Vierailija

Siis mä vihaan kun ulkopuoliset sotkeutuu toisten asioihin, tietämättä asiasta mitään.

Meillä on 3v uhmis poika ja mulla on periaate, ettei kaupasta saa joka kerta mehua, lakua, lelua tms. Toki välillä, mutta EI AINA!!

No tämä 3v sitten sai itku-potku-raivarit, kun ei saanut haluamaansa. Kassalla yritin, että tulee itse maksamaan patterinsa, mutta poika vaan makasi kaupan lattialla, joten myös patterit jäi kauppaan. Ja raivarit vaan koveni.

Edellämme oli eräs mies ja nainen, näkivät siis tilanteen kassalla. Lähdimme kävelee kotiin päin ja mun olisi ppitänyt kantaa sylissä tätä 3v:tä. Sanoin hänelle, että joko menee laudalle tai kävelee, mutta en ala kantaa sylissä. No hän raivosi matkalla kotiin siitä kun en kanna.

No sitten alkaa yhdeltä parvekkeelta kuulua huutoa ja diipadaa. Ilmeisesti tämä kaupassa ollut nainen huusi mulle kun annan lapsen itkeä!! Ja poika kuulemma aina kaupassa huutaa, No välillä huutaakin juuri siksi kun ei saa AINA sitä lakua tms.

Ja nyt minä olin hirveä kun annan lapsen huutaa ja musta pitäisi tehdä ilmoitus lastensuojeluun....

Siis mä ymmärtäisin jos olisin hakannut tai tukasta raahannut poikaa, mutta vain sen takia kun poika huusi/raivosi ja itse olin ihan rauhallisesti ja kuuntelin. Välillä aina yritin rauhoitella, menin lapsen tasolle ja rauhallisesti yritin. Kyllä mä tiedän et ulkopuolisten korviin lapsen itku kuulostaa pahalta, mutta pitäisi ottaa selvää mistä itku johtuu.

Jos mä alan nyt antaa periksi ja ostan kaikki mitä poika haluaa, niin aika kusessa tulen olee kun hällä alkaa olla ikää 15 ja haluamisten hinta kasvaa.

Sivut

Kommentit (42)

Totta hitossa tuollainen asiaton natkutus ärsyttää ilman mitään kummempia luurankoja kaapissa!

Osoittaa vain, kuinka vähän häiriönsietokykyä ja ennen kaikkea tietoa pienten lasten käytöksestä ja kasvatuksesta joillakin ihmisillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika tykkää maksaa joko rahalla tai antaa meidän pankkikortteja ja muistaa aina sanoa, että pankkipuolella =)

Mutta ei siis onnistunut.

Tulee vaan itse paha olo kun omasta mielestä tekee oikein ja sit tullaan huutamaan ja haukumaan.

-ap-

Vierailija:

Lainaus:

Joskus osuu väärin, joskus oikein. Ja mehän kuulemme nyt vain aloittajan tarinan, joka voi olla hyvinkin kaunisteltu.

Jos lasten huostaanotot kerran niin paljon ovat lisääntyneet, niin jossainhan näitä ongelmaperheitä on oltava.

Mietihän nyt vähän, kuinka kiireisiä ja työllistettyjä lastensuojeluviranomaiset ovat. Siihen ei todellakaan kaivata ilmiantoja siitä, että joku ei suostu antamaan kiukuttelevalle uhmaikäiselle karkkia. He tarvitsevat työrauhaa aidosti lastensuojelun apua tarvitsevien hoitamiseksi.

Totta kai tässä on kuultu vain ap:n versio, mutta koska sinä et kuitenkaan voi saada tässä " objektiivista totuutta selville" , ja keskustelu JOKA TAPAUKSESSA ON HYPOTEETTISTA, niin kannattaako alkaa inttää ap:tä valehtelijaksi?

Toki voidaan kuvitella, että JOKAISESSA lapsiperheessä pitäisi sanotaan vaikkapa viiden vuoden välein tehtä lastensuojelun yllätystarkastus. Mutta toistaiseksi siihen ole mitään mahdollisuuksia.

Tai siis, samalla sitten varnasti olet karkkipäiviä ja muita vastaan. On meillä ainakin paljon juttuja, jollon joskus tehdään näin ja joskus näin. Vaikka lauantaina saat karkkia niin tiistaina et saa. Vaikka tänään syödään jälkkäriä niin huomenna ei syödä. Vaikka viikonloppuna voidaan valvoa myöhempään ja vastaavasti nukkua myöhempään niin maanantaina ei enää niin tehdäkään.

Siksi musta yhtä lailla lapsi voi ihan hyvin oppia, että vaikka tällä kerralla saat jotain kaupasta niin ensi kerralla et saa.

Aaarghm kuulostaa vaan niin mun elämään sopimattomalta että kaupasta ei koskaan osteta muuta kun mitä listassa on.

Eli poika ei ole aikaisemmin oikeastaan halunnut ja jos on niin ei osteta on riittänyt. Mutta tämän minä itse, minä haluan, minä päätän jne. myötä on tullut raivarit siitä kun ei saa.

Ja samat säännöt on nyt mitkä ovat olleet alusta saakka. Mutta eiköhän tässä ole suunta vain helpompaan. Odotan vain kun tuo pienempi kasvaa.

-ap-

ja työntänyt vaunuja samalla, kun tultiin bussi pysäkiltä kotiin. Oli kyllä porukkaa tiellä ja sain varmasti vihaisia katseita, mutta so what ! Näin meillä mentiin se kerta..

normaalisti uskovat kyllä kerrasta tai kahdesta etteivät saa lelua/karkkia sillä kertaa. monesti sovitaan jo etukäteen ostetaanko jotain kaupasta ja eivät edes pyydä jos on sovittu ettei osteta. siksi itselle onkin yllätys (tai yllätys ja yllätys kun syy on hyvin nähtävissä) miksi esikoinen ei ollenkaan usko mummun ja vaarin kanssa kaupassa ettei jotain nyt saa vaan jankuttaa ja jankuttaa vain koko kauppareissun ajan.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

saa tai saako koskaan. Uhmiksen kanssa pahinta on tuollainen " eilen sait lakun, mutta tänään et" -käytäntö - sillä kerjää vain vaikeuksia itselleen.

Meillä lapset ei ole koskaan saaneet mitään ylimääräsitä kaupassa pyytämällä ja ovat vieläkin ihan ällikällä lyötyjä jos sanon, että hei onpas edullinen ikkuauto, ostetaanko tämä? Ja mikä hulluinta, saattavat vastata tuohon, että ei tarvitse...

Lapseni eivät ole huutaneet ja saaneet raivareita enää kolmevuotiaina1 Ehkä ennen paria vuotta pari kertaa kokeilivat. Tuon ikäisenä jo hyvin osasivat käyttäytyä.

Vierailija:

Lainaus:

saa tai saako koskaan. Uhmiksen kanssa pahinta on tuollainen " eilen sait lakun, mutta tänään et" -käytäntö - sillä kerjää vain vaikeuksia itselleen.

Meillä lapset ei ole koskaan saaneet mitään ylimääräsitä kaupassa pyytämällä ja ovat vieläkin ihan ällikällä lyötyjä jos sanon, että hei onpas edullinen ikkuauto, ostetaanko tämä? Ja mikä hulluinta, saattavat vastata tuohon, että ei tarvitse...

Lapseni eivät ole huutaneet ja saaneet raivareita enää kolmevuotiaina1 Ehkä ennen paria vuotta pari kertaa kokeilivat. Tuon ikäisenä jo hyvin osasivat käyttäytyä.

Antaa noiden ulkopuolisten meuhata ihan vapaasti.

Jos tuollaisesta tekevät ilmoituksen niin niillehän nauretaan.

Ei todellakaan lapselle voi antaa kaikkea periksi vaan jottei itkisi.

Tsemppiä uhmiksen kanssa ja pitkää pinnaa =)

ja olen ehdottanut jonkin kivan ostamista ehkä alle 10 kertaa heidän elinaikanaan. Ja siis periaate meillä on aina ollut, että kauppareissulla ostetaan tasan se mitä lukee listassa, eikä kellekään mitä ylimääräistä - mutta kerran vuodessa tuosta tulee ehkä poikettua, myönnetään :-)

Yritin vaan tuoda esiin sen, että siinä kaivaa itselleen aikamoista kuoppaa jos kerran viikossa ostaa kaupasta jotain kivaa ylimääräistä mutta kolmella muulla kerralla ei. Parempi olla tosi tiukkis aina ja alusta lähtien, ja pitää ne poikkeukset tosi tosi harvinaisina, niin että lapset ei edes muista sellaisen mahdollisuutta.

13

Siis tokihan ilmoituksia on tehtävä ja ulkopuolisethan ne yleensä tekevät omien havaintojensa perusteella.

Mutta itselleni tuollainen uhittelu tuntuu pahalta, sillä en koe tehneeni väärää siinä että poikani huutaa ja raivoaa ja opettelee käsittelemään pettymystä, sillä ettei aina saa haluamaansa.

Ja tiedän ettei meillä laiminlyödä, pahoinpidellä jne meidän lapsia. En kaunistellut yhtään aloituksessani, mutta tietenkään tämä täti ei tiedä ja teki havaintonsa vain kuulemansa perusteella.

koska tilannehan oli ihan tavallinen.

Kuitenkin parempi pari turhaa ls-ilmoitusta kun se tärkeä tekemättä jätetty, joka olisi saattanut vaikka pelastaa henkiä.

jos suuttui, ei saanut katsoa, koskea eikä mitenkään huomioida, ainoa rauhoittamiskeino oli onna siinä vierellä ja olla kuin ei olisikaan. tosi monta kertaa joutui " noloihin" tilanteisiin tämän takia ja ties mitä muut mun äitikyvyistä ajattelivat, mutta päätin olla välittämättä. kyllä se uhmaikä onneksi sitten joskus loppui :)

että opetan lapsille, että eri paikoissa eri tavalla ja joskus näin ja joskus näin. Toki siitä voi alussa tulla huutoa, mutta minusta se on arvokas juttu oppia.

Mutta aina tuo kokeilee. Ja leluja kun mennään ostaa niin kotona puhutaan että tänään katsotaan kaupasta joku lelu.

Mutta silti sitä pitää aina koittaa.

Ja en asu 20jotain alueella.

VAikka näitä on varmaan joka kunnassa ja pitäjässä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat