Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

On todella tarkka tekemään mallin mukaan, eikä meinaa olla tyytyväinen omiin tekosiinsa sitten yhtään.

Olen täällä kannustanut ja tukenut, itkua tuherrellaan vaan. Selkeästi pää ajattelee pidemmälle kuin mitä käsi toteuttaa.

Voi että pieni osaa olla vaativa itseään kohtaan.

Kommentit (10)

joku on perfektionisti jo syntyessään. Tällaiselle lapselle ei saa koskaan sanoa, että " riittää että tekee parhaansa" . Tuo lause on liian kova taakka hänelle. Hänelle pitäisi saada opetettua, että on olemassa " riittävän hyvä" .

Mallioppimista myös varmaan tapahtuu. Jos sinä itse olet perfektionisti, niin perfektionismiin suuntautunut lapsi kyllä imee sinun toimintatapasi tarkemmin kuin suurpiirteinen lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja tapahtuu aika monelle pienellä koululaiselle. Meillä auttoi vasta se kun poika oli saanut kirjaa täytettyä hyvän matkaa, ja saatoin muistuttaa siitä miten vaikealta aluksi oli tuntunut tuo ja tuo ja miten hyvin ne nyt menee. Edelleen 3-luokkalaisena kyllä joidenkin läksyjen kanssa meinaa itku tulla, etenkin jos on väsynyt ja läksy vaatii vähänkin luovuutta - " Mutta mä en keksi MITÄÄN..." . Eikä meidän poika ole luokallaan ainoa, melekin kaikki vanhemmat sanoo, että heilläkin joskus on tuskaista ja kiukuttelua vaikka lapset on jo näin isoja.

Positiivista on että tuo kertoo tunnollisuudesta ja halusta tehdä hommat hyvin. Helpompi on yrittää vähän laskea sitä suoritustavoitetta kuin saada huoleton säheltäjä suhtautumaan läksyihin vakavasti :-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat