Vierailija

Luultavasti olette pitäneet kuopusta "kuin kukkaa kämmenellä", ja aina syöttäneet ja juottaneet hänet kuin vauvan. Ja jos tarpeisiin vastataan ennen kuin lapsi ehtii mitään vaatia, niin eipä tuon tarvitse edes puhua.

Laita päiväkotiin, niin johan lapsi oppii omatoimisuutta.

Kommentit (8)

Lainaus:

Ja jos tarpeisiin vastataan ennen kuin lapsi ehtii mitään vaatia, niin eipä tuon tarvitse edes puhua.

Puhumaan oppimisen edellytyksiä on, että lapsi kokee että hänen viesteihinsä (puhetta edeltäviin) vastataan - ts. että hän oppii kommunikaation olevan hyvä asia.

Ei puhetta opita siksi, että tarpeisiin ei aina vastata... Heh :)

Ei puhu sanaakaa, ei syö tai juo itse, imee peukkua, on muutenkin vielä kuin pikkuvauva verrattuna vanhempiin lapsiimme samassa iässä.

Onko ihan normaalia, mutta vaan hitaammin kehittynyt kuin muut lapsemme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä 1v 3kk puhuu jo muutaman sanan lauseita, käyttää kymmeniä eri sanoja, syö ja juo itse (tosin sotkee aika runsaasti syödessään).

Olisin itsekin huolissani jos joku lapsistani ei 2,5 v:nä olisi vielä puhunut sanaakaan jne. Mutta en osaa sanoa onko vielä "normaalin" rajoissa vai ei.

kuopus hänkin. Ei puhu saakaan, mutta kyllä muuten on reipas esim. syö itsenäisesti ja selkeästi ymmärtää mitä puhutaan tämän tietää siitä, että osaa tulla kun kutsutaan syömään, hakee vaattensa kun mainitaan ulosmenosta jne. Tuo puhumattomuus ei liene suurin ongelma, mutta tuosta muusta voisi jo joltain kysäistä.

Niin ainakin saisit asian pois mielestäsi.

Minulla muuten on lapsi, joka ei millään tehnyt muuta, kun piti sormia suussa ja oli muutenkin olemukseltaan tosi vauvamainen. Häntä luultiin kaksi vuotiaana vastasyntyneeksi, kun hän nukkui rattaissa.

Hänellä todettiin hypotonia ja nyt myöhemmin hänellä on kehitysvammaisen paperit.

En nyt halua sanoa, että lapsellasi olisi välttämättä jotain vialla, tai että haluaisin pelotella. Kerroin tässä vain oman kokemuseni

meidän lapsen tarpeisiin ei ole vastattu ikinä, hän kun oppi puhua pulputtamaan lauseita alle 2-vuotiaana ja tekee sitä edelleen tauotta.

News flash: kaikki lapsen puhe ei todellakaan ole mitään tarpeita ja vaatimista vaan ihan vaan kommunikointia :)

Ymmärtääkö lapsi kuulemansa?

Jos lapsen motoriikka vaikuttaa muuten hyvältä ei itse syömiseen ja uomiseen ole varmaan muita esteitä kuin tahto.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat