Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyllä taas teki pahaa katsoa, kun nuoret miehet rynnivät ensimmäisinä bussiin sisään. Nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset jäivät odottelemaan, että miehet pääsivät sisään ja istumaan.

Kannattaisi jo varmaan pienestä pitäen alkaa opettaa pojille kohteliaisuussääntöjä.

Kommentit (18)

Yritän kyllä opettaa kahdesta pojastani herrasmiehiä.

Positiivisena kokemuksena täytyy kertoa, että täälläpäin nimenomaan ne poikaset/nuoret miehet ovat olleet ensimmäisenä auttamassa bussiin vaunujen kanssa, jopa matalalattiaiseen sellaiseen. Mukavia poikia täällä pirkanmaalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta vaikeaahan se on kun naiset saattavat jo kokea loukkauksena sen, että heidät päästää ensin bussiin, antaa istumapaikan, avaa oven tai auttaa takin päälle. " Pidätkö minua niin avuttomana etten itse osaa/jaksa/pysty!" on joillekin opetettu versio tasa-arvo-ajattelusta. Ja juu, MINÄ OLEN FEMINISTI, ja tykkään siitä, että minulle tehdään palveluksia ja autetaan - mutta en jos niitä tehdään siksi, että olen nainen, vaan jos niitä tehdään siksi, että on kiva auttaa toista (on sen toisen sukupuoli ja ikä ja muu yheiskunnallinen asema sitten mikä tahansa).

kukaan ei antanut istuinta naiselle, jolla oli jalka paketissa. Oli lähellä etten minä itse (joka myös seisoin) mennyt sanomaan muutamalle ihmiselle että nouskaa nyt ja tarjotkaa paikkaanne.

Tulipa vaan mieleeni, että kerran vastaavassa tapauksessa olin itse viimeisilläni raskaana. Silloin kysyin ystävällisesti eräältä mieheltä, voisiko hän antaa hetkeksi paikkansa minulle. Antoi.

Minusta pikemminkin näyttää, etteivät tytöt osaa nykyään lainkaan käytöstapoja. Ei aivottomalle pissikselle viitsi herrasmieskään paikkaa antaa.

Minulla 2 poikaa, ja todellakin haluan kasvattaa heistä niin herrasmiehiä kun pystyn.

Sikoja on tämä maa aivan liian täynnä jo, on aika muuttaa asioita ja tehdä pojista miehiä! =D

Juu tosiaan, jotkut naiset eivät halua kohteliaisuuden osoituksia miehiltä, mutta väittäisinpä, että melko harvassa ne ovat. Ja tuo, ettei anna sairaalle tai raskaana olevalla paikkaa, on törkeää!

ap

Ne useimmin tosin vain alkavat näkyä aikuisiässä pikkulapsi iän jälkeen. Siihen väliin jää joku musta-aukko, jonka aikana kaikenlaista kummaa tapahtuu!

Kyllä kamalinta katsottavaa on nämä nuoret miehet, joilla ei ole hajuakaan hyvistä tavoista. Rynnitään bussiin ensin, valloitetaan penkit ja avataan äiskän ostama keskikaljapullo. Hyi hitto.

Eipä silti, herrasmies on kohtelias KAIKILLE. Itse olen yllättynyt kuinka kohteliaita ihmisiä löytyy Helsingistä. Kun olin viimeisilläni raskaana minulle usein tarjottiin istumapaikkaa täydessä ratikassa ja lastenvaunujen kanssa liikkuessani autoilijat pysähtyvät ja antavat rauhassa ylittää suojatien.

Vierailija:

Lainaus:

Minusta pikemminkin näyttää, etteivät tytöt osaa nykyään lainkaan käytöstapoja. Ei aivottomalle pissikselle viitsi herrasmieskään paikkaa antaa.

Ja herrasmies on aina herrasmies, myös aivottomalle pissikselle. Tosin jos äiti ei ole opettanut niitä herrasmiesmäisen käyttäymisen alkeita...

nousin tupaten täyteen bussiin 1v lapsi sylissäni (ja olen raskaana tällä hetkellä). istuimilla istui jos jonkinnäköistä kaljamahaa yms. kukaan miehistä ei edes harkinnut luovuttavansa paikkaansa minulle vaikka selvästi näki että minun oli hankala heilua pystyssä bussin kyydissä lapsi sylissä.

No, sitten eräs NAINEN oli niin sydämellinen että antoi paikkansa minulle. Olin siitä niin hyvilläni että sanoinkin hänelle, että onpa ihanaa että löytyy edes yksi ajatelevainen ihminen täältä!

Siinä nähtiin taas mitä sikoja miehet on. ei tietty kaikki.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat