Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapseni luokalle tuli syksyllä uusi oppilas. Liikuntapäivänä tajusin että hänen isänsä on ennestään tuttu - kammottava koulukiusaaja lapsuudestani ja äiti lähes samaa luokkaa. Lapseni aikoo kutsua synttäreilleen monet luokan tytöistä vain muutaman jäädessä ulkopuolelle. Ajattelin ensin että kutsukoon kaikki mutta en todellakaan halua tätä lasta saati hänen vanhempiaan kotiini tai yleensäkään lähelle itseäni. Tyypit itse tuskin edes muistavat kaltaistani mitättömyyttä. Onneksi lapseni ei ole käsittääkseni tekemisissä tämän tytön kanssa, ainakaan mitään enempiä.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Itse en oikein voi kuvitella, että pystyisin olemaan missään tekemisissä kyseisen perheen kanssa, koska jo heidän näkemisensäkin " oksettaa" , vaikka tapahtumista onkin jo aikaa vuosikausia. Mitenkä tämmöisestä nyt fiksusti selviää...

Kommentit (16)

Siis oikeasti, pitäisi vaan kutsua lapsi kylään ja sietää vanhempia? Paikalla ei taida olal yhtään entistä kiusattua?

Itse kutsuisin vain muutamia tyttöjä ja jättäisin tämän pois jos he eivät muutenkaan ole tekemisissä.

Ei kai ne vanhemmat sisälle edes tule, vaikka heittäisivätkin autolla, joten ei niiden kanssa tarvi olla tekemisissä.

Jos taas lapsesi ei haluakaan tätä lasta kutsua niin koko kysymys on absurdi, eihän silloin mistään kieltämisestä ole kyse kun ei ole pyydettykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja sinulle suosittelisin, että yrittäisit jotenkin käsitellä katkeruutesi ja antaa anteeksi. Katkeruudesta kärsit eniten juuri sinä itse.

Terv. itsekin koulukiusattu

Kiitos vastauksista.

valitettavasti täällä perähikiällä vanhemmat kuljettavat lapsensa synttäreille joten joutuisin tapaamaan heidät.

Kutsutteko te kaikki lapset aina luokalta synttäreille? siis kaikki tytöt/pojat? Jos huomasitte niin tilanne oli se, että lapsi oli kutsumassa lähes kaikki tytöt - emme siis alun alkaenkaan olleet pyytämässä koko luokan tyttöjä. Lapseni siis ei välttämättä edes halua heitä kaikkia tänne. Teistä siis on kiusaamista jos luokan kymmenestä tytöstä kutsun saa vain viisi eli neljä jää ilman kutsua?? Oma lapseni ei ole ollut kaikkien lasten synttäreille.

Mielestäni en ole mitenkään erityisen katkera kiusaajilleni jotka näyttävät pariutuneen ja saaneen lapsia. En vain halua olla heidän kanssaan missään tekemisiisä. Onko se liikaa vaadittu?

Ap

Sen sijaan on väärin jättää vain 1 tai 2 jostain ryhmästä (esim. luokan tytöt) kutsumatta.

Mutta alkuperäisestä viestistäsi sai sen käsityksen, että tyttösi olisi halunnut kutsua tuon kiusaajan lapsen, mutta sinä olisit kieltämässä sen. Sellaista en missään nimessä hyväksyisi, vaikka kutsuttaisiinkin vain puolet. Aikuisten välisiä riitoja ei pidä siirtää lapsille.

Minusta se, että et pysty kohtaamaan vanhaa kiusaajaasi edes sen vertaa, että hän nopeasti toisi lapsensa luoksesi ja hakisi hänet, kertoo siitä, että et ole kunnolla käsitellyt asiaa. Eri asia olisi toki sitten, jos ko. henkilö vieläkin ilkeilisi sinulle.

(Se koulukiusattu, joka puhui katkeruudesta - en nyt muista numeroa)

Mutta jos lapsesi ei ole ex-koulukiusaajan lapsen kanssa muuten missään tekemisissä niin sitten SE on tietysti ihan hyvä syy olla kutsumatta tätä lasta.

Vierailija:

Lainaus:

Siis oikeasti, pitäisi vaan kutsua lapsi kylään ja sietää vanhempia? Paikalla ei taida olal yhtään entistä kiusattua?

Itse kutsuisin vain muutamia tyttöjä ja jättäisin tämän pois jos he eivät muutenkaan ole tekemisissä.

ihme homma, itse olen reagoinut toisella äärimmäisyydellä...

Ne lapsethat eivät ole kiusanneet ketään, eikä ole todistettu, etteikö se ex-kiusaaja -vanhempikin olisi oppinut elämässään tähän mennessä jotain. Anna heilleki nuusi tilaisuus ja jos se on turhaa niin syytä silti vain sitä joka on kiusaaja, älä viatonta lasta. Jos tosiaan käy ilmi, että lapsi onkin samanlainen kuin vanhempansa nuorena niin sitten, mutta vasta sitten, on aika käyttäytyä sen mukaisesti.

Taidan rajata vieraat puoleen luokasta. Tulin siihen tulokseen, että jos selviydyn kahdesti vuodessa vanhempainilloista niin se riittää.

Tämä kiusaaja ei siis harrastanut nimittelyä ja lumipallojen heittelyä vaan jotain ihan muuta ja paljon pahempaa. Siksi on kovin vaikea edes nähdä häntä. Nykyään hänen kaltaisistaan toivottavasti tehdään rikosilmoitus.

Vierailija:

Lainaus:

Teistä siis on kiusaamista jos luokan kymmenestä tytöstä kutsun saa vain viisi eli neljä jää ilman kutsua?? Oma lapseni ei ole ollut kaikkien lasten synttäreille.

Mielestäni en ole mitenkään erityisen katkera kiusaajilleni jotka näyttävät pariutuneen ja saaneen lapsia. En vain halua olla heidän kanssaan missään tekemisiisä. Onko se liikaa vaadittu?

Ap

Miksi tuhlata aikaa enää enempää mokomiin ihmisiin ja pahoittaa mielensä yhä uudelleen. Mitä kauempana pysyvät reviiriltäsi sen parempi!

eli joutuisit tekemään vastoin lapsesi toiveita jättämällä ko lapsen siihen ei-kutsuta-joukkoon. Kaikkia ei luokalta toki yleensä varmaan kutsuta, vaan meillä lapsi päättää ensi sijaisesti, ketkä kutsutaan. Itse olen kyllä joskus puuttunut, kun valinta on enteillyt pahaa mieltä.

Jos kaveri taas on lapsesi paras kaveri, niin kutsuisin kaiken uhalla.

Lisäksi jos joudut vanhempainilloissa kohtaamaan vanhemmat, niin mikä ero on jos kohtaisit vielä kolmannenkin kerran vuodessa.

Itse väkivallan uhrina olen mielestäni kiusaajaan verrattuna oikeassa, hän väärässä, joten en pelkää kohtaamisia. Toisaalta olen itse " toipunut" asiasta, joten sekin varmaan helpottaa suhtautumistani.

Mutta ymmärrän, että et halua heihin MITÄÄN kontaktia. Voisitteko keksiä sellaisen rajauksen kutsuvieraisiin, että kaikkia ei tarvitse kutsua, mutta ei myöskään jättää vain yhtä tai paria kutsumatta...? SE nimittäin tosiaan on aika julmaa, koska se kiusaajien lapsi ei ole syypää vanhempiensa tyhmyyksiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat