Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ja tahdonvoimalla parannettavissa. lukekaapa tämä. en ole viestin kirjoittaja, mutta jotain samansuuntaista on joskus tullut koettua..

tukiasema. net/keskustelu/show. asp?id=52378&c=3&p=1&pm=1

Kommentit (5)

elämä ei vaadi ihmiseltä enää mitään. Ei tarvitse kantaa välttämättä huolta huomisesta tai siitä mitä syödään keväällä. Ei ole kuin keinotekosiä virikkeitä, television tuijotusta. Ei mitään haastetta aivoille eikä mitään pakollista tekemistä tai sisältöö päivään; siinä sitä ihminen turtuu niin psyykkisesti kuin fyysisesti.

Tällä menolla meiltä surkastuu pää herneen kokoiseksi, kun taas kroppa paisuu tällä ruokatarjonnalla norsun mittoihin

Tämäkään ei tarkoita sitä, että ihmisellä, jolla on jo valmiiksi vääränlaiset keinot elää tässä maailmassa, olisi kykyä itsensä parantaa ilman osaavaa apua ja kenties jopa lääkitystä. Mutta olen vahvasti sitä mieltä, että masentuneella ihmisellä on jostain syystä kehittynyt vääränlaiset elämänhallintakeinot, asenteet elämään jne. JA olennaisinta olisi noita asioita muuttaa. En usko, että masennus iskee tuosta vaan kehen tahansa kuin salama kirkkaalta taivaalta, en usko että masennus tulee siitä, että aivoissa tapahtuu kummia ilman syytä, vaan uskon, että masennus on elämässä enemmän seuraus kuin syy asioihin.

T: Entinen vaikeasti masentunut, jo 10 vuotta täysin parantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

masennuksen sairastettuani olen joutunut muuttamaan käsityksiäni elämästä (mikä on normaalia, mitkä ovat jaksamisen rajat ja henkilökohtaiset voimavarat). Masennus oli herättelijä, joka pakotti muuttumaan.

olevan osittain biologisesta alttiudesta ja osittain ympäristön tekijöistä johtuvia. Kumpaankaan ihminen ei voi sanottavasti vaikuttaa. Siihen tietysti voi, hakeutuuko hoitoon.

Jos ihminen on niin tyhmä ja sivistymätön, että luulee sairauksia itse aiheutetuksi, niin olkoon. Onhan noista sairauksista ja esim aivojen välittäjäaineista niin paljon tutkittua tietoa, ettei se asia siitä enää miksikään muutu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat