Vierailija

Kommentit (24)

haluavat toisen vauva-ajan heti perään kun muutenkin vielä ollaan niissä fiiliksissä eikä olla totuttu siihen helpompaan elämään. Ajattelisin myös että varmaan on rankkoja hetkiä mutta ei kaikki kuitenkaan ehkä ole niin kauheeta kun mitä yleisesti luullaan. ja ajattelisin, että sisarukset varmasti touhuavat yhdessä ja ovat lähes kuin kaksoset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis ei mikään kitisijä/huutaja, sylissäkannettava tai " en nuku kuin 15 min pätkiä" -tapaus. Kroonisesti väsynyt ei j a k s a hankkia toista heti.

Itse olen kokenut lapsieni suuremman ikäeron pelkästään hyvänä asiana. On saanut nauttia kummankin vauva-ajasta pitkään ja lapsikin on saanut olla " vauva" tarpeeksi kauan. Vanhemmalla lapsellani on paljon ikäisiään kavereita, ei siis ole tarvinnut tehdä pienellä ikäerolla leikkikaveria. Ja touhuavat kyllä keskenäänkin, ei siinä ikäero näytä haittaavan..

Minulla on pari läheistä ystävää, joiden elämää seuranneena olen johtopäätökseni tehnyt. Jos tekee vauvoja vauvan perään vain koska on niin kauhea vauvakuume ja väsyttää sitten itsensä, perheensä ja parisuhteensa, niin enpä tiedä onko siinäkään hirveästi järkeä. Varmasti erilaisiakin tapauksia on, minulle on vain sattunut huonoja esimerkkejä lähipiiriin.

tietää täällä niin paljon millasta on kun on pieni ikäero. Ettekä te oikeein voi vertailla kumpi nyt olisi parempi. Mulla on lapsia isolla ja pienellä ikäerolla ja kyllä toi pieni ikäero on melkeen helpompi ollut.

Enkä ymmärrä, miten vanhemmat eivät muka riittäisi kahdelle lapselle. Sisaruksen syntymä on aina jonkinlainen muutos esikoisella, olipa ikäeroa miten paljon tahansa.

en että ovatpa TEHNEET äkkiä toisen lapsen.

Moni jättää ehkäisyn käyttämättä esikoisen jälkeen kun lääkärit sanovat että ensimmäisiä kuukautisia voi odotella 6-12kk synnytyksestä. Sitten sitä olettaa että minimi-ikäero olisi ainakin puolitoista vuotta.

Aina ei vain käy niin..

Mulla esim esikoisen aikana alko menkat vauvan ollessa 5kk ja täysimetin häntä 6 kk:n ikään ja sitten osittaisimetin vielä yli 1-vuotiaaksi.

Toiseksi mietin, että onko esikoisen imetys pitänyt jättää vai onko muutenkin onnistunut plussaamaan.

Kolmanneksi mietin, että itse tekisin toisin. Tuntuu, että toisen vauva-aika menisi jotenkin ohi, kun ensimmäinenkin on vielä ihan vauva. Kun kuitenkin on aivan ihanaa, että talossa on vauva, ja se on vain niin vähän aikaa ihan pieni.. niin sitten mieluummin yksi vauva kerrallaan, kiitos, niin sitä fiilistä riittää pitempään :)

En ollut hormoonihuuruissa eikä tosiaankaan ollut vahinko. Eka sai olla ja saa edelleen(vanhempi 1v2kk, nuorempi 3,5kk)olla vauva! Miten se toinen lapsi ekaa " vanhentaisi" ?

Rankkaa ei ole ollut, vaikka pienenpi kärsii edelleenkin koliikista. Asennoiduin jo valmiiksi siihen ettei nyt sitten nukuta paljoa.

Se on kuulkaa siskot ihan asenteesta kiinni!

On kovin vaikeaa imettää jos ei tule maitoa. Jeesus, kun ollaan heti vouhkaamassa tosta imetyksestä! Ei sille mitään voi jos maidontulo loppuu. Ja ihan tarpeeksi pahalta se tuntuu ilman armotonta arvostelemistakin!

Ja menkat tosiaan alkoi 1kk ekan syntymästä, toisen syntymän jälkeenkin maitoa tuli tasan 2vk ja menkat 5vk synnytyksen jälkeen.

On se jännä miten arvostellaan ihmisiä, jotka tekee eri valintoja kuin itse. Kaikki tyylillään. Itse olen ainakin todella tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Ja eka oli kyllä ihan normaali lapsi, ei vaikea eikä helppo. Alkuun jonkinverran vatsavaivoja, ei kuitenkaan koliikkia. Yöt alkoi nukkumaan kyllä tosi varhain.

Ja on onni, etteivät he tiedä millaista on kun lapsi on taapero joka ehtii joka paikkaan kun vain selkänsä kääntää.

Toisinaan on tullut mieleeni, että vanhemmat taitavat olla näitä " hetikaikkimullenyt" tyyppejä.

ja miettisin myös miten vanhemmat jaksavat. Myöhemmin varmaan kiva lapsille, jos on pieni ikäero, mutta lienee vanhemmille melkoisen rankkaa ensimmäiset vuodet.

KOmppaan tuota kirjottajaa että aika hauskaa, miten kaikki täällä tietävät millasta on kun lapsilla on pieni ikäero ja erityisesti tietävät sen että se on niin paljon rankempaa ja huonompaa lapsille ja vanhemmille, vaikka itsellä ei ole asiasta kokemusta.

Täälläkin kolme lasta, kahdella ekalla iso ikäero (tai isohko) ja sitten pienillä pieni ikäero.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat