Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

jouluun asti? 6-vuotias tyttö ei halua käydä niillä, vaikka alussa olikin innostunut.

Kommentit (5)

Ehkä jopa vuoden. Lapsi on luullut, että oppiminen olisi tosi nopeaa, mutta viulu vaatii paljon harjoittelua.

Sen selvittäisin, onko opettaja kannustava vai lannistava.

Jokainen tunti oli yhtä helvettiä. Mutta koska olin musiikkiluokalla- ja opistossa, jotain oli pakko soittaa. No, onneksi ihana musanopettajani sitten tajusi, ettei musta koskaan mitään sellistiä tule- laitto mulle saksofonin käteen ja sano, että puhallas siitä! Sen hetken jälkeen en selloon koskenut ja soitin fonia 18 vuotta:)

Miksi siis pakottaa? Jos lapses ei oikeesti sitä halua? Katsokaa kuitenkin jonkin aikaa vielä...jos lapses on kiinnostunut musiikista ylipäätään, anna kokeilla jotain muuta instrumenttia. kaikki me ei olla mitään viulun/sellonvinguttajia. Mä ainakin olen sen verran räväkkä persoona ja malttamatonkin, että foni ja se musiikki, mitä sillä soitetaan, sopii mulle paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viulu on vaativa soitin ja harvalla lapsella riittää oikeasti kiinnostusta ja lahjakkuutta siihen. Itse kävin viulutunneilla pitkään vasten tahtoa, ja se jätti pysyvän vastenmielisyyden musiikin opetusta kohtaan. Niinpä itse en pakottaisi lasta, mutta toisaalta kannattaa kysyä opettajan mielipidettä ensin.

Mutta kun viulu on niiiiiiiin perseestä soittimena. Sitä pitää osata soittaa ihan älyttömän hyvin ennen kuin soitto kuulostaa hyvältä. Itse kärsin vuosikausia viulutunneilla ja nyt aikuisena en enää edes muista miten sitä kirottua rakkinetta soitetaan. Mun kaikki muut sisarukset otti pianotunteja ja niiltä sujuu soittaminen jotenkuten edelleen kaikilta. Minä ole ainoa joka ei osaa soittaa ollenkaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat