Vierailija

olen viikolla 8 ja ostanut jo tosi paljon (suuren osan jo ennen raskaaksi tuloa) vauvanvaatteita. Tietysti esikoiseltakin on jäljellä, ikäeroa on pari vuotta. Esikoiselle aloin ostella vasta viikolla 30 ja oli tosi rasittavaa käydä kaupoilla.

Vaunut ajattelin ostaa n viikolla 25...

Kommentit (11)

Tuli tässä mieleen, kun luin 8:n viestiä, että en ole kyllä koskaan itsellenikään juuri mitään ostellut. 8 kirjoitti, ettei vanhemmatkaan ostele itselleen mitään, ja itse olen kyllä samanlainen - en juuri koskaan ostele itselleni mitään tavaroita. Joten ehkä siitä syystä en ole vauvallekaan ostellut vielä mitään? Tulen itse aika pienellä toimeen, joten kai olen ajatellut, että vauvakin tulee?

Olen koko ajan ajatellut, että äitiyspakkaus saa riittää aluksi ja loput ostellaan sitten tarpeen mukaan. Tietysti jotain hankintoja täytyy tehdä kuten vaunut, turvaistuin jne. mutta ne ajattelin tehdä sitten lähempänä laskettua aikaa.

todennäköisesti emme juuri vauvalahjoja tule saamaan.

Samoin tuttavapiirissä ei ole paljoa vauvaperheitä juuri nyt, ne joissa on vauva tarvitsevat tavarat vielä vauvan syntyessä.

Meille on ostettu kirppareilta niin kestovaipat kuin vaatteetkin, joskus alesta ostelen uusia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoiselle ostimme vaunut, kaukalot ja muut tarvikkeet myös vasta puolen välin jälkeen, kuopukselle ei tarvinnut ostaa mitään. Tutit, tuttipullot, harsoja jne olen ostanut vasta ihan la:n tietämissä.

Lisää vaatteita olen sitten ostanut vasta vauvan synnyttyä.

Vauva tosin synty jo 40+2. Yhtään mitään en ole vieläkään itse ostanut.

-Saimme kestovaipat sukulaiskierrätyksenä miehen serkulta

-Käytetyt kärryt appiukko osti tutultaan

-Sänky ja vanhat äitiyspakkaukset sukulaisilta lahjana

-Ensileluja serkuilta

-Anoppi on kutonut ja ommellut paljon nättejä vaatteita lahjaksi

-Rintapumppu ja tuttipullot on myös kierrätetty siskoltani

-Lääkäriveli lahjoitti nenätippoja, cuplatonta ja jekovit-purkin.

Kaikki mitä meidän 2 kk vauvalla on, on kierrätettyä ja joko ilmaiseksi saatua, tai edullisesti muiden hankkimaa. Turvakaukalo tuli lahjaksi minun vanhemmilta, se on kyllä uutena ostettu.

Ja niin, ollaan ihan hyvin toimeentuleva perhe. Kierrätys on vaan meidän suvussa kunniassa.

Ai niin, olen sentään jotain ostanut pääasiassa vauvalle. Nimittäin yhden sinkkivoideputkilon, yhden vauvantalkkipurkin ja sitten pari pakettia vanulappuja ja topsypuikkoja. Vanulaput tosin korvataan pian pienillä pestävillä froteelapuilla. Topsypuikoista en tee kierrätettäviä, mutta ne on kyllä oikeasti koko perheelle.

Nyt jo ihan huvikseen kokeilen, kauanko voidaan olla ostamatta mitään lapselle. Luultavasti seuraava ostos on purkki cuplatonta, sitten pitänee ostaa toinen jekovit. Pitänee kirjata lapselle tehtyjen ostoksien kulut ylös, ja velottaa sitten lapsilisistä, ennen kuin siirrän lisät lapsen tilille. Toki terveysvakuutuksesta saatavat korvaukset antaa sitten lapselle lisätiliä, mutta kun vielä ei ole ollut mitään sairautta.

Ja joo, lisätään sitten, että ei me vanhemmillekaan osteta paljoa mitään, kuukupin ja kestositeet ostin toki uusina, samoin auton, palovaroittimen ja pelastusliivit, sekä pyörät, rullaluistimet ja kypärät+suojat. Liikuntaan ja turvallisuuteen satsataan.

Vaunuja olen kyllä jo katsellut (huutiksesta, ajattelin ostaa käytettynä). Aika paljon saadaan tavaroita miehen siskolta (pinnasänky, itkuhälyttimet, amme, vaatteita jne.)

Olen kyllä ajatellut, ettei se vauva niin kauheesti mitään tarvitse, joten senkään takia en ole ostellut mitään. Luulen, että äitiyspakkauksesta löytyy aika paljon tarpeellista ja loput voi ostaa sitten tarpeen mukaan.

Ajattelin, että voin ostella mieleen juolahtavia juttuja sitten äitiyslomalla, mutta tottahan tuokin kyllä on, ettei sen ison mahan kanssa välttämättä jaksa sitten kauheasti enää shoppailla.

Rv 18 selvisi tämän toisenkin sukupuoli, jonka jälkeen ostin jo toiselle uusia vauvanvaatteita, lakanoita jne.

Ekan kohdalla en uskaltanut intoilla liian aikaisin, toisen kohdalla olen ollut paljon luottavaisempi.

ja isosiskosta.

Nyt ehdin hyvin vielä ostaa kaiken tarjouksista ja vastaavista ja jaksan vielä kulkea shoppailemassa, siksi näin ajoissa.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat