Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

olemme muslimiperhe ja lapset ovat hoidossa ihan tavallisessa suomalaisessa tarhassa. Ovat kavereita monien kanssa ja synttärikutsuja tulee paljon. Emme kuitenkaan vietä synttäreillä, eli lapset eivät niille mene.

Lapset itse eivät ole halunneet mitään juhlia, mutta ajattelin että olisi kiva järkätä teemajuhlat, vaikka merirosvojuhlat, jonne kutsuttaisiin kavereita. Veisitkö sinä lapsesi tällaisiin teemajuhliin, jotka lapsen tarhakaverin muslimiperhe järjestää? Synttärikutsuja tosiaan ovat molemmat saaneet, eli ovat ihan suosittuja kavereita.

Kommentit (10)

Lapsille asia on ihan ok ja he on kavereilleenkin selittäneet sen ihan itse, ja ainakin lapsille on ihan selvä juttu.

Aikuiset lienee sitä kautta asian ymmärtäneet :)

vaikka monissa muslimimaissa sitä harrastetaan. Tässä asiassa meidän perheessä ollaan aika perinteisiä, samoin emme vietä joulua yms.

Muuten olemme mielestäni aika hauska perhe, joka on pihapiirissä tunnettu siitä, että olemme helposti lähestyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ymmärsinkö oikein? Jos ymmärsin niin saanko kysyä miksi? Kieltääkö uskonto sen? Tunnen nimittäin itse muslimeita, jotka kyllä viettävät lasten synttäreitä.

Mutta joo, omat lapset päästäisin mainitsemiisi juhliin, jos kutsujalapset ovat omiemme kavereita. Usein nuo kyläilyt ja juhlavierailut vain ovat tyyliä vuoroin vieraissa ja joku voi olla loukkaaantunutkin siitä, jos teidän lapset ei tule koskaan kun kutsutaan (siis olettaen että ette ole selvittäneet syytä miksi ei tule) eikä sitten puolestaan halua tulla..

Vähän sekavasti tuli...

kaksi vuosittaista juhlapäivää. Juhliahan saa itse pitää vaikka ystäviä tavatakseen ja esim lapsen synnyttyä. Minä haluan meille kivat lastenjuhlat! Muslimilapsikaverit ovat käyneet sitten lastenjuhlissa noina juhlapäivinä.

ja tämä olisi hyvä syy, kun ei niitä synttäreitä vietetä.

Suurinta osaa vanhemmista vaan en tunne niin hyvin, että tietäisin " mitä meistä ajatellaan" . Moikkaillaan kun nähdään jne, mutta tarhassa melkein kaikilla on koti- ja tarhakaverit erikseen.

Ei se varmaan mitenkään vaikuttaisi lasten tuloon, mutta minulle ainakin uutta.

Siis eivätkö ketkään muslimit vietä synttäreitä? Miten se liittyy uskontoon?

Minä ainakin mielelläni selittäisin omille lapsilleni, miksi heidän synttäreilleen ei ole joku kaveri tullut, että ymmärtävät, että kysymys ei ole siitä, että eivät tykkää tms. Osaisin myös itse suhtautua paremmin, enkä ajattelisi esim. että muslimit eivät halua ei-muslimi kavereita (vrt lestadiolaiset).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat