Vierailija

Tuli mieleen ettei mun mies sano juuri koskaan... Itse huutelen häntä nimeltä usein. Ei sano emännäksi tai kullaksi tai ylipääsä yhtään miksikään. Joskus ehkä puhuu lapselle että äiti tekee sitä ja tätä. Huutaa haloo jos on jotain asiaa mulle.

Kommentit (16)

läsnä ja/tai haluaa kiinnittää huomioni. Itse käytin harvin mieheni nimeä, kunnes hän kysyi syytä tähän ja aloin kiinnittää huomiota asiaan. On ihan kiva tapa kutsua puolisoaan nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan hyvinhän voi jättää nimen pois ja kai se on muutekin se suomalaisempi tapa. Mutta kun ap juuri tajusi että ne kerrat kun mies on käyttänyt nimeä 15-vuotisen suhteen aikana voi laskea todennäköisesti kahden käden sormilla tai siihen suuntaan.

Muoti-ilmiö, toivottavasti menee ohi. Suomenkielisten on täysin mahdollista pitää yllä vuosien tuttavuutta tietämättä toisen nimeä, koska normaalissa keskustelussa sitä ei ikinä tarvitse käyttää. Siksi tämä uutisankkureiden harrastama haastateltavien ja toimittajien nimien hokeminen, kuulostaa monien korvaan niin älyttömältä ja keinotekoiselta. Suomen kieleen vain ei kuulu keskustelukumppanin nimien hokeminen kuten ei nouseva intonaatiokaan, vaikka molempia jotkut käyttävät. Hyvää kielenkäyttöä se ei ole.

Jos istumme vierekkäin sohvalla niin ei hän sano että " Tiina tiedätkö mikä leffa telkkarista tulee" vaan ihan vain tuon saman ilman nimeä.

Lapselle hän puhuu minusta äitinä, mutta ei nimittele minua äidiksi suoraan minulle. Ja paree onkin olla nimittelemättä, en voisi harrastaa seksiä sellaisen miehen kanssa joka puhuttelee minua äitinään.

Lapselle sanoo kyllä että " äiti tekee..." Mutta siis miten ihmeessä joku ei muka puhuttele vaimoaan mitenkään? Siis miten se mies sitten aloittaa keskustelurepliikkinsä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat