Vierailija

On väärin nimitellä toisia - läskiksi, lesboksi tai tyhmäksi. On väärin töniä ja kampittaa - sylkeä ja ivata. On väärin lyödä.... On oikein kunnioittaa toisia ihmisiä - olivatpa nämä laihoja tai pulleita, suomalaisia tai muunmaalaisia, viisaita tai tyhmiä, terveitä tai vammaisia. On oikein auttaa toinen toistaan. On oikein olla ystävällinen toinen toisilleen. On oikein puolustaa heikompaansa.... SINÄ olet aikuinen. SINÄ olet esimerkki lapsillesi - kaikkien lapsille. SINÄ olet äiti, isä, opettaja, taksinkuljettaja, ohikulkija, naapuri tai sukulainen. Millaisia me aikuiset olemme - sellaisia lapsia kasvatamme. Me aikuiset muodostamme lastemme kasvuympäristiön - me kaikki aikuiset - sinä ja minä. Elämässä tärkeimpiä opittavia asioita on se, että oppii erottamaan mikä on oikein ja mikä väärin. Aikuisena annat esimerkin - läskitteletkö itse naapurin rouvaa? Oletko itse auttavainen ja rehellinen? Oletko ystävälllinen ja reilu toisia kohtaan? Nousetko puolustamaan väärin kohdeltua työkaveriasi? Kuinka kohtelet luontoa ja eläimiä? Kuinka käyttäydyt liikenneruuhkassa? Pyydätkö itse koskaan keneltäkään anteeksi? - Häpeän meitä aikuisia. Meidän tulisi olla rohkeita ja oikeudenmukaisia. Kuka tahansa aikuinen oletkin - muista että olet se aikuinen jota lapsesi - tai jonkun muun lapsi tarvitsee!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat