Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minulla siis takana kohtukuolema -03. Tyttö syntyi rv36 täysin terveenä mutta oli lentänyt jo enkeliksi pilven päälle.

Vuoden päästä inseminaatiohoidolla alkunsa saanut terve poika, joka nyt siis 4vuotias.

Minulla on hormonikierukka ja miehen kanssa suunnitteilla marraskuun puolella ottaa tämä pois.

Haluan kovasti vauvaa ja olisi ihana saada leikkikaveri pojalle, kuitenkin takana kalvaa pelko siitä mitä vuosia sitten tapahtui. Menetetty vauva on ollut lähiaikoina painavasti mielessäni.

Lisäksi hormonikierukasta, miten sen jälkeen kuukautiskierto/ovulaatiotestien teko lähtee liikkeelle? Tietääkö kukaan...

Kommentit (3)

Ihan ensiksi: olen todella pahoillani menetyksestasi, ja osaan kuvitella etta se painaa kovasti mielessa. Toisaalta sinulla on terve poika. Jos kohtukuoleman syyta on selvitetty, sen uusimisen todennakoisyydesta on varmaan jotain osviittaa. Voisitko kayda perinatologilla (riskiraskauksien erikoislaakari) juttelemassa ennen yrittamisen aloittamista? Itsella ei ole niin rankkaa taustaa kuin sinulla mutta kyllakin oma krooninen sairaus seka kaksi erittain vaikeaa raskautta takana (ja nyt kolmas menossa). Kavin perinatologin kanssa keskustelemassa mahdollisista riskeista ennen kuin teimme paatoksen uskaltaa yrittaa tata kolmosta. Perinatologi ei voi paattaa puolestasi, mutta han voi ainakin antaa osviittaa siita mika on todennakoista ja mika ei. Lopulta vain sina itse voit paattaa millaisen riskin jaksat ottaa. Ikava kylla raskauksista ei voi kukaan sanoa etukateen mita tulee tapahtumaan, todennakoisesti kaikki menee hyvin (kuten ylivoimaisesti suurimmassa osassa raskauksia) mutta mitaan takeita ei myoskaan voi antaa. Vain itse voit paattaa mita jaksat tai et jaksa enaa kantaa. Voimia paatoksentekoon!

Hei!

Kerrotiinko sinulle, mistä tyttäresi kohtukuolema johtui? Onko mahdollista että se uusii vai oliko kyseessä "vain" huonoa onnea?

Itselläni poistettiin hormonikierukka usean vuoden käytön jälkeen ja puoli vuotta meni ennen kuin tärppäsi, ja sittenkin vain clomien kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kohtukuolemaan ei löytynyt syytä. Vauva oli täysin terve ja vastasi viikkoja. Mitään esteitä lääkärit eivät ole raskauden yrittämiselle antaneet, päinvastoin gynegologi sanoi että voi tärpätä nopeastikin hormonikierukan poiston jälkeen... Kierukka poistettiin torstaina :) Jotenkin vaan pelottaa että jos ei vaikka koskaan tärppääkään enää raskaaksi jääminen. :/ :| :|

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat