Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Laitoin eilen tuotteen myyntiin. Sain tänään tarjouksen sähköpostiin. Tuotteella kuitenkin toinenkin huutaja ja aikaakin vielä noin viikko. miten teen, onko epäreilua sulkea huutokohde jos tämä asiakas maksaa hintavarauksen verran. Minkälainen käytäntö teillä on ollut. Kiitos asiallisista vastauksista.

Kommentit (6)

Esim 20¿ arvoinen tuote, niin olen sanonut että saa ostaa jos maksaa 40¿.

Minusta tuo on törkeätä ja Huutiksen sääntöjen vastaista, mutta jos joku todella on valmis maksamaan noin paljon ylihintaa, niin sitten suostun ilomielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

huutis ennen aikojaan.. typerää. Antaa huudon olla loppuun saakka, tehköön tarjouksen kuka lystää.

Vierailija:

Lainaus:

Laitoin eilen tuotteen myyntiin. Sain tänään tarjouksen sähköpostiin. Tuotteella kuitenkin toinenkin huutaja ja aikaakin vielä noin viikko. miten teen, onko epäreilua sulkea huutokohde jos tämä asiakas maksaa hintavarauksen verran. Minkälainen käytäntö teillä on ollut. Kiitos asiallisista vastauksista.

että ilmoitan kohteessa aikaisemmasta sulkemisesta. Silloin kaikki halukkaat voivat huutokauppaan osallistua. Jos siis kohteella on jo huutajia. Jos kohteella on useita huutajia, en kylläkään ala sulkemaan aikaisemmin.

Usein tulee näitä epämääräisiä kyselyita huudon ohi ostamisesta. Niissä ei useinkaan ole näkyvillä nimeä, normaaleita tervehdyksiä ym. En vastaa usein niihin lainkaan. Olen oppinut kantapään kautta, että näistä tulee vain harmia.

Muutaman kerran olen sulkenut kaupan aikaisemmin, kun jonkun on " ihan pakko saada tietty tuote hyvään hintaan" . Sitten yllättäen maksua ei ole kuulunut jne, eikä negapalautettakaan voi antaa kun on myynyt huutiksen ulkopuolella. Sen sijaan jos huutaja haluaa laittaa tarpeeksi ison huudon, jolla olen valmis myymään, tilanne on toinen.

Mutta tosiaan vastauksena kysymykseesi, en myisi aikaisemmin pelkästään hintavarauksella, jos huutajia on jo tullut.

Älä nyt ainakaan hintavarauksella myy tuotetta vaan pyydä hyvä hinta kaupan keskeyttämisestä, sillä ethän saa koskaan tietää olisiko joku maksanut enemmän...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat