Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen menossa n. puolen vuoden kuluttua takaisin töihin hoitovapaalta. Työpaikallani on tapahtunut paljon muutoksia sitten sen kun viimeksi siellä olin hommissa. Yksi suurimmista on se, että työssä pitää käyttää todella paljon enemmän englantia (aikaisemmin pääkieli oli suomi). Eli esim. kaikki tiedotteet yms. pitää tehdä englanniksi.

Mihinkään kurssille en tähän hätään pääse eli kaipaisin nyt vinkkejä miten petrata kielitaitoa kotikonstein. Englanti ei koskaan ole ollut vahvin vieras kieleni. Omin päin joku kieliopin tankkaaminen tuntuu aika mahdottomalta.

Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen, auttakaa siskot!

Kommentit (4)

Kirjalliseen puoleen suosittelen minäkin hyvää kirjaa. Hanki oppikirja, jossa on valmiita malleja erilaisten tiedotteiden ja muiden asiakirjojen kirjoittamiseen englanniksi. Esim. Company to company. Sitä voit pitää töissäkin tukenasi.

The Financial Times on hyvä vaihtoehto. Voit petrata keskustelutaitoja bisneksen osalta eri talouslehtien keskustelupalstoilla. Kirjastostakin irronnee jokin " Business for dummies" tms. vastaava teos. Laadi itsellesi sanasto valmiiksi. Niin että sulla on taloussanastoa suoraan jossain listalla, esim. rahasto, osakesalkku, annuiteettilaina jne.

Itselläni ongelma on päinvastainen. Mulla bisneskoulutus englanniksi hommattuna ja suomenkieliset termit tuottavat suurta tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat