Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen nyt kurkkua myöden täynnä verottajaa: ensin täytin veroläpyskään lisätiedot kohtaan kotitalouvähennyksestä erillisellä lomakkeella tarvittavat tiedot, koska minulla ei ollut kopiota ko lomakkeesta.

No, sitten verottaja pyysi täyttämään lomakkeen, täytin sen. Ja lisäksi laitoin liiteen, jossa oli siivouspäivä, eräpäivä ja maksupäiväni, koska nuo 2 vm. ei aina menneet yksiin.

Nyt verottaja pyytää kopion laskuista ja tiliotteista - ja vain vuonna 2006 maksetuista. Siivoojan mukaan merkitsevä päivä on siivouspäivä eli milloin työ on tehty.

Mikä tässä nyt on oikein ja onko muilta pyydetty sekä lomake että vielä kopiot tiliotteista ja laskuista?

Kommentit (5)

Sanotaan vaikka että teetämme talossamme remonttia ja työ maksaa 5000¿, kotitalousvähennys prosentti on 60%. Miten paljon rahallisesti hyödymme vähennyksen saatuamme?

MUTTA verottaja voi tarkastaa ja pyytää kuitteja ja laskuja jälkikäteen. Ne pitää säilyttää 6 vuotta verotuksen valmistumisesta.

Tänä vuonna verottaja on tarkistanut KOTITALOUSVÄHENNYSTEN SAAJIA vuodelta 2006 sattumanvaraisesti eli arpa on langennut sun kohdalle ja nyt vaan kiltisti toimitat kuitit sinne. Ei siinä muuta. Mulle ei ole tullut ainakaan vielä pyyntöä kuiteista, mutta kuulemma noita pyyntöjä tulee lokakuun loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyöty on 5.000-2*100*60%=2.880 eli siis molemmille 1.440. Koska remontista voi kuitenkin saada kotitalousvähennystä max 1.250 euroa/aikuinen on teidän perheen hyöty rahallisesti 2.500 euroa, jonka siis saatte vähentää suoraan verojen määrästä. Mutta huom. vähennyksen saa vain työkuluista, ei materiaaleista ja koneiden vuokrista yms.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat