Vierailija

Kun ei käytännössä mitään säästöjä ole. Siis tarkoitan sitä, että käytättekö äitiysrahan vauvaan? Tuntus kyllä hassulta sitä käyttää itseensä.

Säästittekö rahaa omaan käyttöön äitiyslomalle?

Kommentit (11)

saanhan mä töistä palkkaakin, eikä sekään ole vain minulle, vaikka minä sen ansaitsen, vaan koko perheelle. Eiköhän perheellisellä kaikki tulot ole perheen elättämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun perustaa perheen, niin puolisoiden rahat muuttuvat yhteisiksi. Siten miehesi tulee kustantaa perheen menoja, myös sinun kulutusmenojasi kuten kenkiä ja muita juttuja. Toisaalta myös äitiysrahat ja muut menevät perheen yhteisiin menoihin (tai miksei säästöihin).

Ei ihme, että avioerot ovat niin katkeria. Jos avioliiton aikana kuvittelee, että oma palkka on vain omaan käyttöön niin tottakai sitä suuttuu kun erossa puolet säästöistä meneekin puolisolle.

Se onkin oikeasti niin kallista hommaa, ettei Suomen keskituloisilla ole edes varaa palkata hoitajaa kotiin päivisin. Eli olkoon ne kengät ja muut ostokset sun palkkasi hienosta ja hermojaraastavasta työstä 24/7.

sinä olet teistä kahdesta ainoa joka voi synnyttää teidän yhteisen vauvanne. Sinä olet ainoa teistä kahdesta joka on oikeutettu äitiyslomaan yhteistä vauvaanne varten, miehesi taas voi olla vanhempainvapaalla.

Sinä siis luovut valtaosasta tuloistasi ja vaihdat ne äitiysrahaan ja et halua että miehesi kustantaa sinulle edes kenkiä? Eikö olisi reilua jos kerta on omat rahat kummallakin (mitä en ymmärrä, yhteinen perhehän teillä on), että miehesi antaa sinulle puolet siitä rahamäärästä joka jää normaalien tulojesi ja äitiysrahan erotukseksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat