Seuraa 

Meidän tyttömme täytti juuri vuoden ja päätimpä siis laittaa tälle osastolle nyt viestin tai kysymyksen mitä mieltä muut ovat.

Olen siis kokeillut nyt viikon ajan yksiä päikkäreitä ja tyttö menee kyllä illalla paremmin nukkumaan kuin kaksien p:den aikaan (meillä kun vieläkin huudahdellaan nukkumaanmennessä). Ennen siis otti ihan hyvin kahdet päikkärit, ekat aamu 9.30-11.30 ja toiset 15-16.00/16.30.

Mutta nyt kuulee ja lukee niin ristiriitaisia juttua siitä, että yhdet riittäisi sitten taas monet ja monessa paikassa lukee että puolitoistavuotiaaksi pitäisi olla kahdet unet päivässä. Siis mitä mieltä olette?

Kommentit (2)

Ja hyvin on pärjännyt siitä asti. Kunhan nukkuu tarpeeksi/vrk, on ihan sama onko päiväunia yhdet vai kahdet, yli 1-vuotiaalla. Näet kyllä itse riittääkö yhdet unet.

Menisin täysin lapsen ja päivän mukaan!!!!!!!!! Lapset ovat yksilöitä ja heilläkin päivät vaihtelee. Minulla kaksi lasta. Toinen siirtyi yksiin päikkäreihin 11kk iässä, kun ei kerta kaikkiaan enää nukahtanut toisille unille, vaikka kuinka työnsin. Ratkaisi asian itse. Toinen on nyt 11kk ja välillä jaksaa yksillä unilla hyvin ja välillä laitan kaksille unille. Minulla ei ole tavoitteita. Jos kitisee kovin väsyneenä, saa nukkua kahdet aivan vapaasti. On kotihoidossa. Mutta jos jaksaa hyvin, leikkii pirteänä, en laita turhaan kaksille. Ja sekin vaikuttaa, miten iltanukutus onnistuu. Huom. minusta ei ole tavoite, että lapsi simahtaa rättiväsyneenä (liian) sänkyyn vaan unta on hyvä opetellakin hakemaan tovi. Mutta jos iltanukutus pysyy kohtuullisena esim. max puoli tuntia ja nukahtaa 20-21 väli niin ihan vapaasti saa nukkua kahdet.Parempi, että iltanukutus pysyy lähempänä 20 kuitenkin. Yhden lapsen kanssa voi paremmin " rutistaa" noita iltaväsyjä (mennä yhden lapsen ehdoilla, laittaa aiemmin nukkuu), kahden lapsen kanssa pitäisi molempien jaksaa pahemmitta kitinöittä sinne 20 asti ainakin. Eli vaikeaa sanoa, mikä kannattaisi teidän kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat