Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ikää jo 1,4 kk ja edelleen vaan konttaa paikasta toiseen. Tukia vasten ja talutettuna kyllä kävelee, mutta heti kun pitäs ottaa askel ilman tukea niin lysähtää maahan.

Missä voisi olla vika?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Itse vein lapseni yksivuotiaana lastenneurologille, kun ei vielä tehnyt muuta kuin ryöminyt. Istui ilman tukea, mutta ei noussut itse istumaan. Ei varannut jaloille yhtään. Neurologi sanoi että liikeradat ovat hyvät ja symmetriset, lihastonus on vain hiukan heikko. 1,5-vuotiaana vein uudestaan lääkäriin, tällä kertaa lastenkirurgille, koska lapsi käänsi toista jalkaansa ulkokiertoon kun häntä kävelytettiin. Samassa jalassa oli myös lonkkaluksaatio vauvana, mutta sen piti olla jo hyvin parantunut. Taas sai hengähtää helpotuksesta kun lääkäri tutki lonkat ja sanoi niiden olevan kunnossa, ja että kiertokin luultavasti oikenee kun lapsi alkaa kunnolla kävellä. Hän sanoi luottavansa neurologin tekemään arvioon että kehitys on kohdallaan, vaikka hidasta onkin. Fysioterapiassa emme käyneet ollenkaan, koska neurologin mielestä siitä ei olisi ollut merkittävää apua. Mutta ainakin olisimme sinne osanneet mennä jos lääkäri olisi ollut sitä mieltä että kuntoutusta tarvitaan. Ja itselle tuli turvallinen mieli kun oli asiantuntijan arvio siitä että kehitystä tapahtuu kun vain odotetaan.

t. se, jonka lapsi käveli 1v8kk:n iässä.

Meillä sen kanssa käveleminen kehitti lasta ihan silmissä. Nopeutti

kävelemään oppimista varmasti useita viikkoja ja lapsi oli aivan innoissaan sen kanssa taapertaessaan!

Itse vein lapseni yksivuotiaana lastenneurologille, kun ei vielä tehnyt muuta kuin ryöminyt. Istui ilman tukea, mutta ei noussut itse istumaan. Ei varannut jaloille yhtään. Neurologi sanoi että liikeradat ovat hyvät ja symmetriset, lihastonus on vain hiukan heikko. 1,5-vuotiaana vein uudestaan lääkäriin, tällä kertaa lastenkirurgille, koska lapsi käänsi toista jalkaansa ulkokiertoon kun häntä kävelytettiin. Samassa jalassa oli myös lonkkaluksaatio vauvana, mutta sen piti olla jo hyvin parantunut. Taas sai hengähtää helpotuksesta kun lääkäri tutki lonkat ja sanoi niiden olevan kunnossa, ja että kiertokin luultavasti oikenee kun lapsi alkaa kunnolla kävellä. Hän sanoi luottavansa neurologin tekemään arvioon että kehitys on kohdallaan, vaikka hidasta onkin. Fysioterapiassa emme käyneet ollenkaan, koska neurologin mielestä siitä ei olisi ollut merkittävää apua. Mutta ainakin olisimme sinne osanneet mennä jos lääkäri olisi ollut sitä mieltä että kuntoutusta tarvitaan. Ja itselle tuli turvallinen mieli kun oli asiantuntijan arvio siitä että kehitystä tapahtuu kun vain odotetaan.

t. se, jonka lapsi käveli 1v8kk:n iässä.

Se kävelemään lähteminen tapahtui ihan ykskaks. Kaikki valmiudet olivat jo ja lapsi ei kertaakaan muksahtanut kävelyharjoittelun takia.

Toki on muuten kompuroinut.

Ole onnellinen, että saat nauttia vielä vauva-ajasta.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä sen kanssa käveleminen kehitti lasta ihan silmissä. Nopeutti

kävelemään oppimista varmasti useita viikkoja ja lapsi oli aivan innoissaan sen kanssa taapertaessaan!

Kivahan se oli, että pääsi itse jaloin liikkumaan vaikkei vielä rohkeutta ollutkaan päästää irti. Eihän noista rattaista paljon tukea oikeasti ollut. Ja tietenkin tekee lihaksille hyvää harjoitella sitä kävelyä.

t. 18

normaalisti!!!!!Meillä tyttö ei edes isunut kun vasta vuoden vanhana,konttas kyllä. Oli 1v9kk,kun oppi kävelemään. EIKÄ KUKAAN SANONUT MISTÄÄN TUTKIMUKSISTA MITÄÄN. Ai että mua jurppii nää jotkut tyypit!!!!! Nyt tyttö on 6v ja on menossa koko ajan puuhun ja juoksee,kiipeää,ajaa pyörällä,potkulaudalla ja tekee voltteja,ui,heittää kärrynpyörää ym. Älä ap kuuntele näitä idiootteja. Huh,tekipäs hyvää raivota.

Mulla on 4 lasta jotka kaikki on lähteneet kävelemään vasta puolitoista vuotiaina. Hyvin urheilullisia tuli kaikista, eivätkä kaatuilleet ja koheltaneet lainkaan:)

Meidän kuopus otti ekan askelen 1v 3 kk vanhana, siitä meni vielä pari kuukautta ennen kuin käveli kunnolla. Sen jälkeen alkoikin liikkua niin, että nyt kun on kolme, on motoriikassa viisivuotiaan tasolla.

Sitä kelloa ei voi kävelytelineiden tai muidenkaan vempaimien avulla kääntää etuaikaan, vaan lapsi oppii taidon juuri sillä hetkellä, kun hänen biologinen kellonsa pärähtää soimaan...

Ystävieni lapsissa on ollut mm. pari 1 v 6 kk ja yksi 1 v 7 kk kävelemään oppinutta lasta ja kaikki ovat ihan normaaleja, ihan tavallisia lapsia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat