Vierailija

Collegehousut ei enää kelpaa, tai jos kelpaa niin vain aivan äärimmäisessä hädässä.. Ulkoiluhousuja ei laittaisi mielellään jalkaan (paitsi tänään kun vaihtoehtona oli ne colleget pitkien kalsarien päälle) vaikka ne on ihan muodikkaat... vain tietty pipo kelpaa (melkeinpä muut olenkin jo myynyt suosiolla eteenpäin) ja tietyt sormikkaat (talvihanskoista sormikasmallit vain)... jne jne.

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun esim mummo on ostanut useita collegehousuja pojalle eivätkä ne sitten ole käytössä, toisin sanoen ihan turhaan siis! Eikä meillä todellakaan rahaa ole (enkä haluaisi vaikka olisikin) jatkuvasti ostaa uusia ja hienoja/muodikkaita vaatteita.. varsinkin kun entisiä on laatikot täynnä! =/

Pitäisikö mun vaan laittaa vanhat esim myyntiin pakettina ja ostaa uusia pojan mieleisiä tilalle vai mitä tehdä?? En jaksaisi aina taistella asiasta... Sen olen pojalle sanonut kyllä, että ilmojen mukaan pitää pukeutua ja liikuntatunneille asianmukaiset vaatteet... kun koulussa jotkut näyttävät hipsivän niissä pillifarkuissaan kesät talvet ja myöskin liikuntatunnit!

Sivut

Kommentit (32)

Meillä 3 luokkalainen poika, joka käyttää vain farkkuja koulussa. Ei kukaan käytä enää tokalla luokalla verkkareita. Sehän on jo noloa! Ymmärrän hyvin miksi poikasi ei halua nitä kouluun laittaa. Ettei joutuisi naurun alaiseksi.

Meillä käy paljon poikia leikkimässä ja kyllä kaikilla on aina farkut jalassa. Et mielestäni kysymys ei ole poikasi kohdalla nirsoilusta, vaan siitä et sinä olet jotenkin jäänyt vähän jälkeen tuossa vaate asiassa!

Ala-aste ikäisen vaatteista pitäisi päättää vanhemmat.On se kumma että lasten annetaan pomppia silmille. Meillä ei kuule kävis päinkään se, että poika lähtis kouluun (siis varsinki talvella) ilman lämpimiä vaatteita. ne voi ne topphousutki ottaa pois siellä koulussa ja kulkea siellä sisällä farkuissa.

Kalsarit ja farkut. okei!!! etelässä ehkä. Mutta tajuatteko että lapsilla jäätyy jalat ja peppu talvella jos ei pukeudu asianmukaisesti. Mitä sitten kun tulee pissatulehdukset ja pahimassa tapauksessa virtsan takaisinvirtaus munuaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikä tokaluokkalainen meilläkään käytä enää mitään lapasmallisia hanskoja.

Kannattaa vähän seurata miten muut samanikäiset pukeutuu, jos ei ole oikein selvillä miten muut samanikäiset pukeutuu. Järkevintä on olla erottumatta liikaa.

Niin mehän puhuimmekin ainakin minun mielestäni ihan tämän hetken vaatetuksesta.

Kyllä talvella meillä poika käyttää toppahousuja, mutta siis pitää niitä sit sisälläkin. Ei halua vaihdella niitä.

Ja meillä ei kyllä olla vaatteista koskaan napistu! Pyrin kyllä seuraamaan aikaa ja katson miten muutkin pojat pukeutuu. Toki käytän vanhempana myös järkeäni ettei nyt ihan pellekuteissa kouluun marssita.

Meillä ei ainakan vaan juuri silloin laitettiin ne farkut ym. ja sitten normaalisti oltii gollege housuissa ala-asteella. Vasta yläasteella aloin käyttämään farkkuja ym.

Lainaus:

mitä yhdessä päätetään, niin kaivoinpa vanhat koulukuvani esille tuolta arkistokaapista. Usko tai älä, mutta n. 95% kuvassa olleista luokkalaisistani oli puettu farkkuihin!

Eli anna periksi! Ihan eri asia, jos olisi jo toppahousukelit, eikä farkuilla enää ulkoleikeissä pärjäisi.

Meidän tokaluokkalainen käyttii collegehousuja viimeksi ekaluokalla talvella ulkohuosujen alla. Nyt suostuu laittamaan collehousut ainoastaan urheilutunnille ja sillonkin mieluummin shortsit.

Ulkohousuja käyttää vaan pakkasella.

Olen ostanut Henkalta vuorellisia farkkuja silloin kun niitä on saatavilla.

Mummolle kannattaa sanoa että voisiko ostaa tavallisia housuja kun colleget eivät enää kelpaa.

Toisaalta hyvä että pojatkin kiinnostuvat omasta pukeutumisesta ja oisko vielä niin että kouluissa muilla ei ole collegehousuja eikä poikasi siksi halua erottua joukosta.

Suosittelen että vanhat vaatteet myyntiin ja sitten käyttä vaikka pojan kansa yhdessä ostamassa mieleiset vaatteet vai jaksaako poika lähteä mukaan.

Meillä ainakin välillä yhdessä shoppaillaan pojan kanssa ja poika on todella tyytyväinen kun saa itse valita vaatteet.

Sullakin olisi sitten yksi taistelu vähemmän :)

Sitä mukaa, kun vaatteet jäävät pieniksi, niin tilalle ostetaan niitä mieleisiä. Meillä tokaluokkalainen käyttää koulussa farkkuja/sammareita ja kotiin tullessaan vaihtaa verskat jalkaan.

Tokaluokkalaisen kanssa joutuu jo taistelemaan monenlaisista asioista, eikä aina kannata antaa periksi. Tietty jos poika pukeutuu ihan poikkeavasti muuhun luokkaan nähden, niin sitten ehkä...

Mitä ihmettä jalkaan talvella, jollei käytetä toppahousuja? Pitkät kalsarit ja farkut riittävät, jos paljon pakkasta? Vai käyttävätkö sellaisia toppahousuja, joita pitävät sitten tunnillakin?

Tuskailee eräs äiti, jonka poika on myös alkanut nirsoilla...

harva ekaluokkalainenkaan pitää koulussa enää collgehousuja (kaupungeissa ainakin näin) ja esim. kintaat ovat päiväkoti-ikäisen hanskat. Mielestäni pukeutuminen on juuri sellainen asia, missä lapselle voi antaa sopivassa määrin itsemääräämisoikeutta; aikuisen pitää tietenkin sen verran kontrolloida, että vaatetus on säänmukaista - siinäkin siten, että hankkii lapselle iänmukaisia, kunnollisia vaatteita.

Collegehousuja voi hyvin käyttää kotona koulun jälkeen, mutta hanki ny hyvä ihminen lapsellesi hyvät kouluvaatteet.

Meillä on 2.lk löytynyt H&M:stä sellaista pehmeämpää farkkukangasta olevat farkut,joissa kevyt vuori,menevät aika hyvin kalsareiden kanssa vähän kylmemmillä.

Ulkoiluhousuina on myös onkohan nuo Kappahlin fleecevuorelliset housut jotka perusmustat,jalassa joku lohikäärme merkki... Nää menee siis pakkasilmoilla sitten kalsareiden kanssa. Ovat ohuemmat kuin toppikset ja "siistimmän" näköiset :)

Uskoisin et järkipuheella saa tuollaisen 8v-10v vielä pukeutumaan niihin paksumpiin ulkoiluhousuihin pakkasella,KUN antaa lapsen itsensä valita millaiset ne housut on!!

Minustakin on pöljää :D jos lapsi joutuu erottuun joukosta koska mummo (??) on ostanut usemmat collarit :D

Kyllä se vaan niin on et pikkupakkasillakin ne farkut on must :) ja mitä pahaa siinä on??

On esim. ilmoittanut, että toppahousuja ei laita enää tulevana talvena kouluun, koska ei muillakaaan ole. Olen kyllä yrittänyt puhua järkeä, joten saa nähdä. Liikuntatunneille ei haluaisi laittaa ulkohousuja, kaikilla muilla on kuulemma farkut! En ymmärrä miten se voi olla mahdollista, mun aikana tuli kyllä opettajalta viestiä kotiin jos ei ollut asianmukaisia vaatteita. Muutenkin haluaisi olla koulussa pikku kesätopit jne. päällä... huoh. Meillä kyllä ollaan taisteltu vaatteista pienestä pitäen. Voin vain kuvitella millaista tulee olemaan teini-iässä.

Ja ovat tokaluokkalaisia. Tämä ihan siitä syytä että he pelaavat lähes joka välkkä futista ja sen on kivempaa rennoimmissa housuissa. Ostan usein niken, puman yms. urheiluhousuja ja ne on suosiossa.

Ei farkut niin paljoa maksa ja huomenna on lapsilisät niin menette kauppaan.

Ei minun lapset ole yhtenäkään koulupäivänään menneet sinne collegehousuissa, miellän ne oloasuksi kotioloihin.

Carlssonilta halvoilta päiviltä ostettiin juuri viime viikolla molemmille lapsille farkut ja maksoivat 10 € / kpl ja ovat ihan hyvännäköiset ja istuvat mukavasti. Normaalihinta niillä oli 39 €.

Onko Anttilassa vielä ne halvat päivät? Josko siellä olisi edullisia housuja.

Me ostettiin tokaluokkaliselle pojalle sellaset.

Ja olis tyytyväinen:)

tuo sun teksisi olisi ihan hyvin voinut olla mun näppikseltä, mutta tosiaan kannattaa aina ottaa se poika mukaan kun jotakin tarvitsee.

Ja viestittää lapselle, että on kuule parasta olla ihan just niin kuin muutkin ja varokin ruodusta lipeämästä. Tasapäisyyttä, josta oma poikani ei onneksi ota stressiä. Siitä huolimatta, että olen aikani yrittänyt saada pukemaan farkkuja tms, ulkohousujen/verkkareiden sijaan.

Mutta ihan niin kuin muutama muukin vastasi, farkut on epäkäytännölliset välitunneilla ja iltapäivän pihaleikeissä. Muuten voi niitä käyttää. Tämän on poika itse todennut ja pitäköön päänsä. Odotan innolla, että kiinnostuisi muistakin vaatekappaleista vähän enemmän. Odotan, että oppisi itse valitsemaan kaapista järkevän kokonaisuuden päällensä.

Jos mummo on pojan pukenut tähän asti olisiko sinun aika satsata vihdoin kunnon housuihin.

Ymmärrä hyvä ihminen että päiväkotiaika on jo ollut ohi kaksi vuotta jonne ne collegehousut sopii kuin nenä päähän.

Itse pakottaisin käyttämään niitä sisällä kotona ja vaihtamaan ulos mentäessä sitten ne farkut, jos ei muita ulkohousuja halua käyttää.

Liikuntatunnille, kyllä pitää pakottaa verkkarit tai collegehoustu laittaa. Se näkyy meinaan liikunta numrossa, jos farkuilla liikka tunnilla.

Hänellä tosin syynä ei ole aina muoti vaan pukemisen laiskuus ja se, että hän on hurjan kuumaverinen ja hikoilee kamalasti.

Olen antanut joissain asioissa periksi (tietty pipo, tietyt hanskat, vähän vähemmän päälle kuin siskolla), mutta ulkohousut ja takki on kouluun lähtiessä oltava. Kotiin saattaa tulla "puolialastomana", mutta siitä en enää ole jaksanut natkuttaa.

mitä yhdessä päätetään, niin kaivoinpa vanhat koulukuvani esille tuolta arkistokaapista. Usko tai älä, mutta n. 95% kuvassa olleista luokkalaisistani oli puettu farkkuihin!

Eli anna periksi! Ihan eri asia, jos olisi jo toppahousukelit, eikä farkuilla enää ulkoleikeissä pärjäisi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat