Seuraa 

Kyselen siis, että kuinka monella on käynyt niin, että kun olette raskautuneet, niin lapsi on vieroittanut itsensä rinnalta? (Maidon maku muuttui jne)

Missä raskaudenvaiheessa niin tapahtui? Tapahtuiko kertalaakista vai hissukseen?

Kiitos :)

Kommentit (9)

Rv oli silloin muistaakseni n. 10, koska olin juuri aikaisemmin käynyt ekaa kertaa neuvolassa ja siellä oman tereydenhoitajan sijaisen kanssa tuli pientä käden vääntöä asiasta pitääkö imetys lopettaa vai ei. No itse olin voimakkaasti sitä mieltä, että en lopeta ellei siitä tule mitään haittoja. Lapsi päätti kuitenkin toisin. Ikää tytöllä oli silloin 1v 2kk ja söi vielä 4 kertaa päivässä maitoa tissistä. Yhtenä aamuna tyttö alkoi syödä, mutta sylki sitten maidon suustaan eikä sen koomin rintaa halunnut.

Myös meillä esikoinen (tuolloin vkoa vajaa 6kk) lopetti tissittelyn kuin seinään. Seuraavana päivänä testasin negan, ja 9 päivää myöhemmin plussasin. Terkan mielestä maidon maku muuttui rajusti. Tuon päivän jälkeen ei ole tissitelty lainkaan..

t.Ufa (rv8+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kokemukset kyllä hiukan erillaisia. Esikoinen lopetti, kun olin viimeisilläni raskaana. Toinen lapseni lopetti raskauden ollessa puolessa välissä. Kolmas tissuttelee vielä ja raskaus on ihan alussa (7vko).

Nyt menossa rv 10+4 ja on vähentynyt selvästi, mutta en osaa sanoa minkä verran on osuutta ollut sillä että olen itse ohjannut asiaa siihen. Tosin maidontulo selvästi hiipunut tässä raskauden aikana, joten kai sekin vähentää.

Tissit kipeinä odottelen, että tyttö malttaisi lopettaa. Rintoihin ei siis satu muuten, mutta kun alkaa imeä niin tekisi mieli kiljaista. :)

Kaveri taisi imetellä tone rv 18 asti mutta sitä ennen jo oli selvästi maito loppunut, mutta tyttö vaan tissitteli silti. Taitaa riippua lapsesta, että minkä verran tahtoo siinä roikkua turhanpäiten.

Ja voisihan sen lopettaa kertalaakistakin, mutta olen sinnikkäästi odotellut että tyttö itse lopettaa sen kun on niin lohduton jos kieltäydyn aamutissistä.

Ja esikoiseni lopetti sitten imemisen lähes itsestään, ikää oli 1v3kk.

Kolmatta odottaessani maito alkoi myös loppua noihin aikoihin, mutta kakkonen oli sellainen tissitakiainen että halusi silti käydä rinnalla. Hän kävi vielä aamuimuilla noin rv 20 asti, vaikkei maitoa juuri tullutkaan, ja silloin sain hänet vieroitettua. Ikää lapsella oli 1v10kk.

Ykkönen vieroitti itsensä ihan heti raskauduttuani eli noin viikolla 5. Se tapahtui kertalaakista (en sillä hetkellä tiennyt raskaudesta). Ihmettelin, kun ei enää kelpaa. Ikää oli tosin jo melkein 1,5 vuotta. Nyt sitten seuraavaa odottaessa edellinen ei malttanut millään luopua rinnasta. Tuntui, että raskauden myötä lapsi vain lisäsi imemistä. Päiväsyötöt sain helposti pois ja itse asiassa yösyönnitkin hiljalleen kitkettyä (omaa laiskuutta). Maitoa ei tule juuri nimeksikään ja määrä on koko raskauden ajan ollut tosi vähäinen. Imetys oli aika lailla ohi, kun raskausviikkoja n. 16.

Esikoinen lopetti tisuttelut, kun olin kahdeksannella kuulla raskaana. Tuossa vaiheessa hänellä oli enää yksi imetys päivässä. Kakkonen puolestaan ei lopettanut ollenkaan, raskauden keskivaiheessa kyllä vähensi imetyksiä, mutta lopussa taas lisäsi, joten jatkoin tandemimetyksenä synnytyksen jälkeen.

Nyt rinnalla on kaksi lapsukaista ja odotan neljättä :)

Maidon maku voi tosiaan muuttua raskauden aikana ja yleensä keskiraskauden kohdalla se on myös ns. tiukemmassa. Loppuraskauden puolella maitoa alkaa yleensä tulla taas paremmin.

Porenn ja Pikkukulta rv 16+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat