Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

nelivuotiaamme saa siis kauheita itkuraivareita ihan mitättömistä asioista. Aina emme edes tiedä syytä. Näitä huutokohtauksia on ollut aina ja ne ovat päivittäisiä. Miten kannattaisi toimia ja pitääkö olla huolissaan? onko tämä edes normaalia?

Kommentit (8)

Ja olen kuin en huomaisi.

Jos alkaa kypsyttämään, niin vien lapsen toiseen huoneeseen raivoamaan ja sanon rauhallisesti, että " kun olet rauhoittunut, niin mielelläni juttelen sun kanssa" tms.

Aika hyvin jo oppinut, että huutamalla ja raivoamalla ei saa mitään menemään läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika on kovapäinen ja sinnikäs, joten kovasti vielä yrittää - ei siis ole vielä oppinut, ettei huutaminen tehoa, mutta olen päättänyt olla vielä sinnikkäämpi. Meidän huutaja on jo melkein 5. Pientä muutosta parempaan on havaittavissa jos muistelee 2v uhmaa...

Pitää olla itellä taito " sulkea korvat" ja muistaa kehua aivan älyttömästi sillon, kun lapsi käyttäytyy hyvin tai kertoo asiansa kunnolla.

mihinkään haluamiseen vaan ne todellakin on aivan tyhjänpäivästä. Yleensä joku lelu ei " toimi" haluamalla tavalla tai kuten sanoin emme edes keksi syytä. Onko tämä ihan yleistä lapsilla? Pitäisköhän jutella nlassa...

huolestunut ap

Kotona ollessani annan huutaa vapaasti, enkä anna periksi.

Kiusallisinta on, jos nämä huutokohtaukset tulevat yleisillä paikoilla, esim. kirjastossa. Silloin saatamme kävellä ulos huutamaan tms.

Sitten huudot vähenivät radikaalisti ja kiukuttelu muutti muotoaan tiuskimiseksi ja oven paukkomiseksi... Muistan että oli kamalaa kuunnella ja katsoa huutavaa ja potkivaa lasta, kun itse ei voi tehdä mitään asian hyväksi. Ei kelvannut syli eikä omaan huoneeseen vieminen. Jos otti syliin, halusi pois, jos antoi vain huutaa, halusi syliin (joka ei sitten kelvannut) jos vei omaan huoneeseen, tuli sieltä heti huutaen pois. Aika kamalaa se oli ja itsellä oli työtä olla rauhallinen, kun se oli yhteen aikaan päivittäistä ja jopa useamman kerran päivässä. Muuten lapsi on ollut kiltti ja rauhallinen, nuo kohtaukset vain olivat ihan älyttömiä.

Jaksamista!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat