Seuraa 

Itselleni ei tullut mieleenikään alkaa epäillä, etteikö nenäsuihketta voisi raskaana käyttää, mutta kun pullonpohja loppui, apteekissa kerrottiin, ettei Nasolinia saa käyttää raskaana ollessa. Onneksi en kauaa ehtinyt sitä ruiskia - toivottavasti vauveli ei siitä kärsinyt.

Ajattelin vain varoittaa muitakin yhtä hölmöjä...

Kommentit (7)

että Nasolinia voi käyttää raskauden aikana, kunhan ei ylitä " käyttöpäivien lukumäärää" ..

ja tosiaan vaikuttaa vain paikallisesti supistamalla nenän limakalvoja. Joten mielestäni uskaltaa käyttää raskausaikanakin, jos on pakko (eli flunssaa liikkeellä).

ovat näemmä ottaneet itselleen lääkärin valtuudet. Minulle kun " lähes" kieltäytyivät myymästä, vaihdoin kassaa. Tohtorin kanssa oli asiasta keskusteltu etukäteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

myymästä.

Itse käytän lääkettä jonka pakkausselosteessa lukee ettei saa käyttää raskauden aikana, kuitenkin lääkärini kertoi sen olevan täysin turvallista tietyillä ohjeilla.

liki 4 kuukautta ja lääkäri totesi että vauvalle siitä ei ole haittaa, tosin omat limakalvot sillä saa pilattua jos käyttää pidempään. On paikallisvalmiste niin ei tee hallaa. Kysyin vielä 2:delta eri lääkäriltä ja sama vastaus tuli. Nyt itsellä kortisonisuihkeet nasolinin tilalla ja sillä pysynyt nenä hyvin auki. Ei siis paniikkia jos on nasolinia käyttänyt....

" Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana. Imetyksen aikana valmisteen käytössä tulee noudattaa varovaisuutta. Keskustele lääkkeen käytöstä lääkärin kanssa, jos tulet raskaaksi tai jos harkitset raskautta ja imettämistä."

Toisin sanoen, jos lääkäri on sitä mieltä, että valmistetta voi käyttää sitä voi käyttää.

KL.

Itse olen kyllä käyttänyt ja saanut siihen luvan neuvolasta (ja lääkäriltä, kun sairastin poskiontelontulehdusta). Koska raskausaikana muutenkin flunssat on tullu tavallista herkemmin, olisin ollut pulassa (ja vauva hapenpuutteessa) jos en olis käyttäny. Kummallekaan kahdesta lapsestani ei mitään vahinkoa näyttäisi tulleen. Nasolin on paikallinen lääke ja olen ymmärtänyt, että siksi olisi turvallinen. Saa korjata, jos olen väärässä.

T. Suffeliini

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat