Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kärsin kurjista pms-oireista. Siis tosi rajuista ja olen masentunut, itkuinen ja itsetunto nollissa juuri pari päivää ennen kuukautisia. Äsken kävelin kuntosalilta kotiin ( juuri se pahin hetki kuusta päällä) ja aloin miettiä kenelle soittaisin kotimatkalla. Soitin äidilleni, jonka kanssa toivoisin kovasti lähentyväni. Meillä ei ole koskaan ollut riitaa, eikä mitään konfilteja, äiti vain on etäinen, eikä kaipaa läheisyyttä jota itse häneltä kaipaisin.

Äiti vastasi puhelimeen " Noo?" (ärsyyntyneeseen sävyyn). Löin luurin korvaan ja itkin. Olo on ihan surkea ja itkuinen.

Kommentit (6)

itse olen suht normaali muun ajan kuusta, mutta pms-aikaan olo on aivan hirveä, en ole lainkaan oma itseni. :( Kaikki asiat tuntuu niin suurilta, lapset huonostikasvatetuilta, mies tylsältä jne.

ap

Niitä käytetään PMS-oireisiin niin, että niitä syödään esim. kierron puolivälistä kuukautisten alkamiseen mutta pienemmällä annoksella kuin masennusta hoidettaessa. Kahvin, tupakan ja stressin välttämisellä pms-aikaan sekä liikunnan lisäämisellä on myös suotuisa vaikutus. Osalla naisista voi auttaa se, että syö yhdistelmäpillereitä 3-6 pakkausta yhteenmenoon kuin se tavallinen, että kerran kuussa pidetään tauko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juuri viikonlopun alla oli pari helvetillistä päivää, tuntui että oikeasti haluan päästä eroon noista lapsista, pää hajoaa, mikään ei suju, pinna niin kireellä, että vaan huusin ja tiuskin. Kyllä helpotti, kun lauantaina alkoi menkat ja tajusin, etten olekaan tulossa hulluksi, vaan kyse oli jälleen _vain_ pms:sta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat