Vierailija

Kaupassa olen kieltänyt lastani juoksemasta ostoskärryjen kanssa. Tänään sitten sain vastaani sen kauan pelkäämäni kysymyksen: Äiti miksi tuo poika saa juosta kärryjen kanssa? Enpä keksinyt vastausta, vaan vältin vastaamisen harhauttamalla lapsen mehuhyllylle. Mutta mitä vastaan seuraavalla kerralla, kun joku toinen saa tehdä jotain mikä on meidän lapselta kiellettyä?

Kommentit (8)

Ei ole mun asiani julistaa mitään universaaleja sääntöjä ja tuomita niiden perusteella toisin käyttäytyvät " tuhmiksi" . Jos kauppa ei kiellä juoksemista, niin juokseminen on joko sallittua tai kiellettyä, perheen omista säännöistä riippuen.

Ei tähän sääntöön taida olla muuta selitystä, kuin että " koska minä sanon niin" . Oma äitini käytti tuota usein ja se jurppi minua lapsena aivan kauheasti, siksi kai yritän keksiä jotain muuta...

ap

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Äiti miksi tuo poika saa juosta kärryjen kanssa?

Ei se saisikaan, mutta sen äiti ei ole huomannut kieltää.

täynnä kylttejä.

Minusta kauppa kyllä edellyttää, että asiakkaat eivät sylje lattialle, eivät aja rallia kärryillä tai juokse kilpaa, ilman että se on erikseen joillain kylteillä ilmoitettu. Tai suullisesti kerrottu ovella sisääntulijoille.

Eli universaaleja sääntöjä kyllä on. Eihän sitä tarvitse tuomita, mutta voi todeta omalle lapselleen, että tuo ei sitten huomaa/osaa/muista noudattaa kyseistä sääntöä. tai hänen äitinsä ei ole kertonut sen noudattamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi kuule, tuohon tulet törmäämään koko loppuelämäsi lasten kanssa, Tietysti eri ihmisillä ja eri paikoissa on eri säännöt, ja sitä olen yrittänyt lapsilleni terottaa AINA. Meillä saa tehdä näin ja naapurilla näin. Ok. Kun olet siellä teen näin ja kun olet täällä et tee näin. Tai toisin päin, meillä kotona lapset saavat hyppiäkin sohvalla mutta kun mennään kylään niin eivät todellakaan hypi sohvilla.

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole mun asiani julistaa mitään universaaleja sääntöjä ja tuomita niiden perusteella toisin käyttäytyvät " tuhmiksi" . Jos kauppa ei kiellä juoksemista, niin juokseminen on joko sallittua tai kiellettyä, perheen omista säännöistä riippuen.

On ihan yksinkertaisesti asioita, joita ei tehdä. Seuraavan kerran lapsi kysyy miksi setä meni kadun yli vaikka punainen valo paloi. Tai miksi täti heittää roskansa maahan. Tai miksi tuo tyttö potkii koiraa.

Kyllä voi sanoa että niin ei yksinertaisesti kuulu tehdä.

Punaisia päin kävely on oikeasti kiellettyä. Kiusaaminen, roskaaminen yms. ovat oikeasti pahoja asioita. Mutta ei kaupassa juokseminen ole paha asia, ja jos sitä ei ole kielletty niin mikä minä olen sitä kieltämään muilta kuin omiltani.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat