Seuraa 

Aloitetaan uusi pino. Tehdäänkö viikkopino kun on jo aika paljon hiljentynyt? Voihan tuon vielä loppuviikolle avata uuden jos tulee liian pitkä.

Tässä linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11218565&p=1&tmod...

Sivut

Kommentit (66)

Kiitos ku kerroit tilanteestasi. Enpä oo ruvennu vielä yhtään hötkyilemään koska oon lukenu et monilla on kierto venähtäny pitkäksi. Mies kuumeilee melkein enemmän kuin minä, ainakin testailun kanssa :) No, jäitä hattuun vaan. Ja hyvä ku täältä maalta ei pääsekään testejä hakemaan milloin haluaa. Oon muutenkin laiska käymään kaupassa ku töistä haluun vaan suoraan kotiin...

Suzie kp42/?? (eipäs hötkyillä vielä ;))

Täällä sitä ihmetellään vieläkin et onko kierto muka näin myöhässä vai onko pikkuinen masussa...? Rupeaa oikeesti kohta jännittää... Pitäis varmaan taas kohta testata. Onneks asutaan niin syrjässä ettei joka päivä voi lähteä testiä hakemaan. No, saishan niitä tilaamalla netistä mut ku ei oo vaan tullu tilattua :) Onko meitä vielä ketä täällä jäljellä?

Suzie kp42/?? (ihmettely jatkuu ja jatkuu...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo, tiedän miten korpeaa kun hormonit ovat sekaisin. Edellistä lastamme yrittäessämme, otatin hormonikierukan pois 5,5 v käytön jälkeen ja kierrot olivat oikeasti ihan megapitkät, pisimmillään 60 päivää. Pitkissä kierroissa ei ole edes ovulaatiota (yleensä).

Jos kierto ei tasaannu, kannattaa hakea gyneltä keltarauhashormonikuuri. Kolmen kk:den satsilla menkat yleensä normalisoituvat ja kierto lyhenee huomattavasti.

Kaikkea hyvää sinulle, ennen kaikkea toivon, että saat pian toivomasi plussan.

Kanelisokeri

Kanelisokeri: no niin on. mulla meneillään kp 38 ja ei vaan menkkoja näy eikä kuulu ja testit näytti lauantaina viimeks negaa. Miten kauan kannattaa odotella?

Helmeeee kp38/24-32

Moikka! ilmottaudun tänne ku epäilen et oon raskaana ja laskettu aika olis 23.5.2008. maha on ihan turvonnu menkat on myöhässä kahdeksatta päivää ja lääkäriki sano et kohtu olis hieman suurentunu mut en oo viä uskaltanu testata.. kaikille paljon +++++++ onnea..

Suzie74:Ensimmäistä kertaa kierukan poiston jälkeen rupesin seurailemaan kiertoa ja nyt oli kp 44 ja seuraavana aamuna alkoi menkat. Tosi kurjaa pitkä kierto...täytyy vaan toivoa, että rupeasi lyhentymään.

Unelma 08 kp 5/ 44 ?? yk 2

Saa nähdä seuraanko sua vai en... Ei vieläkään " täti-tuntemuksia" eli täällä jatkuu ihmettelyt et mitä tää oikein on...? Jos täti tulee ni näin pitkä kierto ollu viimeks varmaan teininä. Mut jos nyt oon oviksen bongannu ni pitäis alkaa menkat tänään tai viimeistään huomenna. Selviä limoja tuli kyl jo viikkoa aiemmin mut saa nyt nähdä miten tässä käy. Viime yönä touhuillessa huomasin et halut oli vähentyneet muttei se kai mitään merkkaa. Ei oo mitään raskausoireita, muttei ollu kummastakaan pojasta ku vasta 1-2 viikkoa plussauksen jälkeen.

Suzie kp40/?? (29-32?) yk1

Ei vielä menkkoja, ei kyllä oireitakaan. Tai no, palelee koko ajan ihan hillittömästi, ja semmoinen " palan" tunne kurkussa, ei varsinaisesti okseta.

En uskalla vielä silti testata, sillä olen pettynyt niin monta kertaa jo näiden parin vuoden aikana. Jos ei ensi viikolla ala kuukautiset kunnolla, niin sitten pitää kai testata.. Voi, kun pääsiskin jo masua kasvattamaan!

Kuulumisiin Toukotuhisijat!

Amanita kp 30/29

Amanita: Mulla oli pari päivää sitten kans semmonen palan tunne kurkussa mutta ei oo enää. Huomasin tänään että tissit on jotenki turvoksissa ja vähän arat mutta ei ne niin arat ole kun viime kierrossa. Sillon mulle tuli ekaa kertaa tissit kipeiks ja luulin että nyt olisin raskaana kun ne oli viikon todella kipeet.

Jos huomenna sais ostettua testin ja se vaikka näyttäis toivottua tulosta.

Helmee kp33/24-32

Täällä sitä ihmetellään yhä vaan... En voi muuta neuvoa ku et ei kantsi hätiköidä, vaan odotella vähän testauksen kanssa (paraskin sanomaan ku 3 testiä tehny jo + labrassa oon käyny verikokeessa...)

unelma08: nyt on jo kp45 eikä vieläkään edes aavistusta menkoista, eikä kyl raskautumisestakaan (paitsi omat kuvitelmat välillä :)) - mitäs siihen sanot? ;-) No, kaikki me ollaan yksilöitä, ja oon vakaasti päättäny oottaa ens maanantai-aamuun testauksen kanssa. Mullahan on vielä se toinen liuska jäljellä. Oikeestaan on ollu muutakin aateltavaa sekä töissä että perhe-elämässä (ei mitään dramaattista) etten oo ehtinykään miettiä testausta. Mut kyl mä sinne kp50 saakka yritän jaksaa odotella. Tulis ees raskausoireita jos tää nyt sellasta olis! Kääk, mitä piinaa...

Joo, olin hätäinen ja testasin tänä iltana negaa, marketin testillä. En muista minkämerkkinen testi mut sellainen 2 x liuskatesti Prismasta. Luki et 99% luotettava ja näyttää tuloksen jopa sinä päivänä ku menkat pitäis alkaa. No, oon vähän pettynyt, vaikkei tässä mikään kiire olekaan. Meillä kuitenkin nuorempi " vasta" 2 v 4 kk, ja syysvauvastahan mä joskus haaveilinkin. Mut tää epätietous ei oo yhtään kivaa, rupeaa ihmetyttää et onko kierto ihan sekasin, ovuloinko vielä ollenkaan (eka yrityskierto). No mut pitää kattoa loppuviikolle ja jollei vieläkään mitään ni on mulla vielä se toinen liuska...

Suzie kp43/?? (epätietoisuus jatkuu aina vaan...)

pahoittelut negasta! Itekin oon 2 kertaa jo testannu negan, jälkimmäisen viikko sitten. Ja viime maanantaina kävin labrassa: nega. Sen takia en nyt kiirehdi testailemaan. Mitään tuntemuksia ei oo vieläkään. Mutta: luin kaksplussan vauvakuume-keskustelusta et tosi moni oli testannu negaa pitkään, ja saanu plussan vasta kp 40-50 tai niillä main... Eli en oo ihan vielä luovuttanu, mut kysymysmerkkinä oon täällä kuitenkin. Alkuviikosta tekis kuitenkin mieli testata. Jos nyt yleensäkään oli ovista ni sit se oli paljon myöhempään ku aikasemmissa raskauksissa.

72mama:lle onnittelut! Ja sweetylle pahoittelut! Näin se vaan menee toisilla tärppää ja toisilla ei.. Itse sain eilen postista testejä enkä malttanut olla testaamatta! eli negahan sieltä tuli(tosi herkkä testi) nyt kp 30/28-31. Et huomenna tai ylihuomenna täti tulossa! ja sitten siirrytään yk4 :(. Niin ja ens kierrossa ovista pongailemaan tikkujen avulla. tässävaiheessa toivois että olis aloitettu yrittäminen jo aikaisemmin olis pian kerennyt jo napata. No eipä tässä ole vielä kauan keretty yrittääkkään... Jatketaan harjoituksia

Mites Kielo millon testaat?

Toivottu la ois toukokuun lopussa... Nyt on vaan tarve kirjottaa johonkin tuntemuksista, ja onhan täällä joitakin tuttujakin. :)

Mulla on kp 24/23, ja tuhrua on ollut jo 11 päivää. Menkkojen pitäs alkaa siis tänään. 2 kertaa oon jo testannu negaa, mut joku silti pitää pientä toivoa yllä. Aamulla luulin että menkat alkoi, tuli vähän verta, mut sen jälkeen ei tullutkaan enää. Kai ne vielä kunnolla alkaa. Rinnat on kasvaneet enempi ku ennen, eikä oo ollu tyyppillistä kipua niissä. Muutenkin tuntemukset vähän erilaiset, vatsassa ei tunnu menkkamaista särkyä vaan sensijaan terävää nipistelyä. Selkäsärky puuttuu täältäkin! Rintojen väliin ei oo tullu tyypillisiä finnejä. Mut mun lämpökäyrä näyttää niin oudolta et taitaa vaan olla kroppa jotenkin sekaisin. Linkki: http://www.fertilityfriend.com/home/1b500a

Gyneaika on 2 kk päästä. En malta odottaa että pääsen näyttämään lämpökäyristäni paljonko mulla on tiputtelua, ja saan sitten toivottavasti jotain apua siihen...

Tärppionnea kaikille!

Majita kp 24/23

Mulla vaan on edelleen tää oma roskishaamujengi =/ Maanantaina puhdas nega (dpo9), keskiviikkona roskishaamu (dpo11) ja tänään taas roskishaamu dpo13... Kaikki testit Acon 10... Toivon todella, että nuo roskishaamut muuttuisivat plussaksi, mutta ei kai nuo roskishaamut yleensä =( Mutta periksi ei anneta ennenkuin täti tai plussa tulee!!!

Anelina, roikutaan täälä vaan ja odotellaan niitä plussia!! =)

Nippara kp31/29-35(vimeksi 31) dpo13 yk13

Onnea Seppäskä ja Kielo77! Voi kun voisin sanoa samaa, että onnasi tällä kertaa, mutta kun ei. Täti tuli tänään. Niin että kesäkuun vauvaa sitten. Opin onneksi nyt paljon kehostani edellisellä kierrolla: eka kerta, kun tuli tutuksi limat, nupukat, lämmöt, ovisajankohta, luteaalivaiheen pituus jne. Eli paremmin eväin nyt uuteen kiertoon.

Menkkani synnytyksen jälkeen ovat olleet 25pv, 37pv ja nyt 30pv, joten kiva, jos alkaa normalisoitumaan kierron pituus. Mukavaa myös, että täti tuli kunnolla heti, eikä yhtä päivää kulu tuhrutteluun :)

Seiskaseiska kp1/25-37, yk2 (pidän edellistä yrityskertaa sittenkin ekana yrityskertana, kun sitä edelliset 2 eivät kyllä vaikuttaneet yritykseltä yhtään sen enempää, kuin koko synnytyksen jälkeinen aika, 2v., kun ehkäisyä ei ole ollut.)

..täällä kun ei muutkaan juttele :-P Nyt on siis maha kipee... varmaan on täti tulossa kovaa vauhtia.... Ollaan lähdössä yhen yön reissuun parin sadan kilsan päähän, katsellaan huomenissa onko mitään radikaalia tapahtunut.... Tsemppiä kaikille ja hyvää alkanutta viikonloppua :-)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat