Seuraa 

Haastan puolitosissani kaikki kertakäyttövaippailijat hankkimaan YHDEN kestovaipan ja käyttämään sitä pyykkipäivätahdin ehdoilla. Vähän siis sillä filosofialla, kun joku osakestoilija jo totesi, että yksi kestovaippa päivässä on 365 vaippaa vähemmän vuodessa kaatopaikalla. Itse tilasin netistä fuzzy bunz-vaipan (ihania värejä!) ja ostin ihan Prismasta muksut-taskuvaipan (hankkiminen ei siis vaikeaa).

HAASTAN KAIKKI PITKÄTUKKAISET (yli olkapään) ÄIDIT JA ODOTTAJAT!

Tulkaa haastamaan uusia äitejä, kun olette hankintanne tehneet!

Sivut

Kommentit (37)

Esikoisella vaippa ei toiminu mut vauvalla niinkin hyvin et tilasin pari lisää et päiväsaikaan pelkillä kestoilla pärjättäs! Loistava idea, hyvä fiilis, suosittelen! Eikä se oo vaikeeta ollenkaan :)

vauva nyt 7kk, kakka lähes aina kiinteää, joten se on helppo heittää pönttöön eikä vaippaan jää paha sotku ja vaikka jäiskii ni en liota enkä huuhtele vaippaa ennen pesua, illalla vaipat koneeseen ja puhasta tulee. miusta se kuivaliina tuntu kovalta vauvan ihoa vasten joten jätin siks pois. joskus meillä laitetaan kuivaliinaksi kangaspala, fleecestä vois tehäkii muutamia löysän kakan varalle pari ni menee kosteus hyvin läpi ja vaippa säästyy tahroilta. kuivaliinat on ilmeisesti makuasia. himokestoilijat ovat niistä tosin näreissään mikä on mielestäni tosi outoa, eivät kuulemma pidä kestoilua minään jos käyttää liinoja. kukin tyylillään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

osoitteen http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/index.php?action=myyjat kautta oman paikkakunnan myyjiin (valmistajiin tai jälleen myyjiin). Tietokantoja on myös vaipoista, joita Suomessa myydään sekä käyttäjäkokemuksia. Sen lisäksi www.kestovaippainfo.fi osoitteesta löytyy paljon muutakin tietoa ja keskusteluja. Itse olen tilaillut paljon netistä vaippoja. Kaikki kestovaipat eivät sovi kaikille, kuten ei kertiksetkään. Käytetyistä kestoista voi nettikirppareilla saada kuitenkin osan maksetusta summasta takaisin, joten ei kannata luovuttaa, vaikka joku vaippa ei omalle vauvalle sopisikaan.

Meillä käytössä kolmea erimerkkistä taskuvaippaa sekä paria erimerkkisiä kuoria. Jotkut ovat selvästi istuvampia meidän pojalle. Itse ajattelin, että käyttäisin vähintään pari kestoa päivässä, mutta nyt kestoja menee useampi jo per päivä vähän huomaamatta. Pyykkiä meillä tulee joka tapauksessa, joten vaippapyykki ei tässä paljon tunnu. ;)

Mukavia hetkiä vauvojenne kanssa vaipanvaihdossa (oli päällä sitten kestot tai kertikset).

Västis

Onko kenenkään vaipanvaihtokäsi tänään osunut kestovaippaan tai sellaisen tilaussivulle tänään? Tulkaa sitten haastamaan muitakin! Kaikille haasteen jo vastaanottaneille selkääntaputus! Hyvin tehty!

Eli koko kuopuksen eliniän =)

Lyhyttukkaisena otan haasteen vastaan.

Öisin kertis käytössä mutta muuten sekaisin sekä taskuja, harsoja, kuoria että sisätaskuja. Fuzzit on ihania tosin kalliita. Myllymuksut on niiden suomalainen vastine. Ei juuri halvempi tosin.

Kuorivaipat on ollut meillä varmimpia.

Haastan koiraperheet kestoilemaan myös!

Vielä mahtuu uusia rohkeita ja reippaita tähän pinoon! Tulkaas ensikertalaiset kertomaan, miten on kestojen kanssa onnistunut. Meillä käytössä nyt (pyykkitahdin mukaan) kolme kestoa (taskuvaippoja) ja aion aina silloin tällöin ottaa kaupasta lisää yhden kerrallaan. Vauva 3,5kk ei ainakaan tunnu huomaavan eroa kertiksiin verrattuna. Vaippa on ollut päällä yhtä kauan kuin yleensäkin ja peppu tuntuu ilmeisen kuivalta, kun ei mitään vitinöitä ole ollut. Yhtään kakkoja ei kyllä ole vielä kestoon rysähtänyt, joten ei voida kehua ihan kaikella kokemuksella ;)

ja olen ostanut ensimmäiset kestovaipat cittarista pari viikkoa sitten. Ajatuksena on tosiaankin käyttää yksi kestovaippa päivässä (tosin joskus ei käytetä ollenkaan ja joskus useampia ;) ).

Fay ja tyttönen reilu 3 kk

Haasteen otan silmälasipäisenä, lyhyttukkaisena, rehevänä maalaisäitinä... Olen kestoillut jo tovin, mutta jatkan haastetta sillä lailla, että haastan osakestoilijat täyspäiväisiksi. Mutta tosi on, että vaikka vain yhden päivässä, niin sekin on HIENO juttu...

129728:

Lainaus:

kuivaliinat on ilmeisesti makuasia. himokestoilijat ovat niistä tosin näreissään mikä on mielestäni tosi outoa, eivät kuulemma pidä kestoilua minään jos käyttää liinoja. kukin tyylillään!

No höpsis, ikuna tämmöstä kuullut! Täytyy olla kyllä vähän kummallisen fanaattinen - en kyllä tiedä minkä aatteen kannattaja - jos kuivaliinat muka jotenkin " pilaa" kestoilun. Niillä " himökestoilijoilla" joihin itse olen törmännyt (itse aloittelijasta pikkuhiljaa muuttumassa semmoiseksi ;) tuntuisi kyllä tärkeintä olevan jokaiselle muksulle parhaiten sopivan paketin löytyminen. Ihan niin kuin sanoit - kukin tyylillään! =)

Kestovaipoista ei ole minkäänlaista tietoa, paitsi että ei heitetä käytön jälkeen roskiin:) Tälle tulevalle pikkukakkoselle voisin pari vaippaa tilata, mutta mistä? Ja millaisia kannattaa aloittelijan hankkia?

Ja edelleen haastan mukaan kaikki lyhyet alle 160cm äidit.

Tuo ajatus et yks kesto päivässä on 365 vaippaa vähemmän vuodessa houkutteli, samoin kestoileva ystävä ja tilasin jopa 6 kestoa lapsilleni; esikoiselle lähinnä yövaipaksi kun hän on jo päiväkuiva ja vauvalle loput. Optimistisena aloitan kokeilun kunhan vaipat saapuvat! Tiesinhän minä että kestoilu kannattaa mut kiva et joku otti taas asian puheeks ni tuli oikeesti pohdittua asiaa ja ryhdyttyä toimeen!

En olisi kuuna päivänä itsestäni uskonut, että innostuisin kestovaippa-ideasta... Jotenkin tuntunut kamalan vaikealta koko homma, mutta kun hetken kulutin netissä surffaten (Me & Maman sivuilla oli mun mielestä tosi selkeä info), niin johan alkoi kestoilun salat aueta!!! =)

Tilasinkin äsken parit sisävaipat ja yhden kuoren, lisäksi silkkisen välivaipan ja kuivaliinan + hoitoliinoja. Niillä pääsee varmasti kivasti alkuun, koska ajatuksen aloittamisesta herätti tosiaan se ekologisuus-syy, että jo yksi kesto pvssä on 365 kertistä vähempi kaatopaikalla per vuosi! Kokeilen siis aloittaa sillä yhdellä vaipalla per päivä, ja ties vaikka hurahtaisin touhuun kunnolla :) Nyt ainakin jo malttamattomana odotan, että saisin vaipat kotiin asti... Ja kun esikoinen kyseessä, niin ehkäpä seuraavan lapsen kanssa olenkin täyskestoilija :o)

Alle 160cm, koirallisena (ja mitäköhän muita em. kohdista täytän :D) haastan nyt siis mukaan...ööö...vaikka kaikki kestoilua hankalana pitävät! Ota hetki aikaa ja surffaa esim. tuolla Me & Maman sivuilla, niin huomaat homman olevan hyvin yksinkertainen :)

innostunut Pi-Ki (ja poitsu 6kk)

Joskus joudun vielä turvautumaan kertiksiin, mutta kunhan vielä pari yövaippaa kotiutuu, niin sitten ehkä pärjätään kestoilla.

Harsosta kolmiotaitos ei ole mielestäni mikään paras pojalle. Meillä on on leija käytössä, mutta ei olisi pitkään aikaan riittänyt enää yöksi. Taitteluvinkit löytyvät googlen avulla. Yöllä meillä on vaippa, jossa on vähintään 5kerrosta kangasta ja vielä tuossa edessa lisää yhteensä 6 kerrosta. Takaa vaippa onkin aina kuiva. KEstovaippainfon keskustluista löytyy kyllä vinkkejä, kunhan siellä taas ensi viikolla pääsevät keskustelut tauon jälkeen käyntiin.

tämä vihreäsilmäinen, lyhyttukkainen lähtee haasteeseen mukaan kaipaisin kokeneemmilta vinkkejä. Minua kiinnostaisi sellaiset all-in-one vaipat eli ne kai on kaikkein eniten kertakaäyttövaippojen kaltaisia!?! Suositelkaa niitä ja kertokaa minkäkokoinen vaippa pitäisi olla reilu 10kg painavalle pyöreävatsaiselle 10kk vauvalle? Niin ja mites ne kakkavaipat siellä pyykkikorissa? Laitetaanko vaippaan aina sellainen paperi" jutska" , mikä tuli äitiyspakkauksessa ja sillä kakat wc-pyttyyn, vai mitenkä.... auttakaa tietämätöntä, jotta voin tarttua haasteeseen!

Hei kaupassa kävijät! Kestovaippaostoksesta tulee hyvä mieli pitkäksi aikaa! Itse aion ostaa tänään (peräti :)) kolmannen, tällä kertaa kuivaksi opettelevalle kaksivuotiaalle. Onko kokeneemmilla hyviä vihjeitä housuvaippaperiaatteella toimivista kestoista? Ja yhä vaan uusia haasteita tänne! Ainakin alle 160senttiset & suuremmoiset & koiralliset & rillipäiset & vihreäsilmäiset äidit on jo haastettu. onko osunut kohdalle?

Tuore osakestoilija charme

...siis sisävaippa/kuorivaippa-yhdistelmän käyttäjät. Minäkin olen jäänyt koukkuun; yhä vaan osakestoilen, mutta hyvä omatunto ja jatkuvasti hitaammin kuluva pamperspaketti kannustavat kestoilemaan koko ajan enemmän. Olen käyttänyt yleensä muksujen taskuvaippoja ja fuzzeja, mutta sain fleecestä tehdyn kuorivaipan ja mietin juuri mitä siihen kuuluu sisälle laittaa? Käytättekö esim. sideharson päällä kuivaliinaa? Kertakäyttöistä vai pestävää? Entä saako niitä jostain isommasta marketista vai pitääkö tilata netistä? Kiva kun tämä ketju taas esillä!

Charme ja pieni ekopeppu

Innostuin myös ja tilasin heti kaksi kestovaippaa. Vaippala.com sivuilta saa paljon tietoa ja sieltä on helppo tilata.

Haastan kaikki kahden lapsen äidit mukaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat