Seuraa 

Huomenta! Kerrankin pääsen rauhassa aamusta koneelle, kun mummi lähti poitsun kanssa leikkipuistoon. Ite kun en noiden supistusten takia juuri postilaatikkoa kauemmaks voi lähteä.

Beibi07: Toivottavasti on jo parempi olo. Tuli vaan mieleen, että kun et ole juurikaan kiloja saanut raskaudenaikana niin onkohan mahdollista, että olet ollut vähän huonolla syömisellä? Etenkin b-vitamiinien puute saa aikaiseksi masennusta ja ne äidit jotka ovat " aliravittuja" sairastuvat helpommin " synnytyksen jälkeiseen masennukseen" (joka tosin voi puhjeta jo raskausaikana). Tosin on normaaliakin tuntea just noita tuntemuksia, siitä tietää että olet varmasti hyvä äiti kun huolehdit asioista ja omaa jaksamistasi. Lapsen saaminen on aina kriisi, joka pitää vaan käydä läpi. Toisaalta on hyvä että käyt nuo tunteet läpi ennen kun vauva syntyy eikä vasta sitten kun lapsi on 1.5 vuotias. ... no mutta käyppä apteekissa ostamassa ainakin multivitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Hemmottele itseäsi - aina ei tarvitse jaksaa. voit vain olla ihan luvan kanssa! Se juuri raskaudessa onkin ihanaa.

Omanapa: EIlen oli jo parempi päivä supistusten kanssa. Kävin autolla jopa lähikaupassa poitsun nukahdettua. Tänä aamuna olo mahassa on kyllä tosi tukala. Vauva painaa vasempaan nivuseen kuin yleinen syyttäjä ja pieniä supistuksia tulee kokoajan. Joten mummin apu on paikallaan :)

??? Onko kukaan saanut vielä äippäpakkausta? YStäväni jolla on la marraskuun puolessa välissä sai jo sen pari viikkoa sitten, joten periaatteessa pitäs meillekin alkaa pikkuhiljaa postia tulla.

Mymmeli rv 27+5

Kommentit (13)

Että voiko olla niin hyvä tuuri että saan 3. lapsen joka olis myös terve... Toisaalta onhan niitä 15-lapsisia perheitä joissa kaikki lapset terveitä! Sit mietin sitä, et jos tää vauva onkin sairas, että kadun sitä että ikinä kolmatta halusin... Se olis varmaan tosi rankkaa syyllisyydenkin vuoksi... Mutta kuitenkin, suuret mahdollisuudet on saada täysin terve lapsi, luotetaan siihen vai mitä!

Sokerirasituksesta, se on tehty mulle 3krt 2 eri paikassa ja aina oon joutunut juomaan 3dl sitä superkuvottavaa läpinäkyvää glukoosilitkua joka on yhtä paksua kun piimä... Siis hyi hyi yäk... Huomenna taas varmaan niin " loistava" tuuri että sitä taas!

mukavaa päivää kaikille...mä sitä en osaa huilata vaik kuin yritän mut se vaan ei näytä olevan mahdollista,kun on tuo 2-v tytsi.

Noh supistuksia tulee välistä ja onneks ei nyt nii kivuliaita tosin kyl ne tuntee et on supistus.

Masu kasvanu nyt ja sen huomaa selkeästi et pyöristyny palloksi tuohon eteen=) ja liikkeet tuntuu hyvin ja välillä liiankin hyvin,kun potkii kylkiin tai tuonne alas arkaan paikkaan=)

päivät vierähtää nyt tämän viikon olen neidin kans taas vaihteeks äitini luona,tosin äidistä on kyllä apua neidin hoidossa,mut kyl sitä itekkii tekee ku en osaa vaan olla.

sit alkais ne muutto pakkaus puuhat kunhan täältä kotiutuu ja hiljalleen niitä tehtävä en tosiaan rehki kyl niis hommis ja äiti tulee sit muutto apuun ku alkaa se kunnon rumba samba...mukava muuttaa kolmanteen kerrokseen ja kävellä portaita-jihaa! on hissi tosin mut saakutin pieni se on hyvä jos neidin kans mahtuu siihe ammu sit ku vaavi syntyy ja kantokoppaa kantaaylös ja alas ku ei vaunut mahdu hissii...noh ku ei valinnanvaraa ollu nois talois...mut ootan kyl innolla muuttoa...

ihana ilma on kyl tänää ollu mut ulos ei olla neidin kans eestytty ku en sais kävellä plajoo ja kantaa ja juosta ja plaah! parempi olla vaa sisällä ja rennosti...

mut äippä tuli työ hommista meen laittaa sen kaa ruokaa pöytää ku tekasin makaroonilaatikon ja sit syömää..

illan jatkoja ja onneks itsellä ei sokerinrasitus hommia oo...huh!

manja ja tonttupoika 26+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanan kirpsakka auringonpaiste ulkona piristää päivää :-) !

Mulla huomenna sokerirasitus... IIIIIK kuinka kamalaa!! Koko päivä menee sit hörhöillessä kun aamu alkaa ensin paastoamalla oksetusnälkäiseksi ja sit vetämällä " pää täyteen" sokeria...

Pakko saada joku tuhti ruisleipä heti kun mahdollista että selviää kotia sieltä terveyskeskuksesta!

Onko muut käyneet ja mimmosia arvoja ootte saaneet?

Kirjoititte koululaistenne pulmista kaveririntamalla jne. Meillä eskarityttö kun kertoo että joku oli sanonut et hänellä hölmö pipo niin mä joko suutun kamalasti ja haukun sen kaverin lyttyyn tai sit lähes pillahdan itkuun myötätunnosta, riippuu omasta mielialasta...

Ja teidänkin kirjoitukset sai itkut silmään :-( Eli jos meillä tulee samanlaisia ongelmia sitten vähän vanhempana niin voi kamala, mäkin varmaan itken salaa joka ilta tytön kamalaa kohtaloa... Voin vaan kuvitella kuinka tuskallista se on ja kuinka oma sydän painaa rinnassa kun kuuntelee kouluikäisen hirmu vakavia murheita... :-( Itse muistan vielä niin elävästi kuinka muut lohdutteli että " kun kasvat isoksi niin kaikki helpottuu" jne. (olin itse koulukiusattu pulleuden vuoksi) ja tavallaan se olikin totta mutta ei se sillon lohduttanut tippaakaan... Pienillä kun on se meidän aikuisten tavoittelema ominaisuus " tartu hetkeen, elä tätä päivää" ja heitä ei kiinnosta tapahtumat muutamaa päivää pidemmälle.

3-vuotias pojukin vaikuttaa vähän syrjäänvetäytyvältä ja hän on sellainen tavallinen tallukka, oikein ahdistaa hänenkin kohtalonsa ettei vaan joudu koulukiusatuksi... Onneksi on sitten 3 luokkaa ylempänä oleva isosisko turvana.

Kylläpä rupeskin rinnassa taas sydän painamaan möhkäleen lailla kun tällaisia ajattelee... :-(

Sinä jonka 8-vuotiaalla tytöllä ei ole kaveria, voisitko ehkä tutustuttaa tytön johonkin naapurin / tuttavan lapseen, jotta tyttö saisi sellaista voimaa itselleen että kun hänellä koulussa ei ole kunnon kaveria niin voisi ajatella itsekseen että " no ei se haittaa, mullahan on se naapurin Maria hyvä kaveri" vai onko hän tuollaiseen jo liian vanha?

Meillä tepsi (tosin viisivuotiaalla) että kun hän ei heti päässyt " päiväkotijengiin" mukaan niin käskin häntä ajattelemaan yhtä ystävää (perhetuttua) jota tavataan n. 1-2 viikon välein ja ajattelemaan että tämä ystävä on paras ystävä joka lohduttaa ja jos joku päiväkodissa sanoo, ettei me leikitä sun kanssa, niin tytöllä ainakin on lohtu siitä että hänellä on sellainen kaveri jota muut eivät tunnekaan ja joka on maailman paras kaveri.

Omaa raskaus-napaa...

Vihdoinkin vauva ruvennut rumbaamaan massussa. Mullahan on se etuseinämäistukka ja rv 22 vielä ei oikein kunnon liikkeitä tuntunut, jotain hämärää vaan. Nyt tuntuu hikka ja potkut joskus jopa sattuu, kiva tietää ettei lapsi ainakaan ole mitenkään sillä lailla sairas että se ilmenisi liikkumattomuutena (vähän ehdin jo sellaistakin pelätä).

Tuntuu että ipana on tosi alhaalla, hikkakin tuntuu jo jossain emättimen yläpäässä, oikein pelottaa että luiskahtaako se sieltä pois... Hassua, jos mulla olisi tennispallo pullossa niin ei tulis mieleenkään että se luiskahtaa sieltä pois ;-) mutta vauvasta aina välillä tuntuu esim wc-käynnillä et " älä vaan tipu sieltä" !

Paljon on puhuttu masennuksesta jne. mulla on paniikkihäiriö ja yleinen ahdistus päällä jatkuvasti ilman lääkitystä. Lääkityksessä vaan se mälsä juttu että se vielä halut aivan totaalisesti ja mies ei siitä taas innostu (kyllä se ymmärtää että mun pitää niitä lääkkeitä popsia kuitenkin). Yritänkin tässä miettiä, että mitäs tekisi... Naisille ei varmaan oo mitään potenssilääkettä edes olemassa... :-(

KORJAUS VIELÄ tuohon Mymmelin viestiin... Ei kalanMAKSAöljyä vaan kalaöljyä, mielellään kapseleina koska sitä litkua ei erkkikään juo...!

Pirtsakkaa päivää kaikille, toivotaan että tänään kukaan ei olisi masentunut vai mitä!

Sintagma 24+6

Kävin aamulla naistenklinikalla kontrollissa kohdun kestosta..ja kaikki oli nyt ihan hyvin mutta silti ahdistaa. Tunnen itseni käveleväksi aikapommiksi joka räjähtää jos vauva potkaisee tarpeeksi kovaa! Vaikka lääkäri vakuutteli ettei niin varmaankaan käy, enemmän oli huolissaan sektiossa tapahtuvasta repeämisestä, siis ulosauton yhteydessä on se suurin vaara tai jos alkaa runsain mitoin supistella raskauden aikana.

Kiinnikkeistä oli huolissaan, niitä ollut kuulema tosi runsaasti kuopuksen sektiossa, ihan liiaksi ja vauvan ulosautto olikin vaikeaa, kesti yli 45 minuuttia ennenkuin vauva saatiin kahden lääkärin avustuksella ulos. Mutta nyt kuulema vaarana on että ne kiinnikkeet ovat " levinneet" virtsaputken ympärille ja kiinnittyvät sinne joten virtsaputki voipi vaurioitua sektiossa :(. Masentaa!!

Sterilisaatio paperit täytettiin ja sen pitäisi olla selvä homma että sen taatusti saan nyt. Jo lapsilukumääränki vuoksi..

Verenpaineeni huiteli pilvissä 145/95 ja jos viikon päästä on yhtä hurjia lukuja joudun takas sairaalaan ja mahdollisesti jopa saan lääkityksen siihen. Mulla nousee aina raskaana nuo paineet, en ymmärrä miksi? Keväällä ennen kuin raskauduin paineet oli pikemminkin liian matalat, tyyliin 95/60 ja huippaili oikein kunnolla.

Vauvan painoarvio oli nyt 915gr, ja vastasi menkkojen mukaista laskettua aikaa (17.12) joka myös täsmää siihen kertaan jolloin olimme ilman ehkäisyä sen yhden kerran. Mutta laskettu aika pidetään silti viikon edempänä joka oli np ultran mukainen (23.12)? Aika hölmöä mun mielestä, etenkin kun sektio aika päätetään tuon np ultran mukaisen lasketun perusteella ja sovittua sektiota ei tehdä ennen kuin 39 viikkoa on täynnä eli periaatteessa saisin sovitun sektion sitten lasketulle päivälle menkkojen mukaan? aika hullua mun mielestä, etenkin kun 2 lastani kolmesta mulla on lähtenyt spontaanisti syntymään ennen laskettua aikaa, esikoinen 39+5 ja kuopus 38+6. Eli kiireelliseen sektioon sitten nenä taas kohti..Toki jos kohtu alkaa näyttää huonolta niin sektio tehdään vaikka miten aikaisin..

Laitoin kanssa päivällä jo viestiä mutta se katosi johonkin, tosi ärsyttävää!

t. mariadee ja poika 25+2 (tai 26+1 menkkojen mukaan)

Kirjoittelin tuossa aikaisemmin pitkät tarinat, mutta ne katos jonnekin...höh. Ihana ilma tänään. Aamulla oli 3 astetta pakkasta ja kaikki paikat kuurassa, olipa kaunista.

Beibille voimia! Vaikka kuinka kuulostaisi kuluneelta lausahdukselta, niin asioilla on tapana järjestyä. Jos ilo elämästä tuntuu kadonneen ja tulevaisuus näyttää vain pelottavalta, kannattaa jutella asiasta vaikka neuvolassa tai jos et siellä halua puhua niin mennä yksityislääkärin vastaantolle. SSRI-lääkkeet voivat olla ihan paikallan lyhyehkönä kuurina. Serotoniinitason lasku saa kyllä mielen uskomattoman synkäksi. Joskus myös kilpirauhasen lieväkin vajaatoiminta voi aiheuttaa masennusoireita.

Ymmärrän kyllä huolesi tulevasta. Itselläni oli ihan yhtä synkkiä ajatuksia esikoista odottaessa. Pelkäsin niin kovasti tulevaa kun vauva ei ollut millään tavalla suunniteltu, vaan pillereistä huolimatta alkunsa saanut ja mielestäni vielä mahdollisimman väärään aikaan. Kuvitelmani vauva-arjesta olivat kaikkea muuta kuin ruusuiset ja ehkä siksi kaikki lopulta tuntuikin niin helpolta ja mukavalta kun mitään vaikeuksia ei tullutkaan. Vauva siis oli koliikkihuutaja ja muutenkin vaativa, mutta olin kuvitellut kaiken kauheuden potenssiin tuhat ja siksi puoli vuorokautta kestävä huuto tuntui pieneltä kun olin varautunut huutoon ym. 24/7.

Omasta pulleasta navasta sen verran, että masussa voidaan kaikesta päätellen hyvin. Potkut tuntuvat välillä tosi kipeinä kohdun suulla. Mullakin istukka on etuseinämässä, mutta liikkeet olen tuntenut selvästi rv 17 lähtien. Myös esikoisen aikaan istukka oli samassa paikassa, joten en tiedä miten kovia ne potkut silloin on jos istukka takaseinässä/funduksessa.

Sitagma kyseli sokerirasituksen arvoista. Mulla oli kyseinen koitos kolmisen viikkoa sitten ja arvot ihan normaalit; paastoarvo 4,9 1h 5,2 ja 2h 4,1. Aika alhaiset ovat kuulemma, mutta lääkärin mukaan mun elimistö ei vaan vähästä hätkähdä:) Terkkari kyllä rupes syyttelee, että " oot tainnu käydä oksentamassa sen litkun pois" . Tolta terkkarilta voi kyllä odottaa ihan mitä vaan, joten käskin vaan kysyä labrahoitajalta, jonka kanssa juttelin koko rasituksen ajan, että montako kertaa kävin yrjöllä;) Kirjotin tosta terkkarista tonne yhteen topikkiin, jossa kysyttiin neuvoa, että vaihtaako terkkaria jos ei ole tyytyväinen. No mä en ole tyytyväinen, mutta neuvolakäyntejä enää 2 jäljellä, joten en jaksa vaihtaa naapurikuntaan niinkuin lähes kaikki muut tämän kylän mammat ovat tehneet. Neuvolakäyntejä on siksi niin harvoin, että äitiyspolilla seuraavat vauvelin kasvua 4 viikon välein kun mulla on verenpainetauti. Toistaiseksi vauveli on ihan keskikokoinen, kuten esikoinenkin oli.

Minni kyseli sokerirasituksen raja-arvoista. Katsoin tuota labrasta saamaani lappua, mutta siinä ei ollut noita raja-arvoja, vaikka kaikkien muiden kokeiden vierestä löytyi raja-arvot. Esikoisen ajoilta muistelisin, että paastoarvon raja on paikkakuntakohtainen eli eri paikkakunnilla on eri yläraja. Ekan tunnin ylärajaksi muistelen 10mmol/l ja tokan tunnin aylärajaksi jotain 8,7mmol/l. Voi olla, että ei ihan pidä paikkaansa, mutta ainakin sinne päin:) Tsemppiä kaikille sokerirasitukseen meneville. Se litkun juominen on tosi kamalaa ainakin mulle kun olen muutenkin huono juomaan ja 3dl on mulle iso määrä kerralla. Olis kyllä ollu hirveetä jos olis joutunu tuota Sintagman kuvailemaa lientä nieleskeleen. Mulla on molemmilla kerroilla ollu sitä colanmakuista. Siitä on vissiin unohdettu sokeri pois kun ei maistu yhtään makealle:)

Mutta nyt poneja harjaileen kun tyttö haluaa ratsastaan. Tuleepa päivän lenkki tehtyä kun äitee saa hikipäässä pinkoa ponin vieressä ja tyttö antaa vaan lisää pohkeita:))

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja pidetään mieli virkeänä!

Katnip ja tonttutyttö 28+1

Juu empä huomannut tuohon aikaisempaan viestiin laittaa, että tosiaan se vaikuttaa raja-arvoihin, mistä veren osasta arvot otetaan. Nuo arvot, mitä itse muistelin, ovat siis laskimokokoverestä. Kapillarikokoverestä tai laskimoplasmasta otettuna raja-arvot ovat muistaakseni hieman korkeammat.

mymmeli kyseli äitiyspakkauksesta. Kävin katsomassa Kelan asiointipalvelusta ja sen mukaan pakkaus on tilattu viime pe ja pitäis tulla kahden viikon kuluessa. Tosi nopeaa toimintaa kun hakemuksenkin vein vasta silloin viime perjantaina.

Mutta nyt syömään kun ruoka valmiina uunissa.

Ja voimia beibille ja muillekki tietysti!! : )

Itellä masennusta ollut, mutta ehkä vähän erilailla, eli ku meidän esikoinen menehtyi masuun yliaikaisena, niin sen jälkeen on ollut ja eipä tuo koskaan varmaan pois katoakkaan. Olis ihana nauttia täysin siemauksin raskaana olemisesta, mutta kun on tuo pelko. Toisen raskauden aikana mulle höpötettiin koko ajan (lääkärit ja kätilöt yms.), että sairastut varmaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen..mutta itse tiesin, etten varmasti sairastu, jos elävänä syliini vauvani saan. Enkä sairastunut. Mutta toki se pelkotila kulkee mukana koko ajan. Kun vaan tulis se joulu sieltä..

Tänään on meidän esikoispoikamme toisen nimen nimipäivä...haudalle vien tänään kukkia pikkuiselle.

Aiemmin luulin, että vauvoja tehdään, mutta nyt tiedän, että niitä ei tehdä, niitä saadaan jos kaikki hyvin menee. itse olen enemmän kuin onnellinen jo tuosta tytöstä ja nyt masuvauvasta ja toki onnellinen myös enkelipojasta, sain hänet kuitenkin syliini ja sain halia.

Nyt kaikille hyvää päivänjatkoa ja aurinkoisempia ajatuksia ja hyvää vointia kaikille. : )

Myy07 ja masuvauva 25+3

Tsemppiä Beibio7:lle!

Mullakin välillä synkät ajatukset valtaavat pään. Normaaliahan se raskausaikana on,mutta silti aika aika ahdistavaa.

Tässä raskaudessa olen miettinyt paljon sitä,että onko mahdollista että voisin saada jo kolmannen terveen lapsen. Niin paljon kuulee kauhutarinoita synnytyksistä ja lasten sairauksista,mutta lähipiirissä ei näitä tapauksia ole yhtään. Välillä olen aivan varma,että meidän perhe joutuu kohtaamaan jonkin kauhea asian synnytykseen/lapsiin liittyen,jo ihan tilastoidenkin takia,eihän ole mahdollista,että suvussa/ystäväpiirissä on kymmeniä lapsia ja kaikki terveitä!!

Tyhmäähän tälläisiä on ajatella,mutta kun ei niille ajatuksille mitään voi,ne vain putkahtaa jostain päähän,vaikka kuinka yrittäisi olla positiivisella mielellä.

Mä olin viime viikolla sokerirasitustestissä,en nyt löytänyt mistään sitä lappua,johon kirjoitin ne arvot ylös,mutta jokatapauksessa olivat ihan normaaleja. Onneksi juomana oli sitä mustaa litkua,mä niin pelkäsin että joudun juomaan sokerivettä. Mun mielestä se musta juoma maistuu melkein jopa hyvältä,eikä mulla tule siitä yhtään huono tai heikko olo.

Mä olen nyt sitten saanut riesakseni ne liitoskivut,edellisessä raskaudessa ne alkoivat jo ennen puolta väliä,että kivä että tässä raskaudessa alkoivat vasta nyt. Eivät ole vielä kovin pahoja,yöllä tuntuu pahimmalta,kun pitää nousta vessaan,tuntuu ettei meinaa päästä liikkeelle millään. Ja mä käyn vessassa neljä kertaa yössä,ja huonosti nukuttuina öinä tulee käytyä useamminkin.

Selkä tulee kyllä helposti kipeäksi,vähän pitempään kun joutuu olemaan jalkojen päällä,alkaa alaselkää jomottamaan.Ja seuraavana päivänä,kyllä tuntuu aina joka paikassa jos edellisenä päivänä on tehnyt jotain vähänkin enemmän. Esim. eilen siivosin,puhdistin ja pakastin kymmenen litraa puolukoita ja illalla vielä kiertelin vähän kauppoja,niin nyt on kyllä niin puolikuollut olo. Tänään ei onneksi ole mitään ohjelmaa,vaan saa ottaa koko päivän ihan rennosti.

Himpula rv 28+0

Beibille iloisempia ajatuksia lähtee täältä!

Mie oon nuo masennuskaudet kokenut aikaisemmissakin raskauksissa ja pari viikkoa sitten oli oikein kunnon masis, mutta onneksi meni ohi ja nyt on olo taas melko seesteinen, mitä nyt aika väsynyt.

Eli minulla ainakin on ihan hormoneista johtuvaa.

Yksinhuoltajuutta ei kannata pelätä, parempi yksin kuin vastentahtoisen miehen kanssa. Itsehän jäin kahden aikaisemman lapsen kanssa yksin, kun mies vaihtoi nuorempaan (heh) kaksi vuotta sitten. Eipä sillä, yksin olin siihenkin asti hoitanut käytännössä nuo lapset. Ex mies oli hermona, jos esikoisen vauva-aikana joutui pari tuntia olemaan lapsen kanssa minun hevostellessa tms. Nykyäänkin taitaa joko uusi emäntä tai exän äiti touhuta lasten kanssa, jos ovat isällään. Esikoinenkin sanoi, että nykyinen mieheni on mukavampi kuin oma isä... Vaikka mielellään isänsä luona ovatkin vierailleet.

Nykyinen mies vähän oireilee myös vapauden menettämistä, mutta innoissaan on kuitenkin yllätysvauvasta.

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla, kaksi viikkoa kelan päätöksen jälkeen. Kävin eilen varastosta etsimässä vanhojakin vaatteita. Osa on vielä jossain pussissa, pitäisi siivota tuo aitta muutenkin ja sitten löytäisi kaikki tarpeelliset tavarat. Meillä siis vielä muuttolaatikotkin varastossa 1,5 takaisen muuton jälkeen, kun ei ole muuta tarvinnut purkaa kuin vaatteet. Astiat, lakanat, kalusteet yms ovat vielä tuolla pakattuna, odottamassa uutta muuttoa (joskus hamassa tulevaisuudessa).

oma napa: Eilen supisteli taas täälläkin, tai lähinnä vihloi alamahaa ja selkää. Iltapäivällä oli saman tuntoisia aaltoilevia kuin kuopusta odottaessa ennakoivat supistukset. Tänään sataakin vettä, niin voi ottaa rauhallisemmin, ei ole hinkua lähteä ulkoilemaankaan (vaikka hevonen pitäisi käydä lenkittämässä illalla...).

Alavatsa on sen tuntoinen, että lihakset ovat venyneet liikaa, polttelee. Eilen tuntui, että vauvan jalka tulee vatsanahasta läpi, vaikka luulisi tässä kummussa tilaa riittävän mellastukseen :). Jalat ja selkä ovat ihan jumissa ja koitin venytellä illalla ja tänä aamuna.

Huomenna on aamulla sokerirasitus ja ajattelin sen jälkeen käydä kylpylässä vähän uimassa ja nauttimassa porealtaan hieronnasta.

Marzi 28+0

Kertakaikkiaan mahtava ilma ulkona! Siellähän viihtyis vaikka koko päivän

Välillä tultiinkin vain syömään. Kuopuksella ja toisiks nuorimmalla oli just parin päivän ripuli, mutta nyt sekin on helpottanut, huh huh.

Oma napa, mullakin istukka etuseinäs niin ei oikein ole potkut olleet samaa luokkaa kuin esim. edellisessä raskaudessa mutta nyt liikkeet ovat alkaneet näkymään jo ulospäinkin ; )

Mullakin huomenna se ah niin ihana sokerinrasitus, nami nami... Joka kerta on ollu sitä ällöä kirkasta litkua ja nyt meinaankin kysyä eivätkö ne omista sitä kuulemma paljon paremman makuista " herkkua" . Onneks ainakaan aikasemmilla kerroilla mulle ei ole tullu mitenkään paha olo.

Täytyy vaan ottaa mukaan joku hyvä kirja niin aika kuluu. Onkos kellään niitä raja-arvoja mitkä ne sais olla tossa tutkimuksessa? Kun en millään muista.

Mutta nyt menen syömään ja palailen huomenna kunhan selviän terveyskeskuksesta...

Minni ja pikkupimu 25+0

Raja arvot aina vähän vaihtelee siitä, mistä veren osasta on otettu, mutta yleisesti paasto arvo pitäs olla tyyliin alle 4.8 tms, ekan tunnin 10 ja tokan tunnin alle 8-9 tms. En muista tarkkaan.

No nyt toi poika tunkee tahallaan jalkaansa sohvan alle ja huutaa, kun ei saa sitä pois. .. pitää mennä huomioimaan toistakin ;)

Mulle äitiyspakkaus tuli parisen viikkoa sitten. Paketti tuli 2 viikossa joka on kyllä mun mielestä nopeeta toimintaa. Sokerirasitus kokeessa olin viikko sitten,arvot olivat normaalit en enää muista mintä ne oli...ja mä sain sellasta veden väristä litkua juotavaksi. Ei koko kokeen aikana tullut huono olo vaikka sitä pelkäsinkin.

Huomenna mulla olisi vapaa ja ajattelin lähteä uimaan. On halli niin lähellä että kävelen sinne. Tykkään uimisesta todella paljon,nyt on tullut liikuttua vähemmän kun oon töiden jälkeen todella väsy...!

Täällä myös ihana ilma aurinko paistaa ja on lämmin ei mikään kamalan lämmin mutta ei palelekkaan ulkona.

Vauva on heilunut koko työpäivän mahassa ja eilen ihan selvästi näkyi kantapää mahan läpi. Jännää : ) Nyt lähden syömään on jo nälkä! Aurinkoista päivän jatkoa teille!!

sannis85 ja masuasukki 27+5

Täällä yksi joka oli sokerirastuksessa viime torstaina.

Sain juotavakseni sitä mustaa cocista joka on ihan hirveetä sekin, varsinkin jos sen saa " munalämpimänä" , onneks oli kylmää edes!

Arvot oli normaalit vaikka muuta epäilin. Pientä tuskaa aiheutti se, ettei sieltä saa liikkua (kävin keskustan näytteenotto pisteessä eikä ohjeissa lue ettei saisi liikkua joten kuvittelin lähteväni verikokeiden välillä esim. puistoon 1v kanssa, mutta eipä se onnistunutkaan...)ja kitinä oli sit sen mukainen kun eihän tuo viihdy paikallaan enkä voinu sit siellä ahtaissa tiloissa antaa kävellä ja tuehuta, käytiin me siinä pihalla, hän työnsi rattaita itse ja mie laahujstin perässä, ei sitä oikein liikkumiseksi kai voida laskea. JA kauhean kipeän mustelman sain, oikeassa käsivarressa on 5cm pitkä ja 3cm leveä tummanvioletti läntti yhä.

Onnea rasitettaville, toivottavsti arvot on kohdillaan!!

MInjuska ja Manteli 28+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat