Vierailija

Aamulehdessä joku valitti kun Juniorilla oli näytetty tuollaisia kohtauksia. Meillä on katsottu Animal Planetia vaikka kuinka, ja siellä tuollaiset näkymät ovat arkipäivää. Eikä lapset (4v ja 2v) ole sitä mitenkään ihmetelleet. Tosin olen itse aina ollut katselemassa heidän kanssaan ja olemme jutelleet asiasta.

Ovatko jotkut hiukan liikaa vieroittuneet luonnosta kun lapsetkaan eivät saisi tietää että eläimet tappavat toisiaan elääkseen?

Kommentit (13)

Silti käännän kanavan toiseen siksi, koska minua itseäni ahdistaa katsella raateluja, kun suloinen " bambi" käy kamppailua elämästä ja kuolemasta ja lopulta raadellaan pieniksi bambinpaloiksi.

Oli ne sitten miten luonnollisia tapahtumia tahansa ja saalistajan ainoa keino säilyä hengissä, minulle tulee houno olo enkä halua vaistomaisesti lapsenikaan tapahtumaa katselevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin vain siittä näkökulmasta, että pakkoko on sitten tvtä kytätä jos ei miellytä anti? Ei meilläkään tvtä katsella juuri sen takia, koska ei tule hyviä ohjelmia.

5-vuotias on oikea villieläinintoilija, ja tartuttanut pikkuveljeenkin. Tällaiset luonnon asiat ovat tuttuja juttuja ja yleisiä leikkienkin aiheita.

mutta tokihan meidän kaikkien täytyy tietää että näin on jä näin kuuluukin olla. Mutta ihan kaikkia yksityiskohtia ei ehkä tarvitsisi lapsille esitellä. AIka hiljaiseksi veti sekin ohjelma ,sunnuntai-iltapäivänä, jossa leijonauros tappoi leijonanpennut heti kun niiden emo käänsi selkänsä. han vain siksi, että sitten emo saisi uuden kiiman ja tekisi pentuja juuri SEN uroksen kanssa. Luonnonvalintaa ja tavallaan järkevää, ja pahintahan on se, että myös jotkut ihmiset ajattelevat niin. SITÄ minun lasteni ei tarvitsisi tietää.

Meille luonto tärkeässä asemassa ja tuollaset asiat kuuluvat luontoon.

Minusta on järkyttävää kuinka monikaan lapsi ei tiedä edes mistä liha on lähtösin tai jopa maito!!Ja moinen tietämättömyys on täysin vanhempien vastuulla!

Kysymykseen, eivät järkyty. Tosin ei nyt ole meidän silmiin mitään ihan järkyttävää raatelukohtausta osunut, vaan sellanen juuri että iso kissaeläin ottaa kiinni jonkun peuran.

Ei tosiaan joka päivä katsella mutta jos tuollanen kohtaus tulee niin on selitetty, että se on niiden ruokaa ja myös me ihmiset syömme lihaa.

kohtia ja tuskallisia loppuja...esim olen nähnyt kun krokotiilin irtirepimästä antiloopin jalantyngästä suihkuaa veri, villikoirat syövät kaadetun elävän puhvelin takajalkoja ja turpaa tai kun kobran pureman leijonan suusta ja kuonosta ja silmistä virtaa kuolaa kuin vettä vaan kuolinkamppailun aikana....mielestäni kuka tahansa voi järkyttyä noista..toki aikuinen ymmärtää, että luonnossa on aina kyse vain eloonjäämiskamppailusta, ei moraalista

Vierailija:

Lainaus:

Tottakai meidän kaikkien pitää TIETÄÄ, että niin on, että eläimet selviävät hengissä vain syömällä toisiaan. On myös ihan hyvä tietää, mitä se bolognesekastike ja kalapuikko lautasella oikeastaan on.

TÄMÄ EI KUITENKAAN TARKOITA, ETTÄ ELÄINTEN SLEVIÄMISKAMPPALUSTA PITÄISI TEHDÄ VIIHDETTÄ! Oikeasti, jos me nautimme siitä, että katselemme kivasti olohuoneen sohvalta sipsipussien kanssa kun gepardi tappaa kauriinvasan, eroaako se moraalisesti ja eettisesti paljonkin siitä, että panemme tahallamme sen kauriinvasan ja gepardin sirkusareenalle? Tai niitä pittbull-terrierejä, joita tälläkin palstalla hetki sitten kauhisteltiin? Tai gladiaattoreita, kuten Roomassa.

On eri asia, että läimet syövät toisiaan koska niiden täytyy tehdä niin, ja eri asia meidän nauttia sen katselemisesta. Ensimmäinen on luonnon laki, jälkimmäinen on väkivaltaviihdettä.

Tottakai meidän kaikkien pitää TIETÄÄ, että niin on, että eläimet selviävät hengissä vain syömällä toisiaan. On myös ihan hyvä tietää, mitä se bolognesekastike ja kalapuikko lautasella oikeastaan on.

TÄMÄ EI KUITENKAAN TARKOITA, ETTÄ ELÄINTEN SLEVIÄMISKAMPPALUSTA PITÄISI TEHDÄ VIIHDETTÄ! Oikeasti, jos me nautimme siitä, että katselemme kivasti olohuoneen sohvalta sipsipussien kanssa kun gepardi tappaa kauriinvasan, eroaako se moraalisesti ja eettisesti paljonkin siitä, että panemme tahallamme sen kauriinvasan ja gepardin sirkusareenalle? Tai niitä pittbull-terrierejä, joita tälläkin palstalla hetki sitten kauhisteltiin? Tai gladiaattoreita, kuten Roomassa.

On eri asia, että läimet syövät toisiaan koska niiden täytyy tehdä niin, ja eri asia meidän nauttia sen katselemisesta. Ensimmäinen on luonnon laki, jälkimmäinen on väkivaltaviihdettä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat