Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yhdellä kaverilla on aina. En tiiä tajuaako se kuinka ällöttävän näköistä se on ja epähygieenistä.

Mä en ymmärrä miks pitää kasvattaa kynsiä jos ei voi pitää niitä puhtaana. Kahvipöydässäkin meinas oksennus tulla kun laitteli pullia tarjolle.

Eriasia on pienet lapset joilla saattaa joskus ollakin.

Kommentit (19)

mutta ei se auta. Väri on ja pysyy. Se ei ole likaa, se on väriä, joka imeytyy kynsiin ja kuivaan kynsinahkaan ja kuiviin kynsivalleihin. Etukäteisrasvaamisella värin tarttumista saa estettyä jonkun verran, mutta ei silti kokonaan.

Ei ne tietty koko ajan ole mustana. Nytkin on ihan taallisen väriset kynnet, kun en ole moneen viikkoon käsitellyt kasveja. Toiset kasvit on myös pahempia värjääjiä kuin toiset. TOmaatin varret värjää kädet pysyvästi ihan vihreiksi. Mansikka on taas ihan hirveä mustaaja. Väri kuluu tai irtoaa rasvan mukana muutamassa päivässä, mutta yhdessä illassa sitä ei saa pois ellei hio sormistaan nahkaa ja kynsiä kokonaan irti.- Mutta tuskinpa sekään näky kovin kaunis olisi...

Ja totta vie... mustana olivat. Olen taas tehnyt täällä kotitöitä ja vaikka tulee käsiä pestyä tiheään, niin kyllä kynnenaluset touhutessa mustuu. Kävin siis harjalla pesemässä. Vähän aikaa laittelin tuossa tavaroita paikalleen ja silitin - ja perhana vieköön... taas on kynnenalusissa jotain mustaa :(

Onkohan niin, että jos jotain tekee, niin ne mustuu väkisinkin? Vai onko mulla joku likamgneetti tuolla kynsien alla :(. Ei kai noita voi koko aikaa harjaillakaan? :(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Yhdellä kaverilla on aina. En tiiä tajuaako se kuinka ällöttävän näköistä se on ja epähygieenistä.

Mä en ymmärrä miks pitää kasvattaa kynsiä jos ei voi pitää niitä puhtaana. Kahvipöydässäkin meinas oksennus tulla kun laitteli pullia tarjolle.

Eriasia on pienet lapset joilla saattaa joskus ollakin.

enkä todellakaan osaa tehdä niitä hanskat kädessä, en saa tuntumaa esim. krookusten ja helmililjojen sipuleihin istuttaessa. Maalaatu on savista ja saven saaminen kynsien alta pois ei ole helppoa, vaikka käytän kynsiharjaa

Täytyy siis tehdä jotain likaista työtä käsillään, että saa kynnenaluset mustaksi.

Puuhaan päivittäin puutarhassa, eikä kaikki tosiaan lähde harjallakaan pois. Ikävän näköistä se kyllä on, kieltämättä! Ja vieraalla ihmisellä ei voi tietää, että johtuuko harrastuksesta vai onko muuten vain siivoton ihminen.

Onko ne kokoajan mustana?

Kyllähän nyt hyvänen aika likaisen homman jälkeen voikin kynnenaluset olla mustana mutta kyllä minä ainakin kinsiharjan kansa pesen silloin kädet. Sellainenkin on nääs keksitty....

ihmettelin mielessäni kun minua hoitaneella sairaanhoitajalle (naisella) oli aivan likaiset kynnenaluset. Siinä sitten niitä katselin kun neuvoi mulle kuinka tärkeää on käsihygienia sairaalassa. Piti pestä ensin saippualla ja sen jälkeen vielä desinfoida käsihuuhteella.

Taas uusi valituksen aihe..mistä näitä löytyy..Olettako tarkistanu varpaanvälit jos sieltäki löytyis uusi aihe.

Pelkästään kotitöiden teosta voi kynnenaluset likaantua, varsinki jos käsittelee tummia tekstiilejä..

Jos oikeasti olet ystävä, miten voit täällä kertoa, etkä sanoa suoraan likaisten kynsienalusten omistajalle. Näin joululahjavinkkinä..lahjakortti manikyyriin jos niin häiritsee.

puutarhatöissä tulee helposti ja kun parikin päivää kaivelee ja kitkee, kasvivärin ja mullan sekoitus pinttyy niin, ettei ei enää lähde millään kynsiharjallakaan. Se on kuitenkin pelkkää väriä, ei enää varsinaista likaa.

Melkein poikkeuksetta on mustat kynnenaluset, vaikka käsiä pesen, ne ei puhdistu.

Tämä ihan johtuu töistäni, rakennusalalla kun likaantuu ja kunnolla.

Minulla on siis mustat kynnenaluset, vaikka pesen käsiä usein.

Tästä syystä, jos lähden ulos juhlimaan laitan kauniit tekokynnet niin ei tarvitse mulkoilua katsoa.

ei siis istu vain tietokoneella jossain toimistossa, tai sitten hän harrastaa jotain mikä likaa kädet( puutarha, autot, maalaaminen, värjäys.. tjms).

Ei ole siivottomuudesta aina kiinni. Minulla on sairaus, joka ei muuten näy maailmalle, mutta kynnet värjääntyy. Sitä ei saa pois vaikka kloorilla yrittäisi. ANTEEKSI, jos joku minun kaltaiseni öklöttää sinua!

Sattumoisin löysin tämän ja oli vielä pakko vastata, sen verran huvittava aihe. Esim kirjapainossa kädet likaantuu niin, ettei siinä kynsiharja auta. Pitäis leikata iso määrä nahkaa irti ennekuin ne värit irtois :D  Itse ihmettelin kerran, että miksi sormet  ja etenki kynsinauhat ja aluset on niin siniset....tajusin myös (niinkuin yksi edeltäväkin vastaaja) että juups, uudet farkut. Katoin sitten niin oli reidetkin aika järkyn väriset :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat