Vierailija

Meillä lapset puolitoistavuotias ja neljävuotias aloittivat tarhan reilu viikko sitten . Hoito sujuu muuten hyvin mutta aamut ovat yhtä tappelua . Nytkin itkeä tihrustan kun on huono omatunto kun taas aamu oli yhtä kaaosta . Tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi äidiksi !

Kaikki alkaa yleensä pukemisvaiheessa kun pitäisi lähteä . Nuoremman saa heti valmiiksi mutta isompi alkaa temppuilla . Ei suostu menemään vessan , lukee kirjojaan , ei suostu pukemaan tai se kestää tolkuttoman kauan , ei suostu laittamaan ulkovaatteita eikä varsinkaan kävelemään . Tässä vaiheessa kello jo tikittää ja pitäisi lähteä ja lopulta minultakin menee hermot . Tiedän ettei se auta muuta en voi mitään ! Sitten kun lapset ovat hoidossa niin minulla on kamala olo kun ajattelen että ei se 5 min myöhästyminen olisi haitannut .

Laitan kyllä illalla jo kaikki valmiiksi mutta se lähtöhetki on pahin . Koko pukemisrumbaan menee helposti 45 min ja sitten on jo tosi kiire ja minä paasaan " ettei nyt ole aikaa temppuiluun jne "

Kommentit (8)

6.30 kello soi, toinen aikuinen suihkuun

Toinen herättää lapset ja alkaa pukea. Aamusta riippuen 3-vuotias joko pukee itse tai istuu unisena sylissä ja aikuinen pukee.

6.40 Toinen aikuinen suihkuun

7.00 Ollaan jo tarhalla

Meillä siis lasten ei tarvitsekaan herätä kunnolla, puetaan ne unisena ja viedään päiväkotiin heräilemään ja jatketaan itse töihin.

huomio muualle, pelleilyä... ja aikaisemmin herätys ettei ole niin kiire

nämä toimii meillä, ja sitten jos on yyber paha aamu, niin se on vaan se aamu se

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pue ensin isompi lapsi, kyllä se siihen ajallaan kyllästyy ja rupeaa pukemaan itse. Siihen kuluu max. 5 min. Sitten puet pienen. Toinen 5 min. Viet ne ulos ja lähdette.

Kiukutteluja ei meillä kuunnella. SAA kiukutella, mutta se ei johda mihinkään. Lempeä herätys, aamutoimet ja pukeutuminen ja lähtö. Ilman vaihtoehtoja, ilman temppuiluja. Aikansa voivat taistella, mutta kun huomaavat ettei se johda mihinkään niin sekin loppuu, ennemmin tai myöhemmin.

Anteeksi, mutta en tajua ihmisiä, jotka itkevät tällaisista asioista. Lapselle tekee turvallisuuden tunteen jämäkkä aikuinen ja selkeät säännöt, joiden noudattamista valvotaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat