Vierailija

Opettajia tai muita tietäviä paikalla? Siis voiko olettaa, että lapsella on kaikki ok jos mitään viestiä ei tule koulusta?

Kommentit (8)

Nykyisin luokkakokoot ovat niin suuret, että opella menee kyllä jonkin aikaa ennen kuin tutustuu kunnolla kaikkiin oppilaisiin. Miksi et itse ottaisi opettajaan yhteyttä ja kyselisi, miten koulunkäynti on alkanut. Kouluilla on oppilashuoltoryhmiä, jotka koostuvat monen alan asiantuntijoista (esim. terkka, kuraattori, erityisope, luokanope...), joten apua kyllä löytyy.

Joulunjälkeen seurasi vuoden ajan tasaisin välein erilaisia oppilashuoltokokouksia noin kuukauden välein.

Tokalla vaihtui ope. Uusi ope soitti kotiin ja ehdotti neurologisiin tutkimuksiin hakeutumista myös lokakuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

opettajaan voi toki ottaa yhteyttä ja kysyä, miten menee. Oma kokemus - nyt viidestä opettjasta on kuitenkin, että vastaus on säännöllisesti " ihan hyvin ja vähän vaihtelevasti, tässä nyt tutustutaan toisiimme, katsellaan nyt rauhassa ja palataan asiaan jonkun ajan päästä."

Näin siis myös sen jälkeen kun se kasi-vastauksessa mainittu diagnoosi on saatu, ja olemme (toivottavasti kaikki, myös opettajat) tienneet että vähän erityishuomiota olisi tarpeen.

Pyydä päästä juttelemana opern kanssa ja sanot että haluaisit vain tietää, miten lapsellasi on sujunut.

Jos kaikki on ok, voit itse olla rauhassa ja jos taas on jotain häikkää niin opelle on suuri palvelus että itse otat asian puheeksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat