Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tästä ollu täällä varmaan ennenkin keskusteluja, mutta mielestäni toi Huutis- touhu menny aika käsittämättömäks. Piti huutaa paria H&M:n vaatetta pojalle, mutta niissä nousi huudot reilusti korkeemmaksi mitä vaatteet on maksanu uutena. Ja nämä vaatteet oli siis käytettyjä, vaikkakin kuvauksien mukaan erittäin siistejä. Jäi siis huutamatta, koska en periaattesta maksa enempää mitä vaate on uutena maksanu. Joku aika seurasin, kun yhdestä takista huudettiin yli 80 euroa! Uutena oli maksanu varmaan sen n. 20 euroa ja oli ollut kahdella lapsella käytössä. Ja nämä vaatteet siis näitä missä Mikkiä, Nalle Puhia tai Snoopya.

Kommentit (8)

Kovasti sieltä itsekin huudan ja ihania juttuja olen löytänyt. Mutta totta on että joissain kohteissa kannattaa olla tosi tarkkana. Kerron tässä yhden esimerkinn. Huudossa on uusi tyttöjen untuvatakki, hv ei ole ylittynyt( hinta nyt 40euroa). Eilen kurkkasin Stockkalla samaa takkia, hinta muistaakseni 49 euroa. No, postarit siihen huudon päälle, niin samanhintaiseksi tulee kun kaupasta haettuna. Tottakai ymmärrän niitä huutajia, joilla ei ole mahdollisuutta käydä isoissa kaupoissa jne.

Mutta sitten noi HM ym. vaatteet. Hulluahan sen on huutaa käytettyä vaikkakin siistiä vaatetta ja maksaa postarin, niin että kaupasta saat uuden halvemmalla.

Tämä vain minun mielipide. Jokainen saa toiki huutaa niin paljon kun huvittaa ja rahathan on jokaisen omia:)

Ja näyttää tosiaan nämä Nalle Puh, Snoopy, Bambi yms-jutut olevan kovassa kurssissa. Taitaa toiset äidit keräillä niitä lapselleen, ja kaupassahan rajuttu valikoima, ei luonnollisesti enää niitä vanhempia mallistoja.

Harrastuksensa kullakin :-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta toisaalta huutokaupassahan tavaran arvo on juuri se, minkä verran joku on siitä valmis maksamaan, eikä sillä tarvitse olla mitään tekemistä tuotteen alkuperäisen ostohinnan tai " todellisen" arvon kanssa.

Ja kuten tästä aiheesta on niin monta kertaa ennenkin on todettu, ei se ole tyhmä, joka pyyttää... :)

...siis jos joku haluaa maksaa niin eikö se ole jokaisen oma asia. Ei kait ketään voi estää huutamasta haluamastaan vaikka satasen, vaikka kaupasta saisi kympillä?

Toisaalta ymmärrän hyvin, että tietyt H&M jutut käyvät kaupaksi. H&M myy aina tiettyä juttua hetken ja sitten tulee uusi tilalle. Jos haluat jotain vanhempaa mallistoa niin eipä niitä oikein mistään löydy. Itse pidän H&M:n Minni mallistosta, jota valitettavasti sieltä ei enää saa :/

Kannattaa muistaa myös se että osa huutajista voi olla jostain todella syrjästä Lapista ym. missä on pitkät matkat kauppoihin ja HM:t monen sadan kilometrin päässä. Netistä tosin niitä saa jos kokoja jäljellä. Pienillä kylillä ei sitten alennuksen alennusmyynneissä ole montaa kymmentä prosentia. Joten heille tuote voi edelleenkin huutonetissä olla halvempi kuin kaupassa.

Itse olen myös niitä jotka käy huutotissa etsimässä edullista ja nättiä käyttövaatetta enkä todellakaan ole valmis maksamaan käytetystä sitä hintaa millä niitä täältä pääkaupunkiseudulta alennuksesta saa. Joten meillä onkin todella vähän huutonetistä ostettuja vaatteita. Enimmäkseen olen ostanut loppualesta ja kirppareilta, jos on ollut hinnat kohdallaan, mutta nykyisin kirppareillakin jotkut pyytää huonokuntoisesta käytetystä noin puolta ostohinnasta, kun kaupasta saa joa 70% alesta vaatteita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat