Vierailija

Sivut

Kommentit (49)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neuvolassa oli jakelussa paperisia mittareita, joissa pääsin punaiselle tuolla mitalla. Tai jos otetaan vatsamakkaroiden yläpuolelta, pääsen keltaiselle. Naisilla vyötärö 80-88 cm -> suurentunut vaara sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin tai tyypin 2 diabetekseen. Mulla oli ennen ampiaisvyötärö. Mutta viimeisimmissä raskauksissa raskausdiabetes.

Ajattelin nämä misukat kyllä pienentää... aikojen saatossa. Pituutta 160 cm ja painoa 75 kg.

Enää en pidä sitä realistisena, sillä aineenvaihdunta ja ruumiinrakenne muuttuvat luonnollisesti iän myötä. Tämä nykyinen on ihan hyvä. Olen diabetesriskisuvusta, joten seuraan asiaa enkä päästä vyötäröä yli 90 sentin, joka on se oikea riskiraja.

Kyse on juuri siitä, että keskivartalolihavuus on kaikkein vaarallisinta. On kamalaa nähdä jopa alakoululaisia tyttöjä, joilla on valtava vanne vyötärön kohdalla.

lantion ja vyötärön suhde. Eli vyötärönympäryksen tulisi naisella (ja miehelläkin) olla lantionympärystä pienempi.

Tuo79 cm on keskiarvo ja ruumiinrakenteesta / pituudesta riippuen kaikki ei todellakaan sen alle pääse koskaan. Itsellä mittaa 176 cm ja vyötärö 68 cm (olenkin alipainoinen).

T: Terveydenhuollon ammattilainen

Muuta kun että pitäisi kiinnittää siihen ruokavalioon kuitenkin kamalan paljon huomiota. Ja tässähän ei sitä just väitetä, että nämä ihmiset kaikki olisi lihavia, vaan sitä, että jos se rasva kertyy sille keskivartaloalueelle, niin se on todistetusti vaarallisinta. Eli unohtakaa tässä nyt se ulkonäkö, nyt ei keskustella siitä.

Vierailija:

Lainaus:

Kyse on juuri siitä, että keskivartalolihavuus on kaikkein vaarallisinta. On kamalaa nähdä jopa alakoululaisia tyttöjä, joilla on valtava vanne vyötärön kohdalla.

eli henkilö voi olla hoikka, mutta jos vyötärönympärys on yli 80cm (naisella) niin hänellä on silloin suuremmat riskit, koska vatsan alueella käytännössä on vaan rasvaa, eikä se vyötärönympäristö kasva itsestään. Ja vatsanalueelta rasva imeytyy eri tavalla ihmisen verenkiertoon, joka aiheuttaa sen, että nuo riskit kasvavat. Eli voit olla noin ulkoisesti katsoen hoikka, mutta silti terveydellisesti katsoen sulla on suuremmat riskit kuin niillä, joilla tuo vyötärönympärys on alle sen 80cm. Esim. sydänliiton sivuilla on tästä asiaa.

Jos on leveä rintakehä ja leveä lantio lyhyt selkä, niin siihen ei 79-senttinen vyötärö mahdu, vaikka ihminen olisi miten litteä ja timmi.

että valtaosa ihmisistä - karkea heittoni on 90% on " liian lihavia" , kun kerran minäkin olen. Ja olen kuitenkin selkeästi hoikempi kuin ikäiseni keskimäärin. Noiden suositusten mukaan vain hyvin laihat ovat terveellisissä rajoissa.

Eikä tässä mitään anteeksipyytelyjä keneltäkään tarvita, osaan kyllä lukea itsekin. ;) Ihmettelen vain, koska lääkärit, terkkarit ja mm. pukeutumisneuvojat sanovat minua aina hoikaksi, ja olen ajatellut terveyteni sen suhteen ok.

8

t. just sellainen persejalkainen, jolla on tiimalasivartalo, mutta se keskiosa on hankala. Painan 60kg ja pituus 168cm, muut mitat ok, mutta vyötärö just ja just sen 79.5cm.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat