Vierailija

pärjääkö pelkästään niillä ja kumisaappailla koko talven?

Harkitsen tänä talvena ekaa kertaa tenavillemme kuomia, koska olisivat niin helpot pienimillekin pukea itse. Mutta mietin, mitäs sitten, kun aamulla on pakkasta ja ulkoilun edetessä lämpötila siirtyykin plussan puolelle. Kastuvatko kuomat heti läpi? Entä jos käykin toisinpäin, että aamulla plussakeli ja laittaa lapsille villasukat ja saappaat ja alkaakin pakastaa, liukasteleeko noilla saappailla ihan mahdottomasti.

Kiitti vastauksista!

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija:

Lainaus:

Onhan sekin kallista, mutta hintaero Kuomiin ei kuitenkaan ole järjettömän suuri. Ja joissain asioissa vaan ei kannata säästää.

Huvittavaa, miten vaihtoehtona Kuomille ovat Goretexit, ihan kuin se olisi jokin tae siitä, että kengät ovat myös jalalle terveelliset...

Ymmärrän kyllä pointin, kunhan saivartelen. Taitaa olla niin, että ne valmistajat, jotka Goretexiä käyttävvät, tekevät keskimäärin myös tukevampia kenkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläkin on sellaiset koska käymme mökillä talvisin ja ovat lämpimimmät kengät mitkä minä olen löytänyt. Piiiiiiitkä miinus on tuo veden pitämättömyys.

Itse päädyimme vikingeihin (gore tex) lapsille muutamien kuomien jälkeen.

Harmillista kun muuten ovat juuri mukavat. Pienten helppo pukea ja lämpimät.

Se kai jää sinun pohdittavaksi millaisissa keleissä meinaatte ulkoilla.

Kunnon pakkaskeleillä Kuomat ja loskakeleillä kumisaappaat. Kuomat pitää taatusti jalat lämpimänä toisin kuin monet 100 euron nahkakengät.

Kertokaahan heti niin käydään reissussa ollessa ostamassa. Täällä ne on aina 39 euroa. Ja se on minusta aika paljon.

En ymmärrä miksi lättänäpohjaiset kengät pilaisivat jalat. Eivätkö jalat olekaan kehittyneet kävelemiseen ilman kenkiä? Ja lättänäpohjaisethan ovat lähinnä ilman kenkiä kävelemistä, kun taas tukevat eivät ehkä anna jalan omien lihasten kehittyä. Voisiko joku oikeasti asiantuntija selittää tätä kenkäasiaa?

Enpä ole nähnyt moista.. alennusmyynnissä on joskus ollut n. 25 euroa, mutta yleensä 30-40 euroa.

Jos ei ole varaa, niin sitten kai ei ole varaa. Enhän minä sitä voi arvioida.

Tiedän vain sen, että kengistä tinkisin ihan viimeisenä, jos itselläni olisi rahallisesti tiukkaa.

Päiväkodissa kengät puetaan itse ja on hyvä, että ne ovat sellaiset, että lapsi saa ne itse helposti jalkaan.

Pahoja me työssäkäyvät vanhemmat, pilataan lasten jalatkin...

Vierailija:

Lainaus:

Kuomat ovat niiden vanhempien mieleen, jotka eivät jaksa auttaa kenkiä lastensa jalkaan - kesällä kumpparit, talvella Kuomat.

lasten jalkoja. Kuomat ainoat kengät mitä muksut suostuvat kitinöittä pitämään ja jotka saavat itse jalkaan. Viime talveksi ostin kalliit goretexit ja enää en moisia osta. Oli niin tuskainen talvi kenkien laiton kanssa ja jalat lapsilla jäässä jatkuvasti.

Vierailija:

Lainaus:

Voiko niitä käyttää satunnaisesti, jos muuten käyttää kunnon kenkiä?

Vai olisiko parasta jättää kuomat käytöstä kokonaan?

kosteussuojattuja kenkiä saa kyllä edullisemminkin. Tälläkin hetkellä monissa kaupoissa tarjoushintoja n. 50-60 euroa.

Onhan sekin kallista, mutta hintaero Kuomiin ei kuitenkaan ole järjettömän suuri. Ja joissain asioissa vaan ei kannata säästää.

Jos käytetyt kengät ovat alkuperäisessä muodossaan, ne ovat aivan kelvolliset käytettäväksi toisellakin lapsella. Mutta siis vain tällaiset rakenteeltaan uudenveroiset kengät - pintavauriot kuten naarmut sen sijaan eivät haittaa lapsen jalan kasvua ja asentoa.

kuomat EIVÄT tarkoita pelkästään niitä putkimallisia saappaita? Kuomia on ainakin kolmea eri mallia,

a) putkisaappaat

b) matalammat, vaelluskenkämalliset

c) korkeat, tarralliset

Hä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat