Sivut

Kommentit (28)

heipsis kaikille,

en oo näppistä juuri kuluttanut ja kirjoitellut tänne. Meillä on nyt 30+1 ja kaikki on sujunut kutakuinkin mallikkaasti. Nyt on alkanut rasituksesta vatsa kipeytyyn ja kun mä saan kauheita siivouspuuskia.. ei hyvä yhdistelmä ollenkaan.

Vauvan vaatteita on tullut ovista ja ikkunoista. Vielä olis osa pesemättä kuten koko äitiyspakkaus. No ajattelin äitiyslomalla sen pesaista ja laittaa sitten kaappiin. Äitiysloma alkaa 24.11. ja työmotivaatio on jo nyt aika kulutettu loppuun. Seuraajani on ollut töissä jo pari viikkoa ja jotenkin tunnen oloni turhaksi siellä vaikka tottakai opetan edelleen häntä.

Hieman oikea jalka kipeytyy pitkällään ollessa. Vetää hermoa jotenkin tuolta pepun läpi oikeaan reiteen ja jalkaa ei silloin oikein voi käyttää. Inhoan nukkua kyljelläni ja se olisi kai ainoa asento jossa saisi nukkua. blaah.

Mutta iloista odotuksen jatkoa kaikille.. palaan taas kun on jotain kommentoitavaa ;)

Kamalaa oli raahautua lasten kanssa aamulla neuvolaan, lapset oli tosi väsyneitä kun jouduin herättämään ja mulla tuli vatsa kipeäksi kävelystä... Onneks ehditiin ajoissa neuvolaan kun aika oli klo 8.

Eli viikoja 27+4

painoa tullut 359g viikko, alusta yhteensä 6.8 kg

verenpaine 127/86 p.89

pissi puhdas

hb 139

syke 150

Paikat kiinteät ja kaulaa jäljellä 2,5cm ollut 3cm

Eli kaikki kunnossa :) Vauva kasvaa ja äitillä möhköfantti olo :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille kasvaville masuille

T:Lootuskukkanen ja Aada 27+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin täällä meilläpäin on ulkona menossa aikamoinen myrsky ja mylläkkä. En edes viitsinyt lähteä lasten kanssa ulos kun sataa ihan vaakatasossa. Meneehän tämä aamupäivä tässä sisälläkin, vaikkakin aika tuntuu/onkin pidempi kiitos tuon talviaikaan siirtymisen.

Anni, älä huoli äkkiää sitä pääsee sisälle siihen oman lapsensa hoitamiseen /tapoihin ja tyyliin reagoida asioihin. Kaikki me ollaan joskus oltu samassa tilanteessa ja välillä pärjätty paremmin ja välillä huonommin. Oma mottoni on luottaa ihan maalaisjärkeen ja huumoriin. Näiden kanssa pärjää aika pitkälle niin vauvan kuin näiden isompienkin lasten kanssa.

Mullekkin on ihan outo tuo sylkitesti. Hammaslääkärikäyntikin siirtyi marraskuulle kun en päässyt viimeviikolla siellä käymään.

Oma napa voi hyvin. Kamu heittää välillä aikamoisia kärrinpyöriä, onneksi toi istukka tuossa edessä vähän vaimentaa pahimpia mylläyksiä. Poikittain kamu tykkää majailla eniten ja sehän sopii minulle kun oma oloni on silloin kaikista helpoin. Kankkukin on ollut vähän rauhallisempi nyt muutaman päivän ajan. Charilielle jaksamista kipujen kanssa. Toivotaan nyt, että saat jumpasta ja tukivyöstä apua ja et sinne pyörätuoliin asti päädy.

Kaikille muillekin jaksamisia, hurjaa vauhtia tämä aika kuluu ja ennen kun me huomataankaan koittaa jo uusi vuosi ja uudet kujeet.

Nyt laittamaan ruokaa ja sitten ryhdytäänkin odottamaan isovanhempia ja isoja lapsia saapuvaksi kotiin.

Voimaa viikkoon!

t:KainoElvi ja kamu 26+2

Moi.

Täällä oikeestaan kaikki ihan samalla lailla kun alkuviikosta, varvas on kipeä eikä sille olla vieläkään tehty mitään, ja nyt kun haluan vaihtaa oma lääkärin niin siinä menee oma aikansa ennenkun mitään tapahtuu. Jorvissa sanoi lekuri että täytyy leikata ja laittoi tiedon terveyskeskukseen, ei alkanut jorvissa mitään tekemään....

Tänään pitäisi mennä Lingon&Blåbär kutsuille, ei kyllä kauheesti huvita kun ne vaatteet on niin kalliita, ei anna lompakon nyörit niille periksi....

Eipä mulla muuta huomenna Neuvolalääkäri ja sit taas viisaampi

Isänpäivälahja vinkkejä otetaan vastaan

T:Lootuskukkanen ja Aada 27+3

Kuulumisia täältä suunnalta.

Aika monella jo ollut lääkärineuvoloita, mulla ensi viikolla.

Nyt viime päivinä on olo muuttunut selkeästi painavammaksi. Jotenkin tuo maha on pinkeä pallo tuossa alhaalla. Ettei vaan taas käy niin että vauva laskeutuu niin aikaisin ja tekee olemisesta tukalan.

Täällä oli muitakin istumatyöläisiä ja miten te jaksatte? Alkaa tuo 8 tunnin istuminen meinaa tuntua jo aika tiukalta mulla ainakin.

Välillä olo on niin kuin räjähdysalttiilla vesi-ilmapallolla ;-) Ja koko alakerta on puuduksissa ja kipeä työpäivän jälkeen. Hirveä paineen tunne alapäässä.

Painoa on jo tullut sen kymmenen kiloa lisää, kohta raja 70 kg jo häämöttää. Kakkosta kun lähdin synnyttämään niin painoin 76 kg ja ekasta 74 kg eli mulla se painonnousu on yleensä tasoittunut loppua kohti. Saa nähdä miten nyt.

Kumartelu alkaa olla työn takana ja kaikenlainen kyykkiminen. Ei pahoja supisteluita, mutta jonkun verran kuitenkin. On tosi supistusherkkä kohtu mulla kyllä. Vähän masua kun koskettelee, niin jo vetää pinkeeksi.

äitiyspakkaus tuli ja yhdessä lasten kanssa se availtiin, ihan kiva on.

Nenästä tulee päivittäin verta ja verensekaista "karstaa", muilla tällasta?

Tarjooko kunnat teille sylkitestiä? Meillä se on rv 30 jälkeen eli joulukuun alussa on mulle aika varattuna.

Emmuli ja Marlene; meidän 3 v 1 kk neiti on nyt viimeiset viikot ollut ilman yövaippaa ja hyvin on mennyt.

Hmm, ihan kuin mielessä olis ollu monta asiaa, mutta nyt lyö pää taas tyhjää.

Joten viikonlopun viettoon sitten. Hyvää viikonloppua ja jaksamisia kaikille vaivoineen!!

T.Jaffa rv 25+6, huomenna vaihtuu viikot taas

*Jaffa* : Mikä ihmeen sylkitesti? =D Kuullostaa hassulle, ei ole siis meilläpäin (satakunta) moista ainakaan ollut, aiemmissakaan kolmessa raskaudessa.. =)

Heippa!

Ekaa kertaa tulin tässä raskaudessa tänne ja onkin jonkin verran muuttunut nämä Vauva-sivut. Esikoinen on 1v 5kk ja mulla on meneillään raskausviikko 26+4. Tänään olen ollut vähän huolissani, kun on tässä pari päivää supistanut vähän eri lailla. Alavatsassa sellainen kunnon paineen tunne, aivan kuin oikein iso vessahätä. Jalatkin äksyilee. Vähän niinkuin puutumista, sellaista, että pitäisi koko ajan liikuttaa tai hieroa, muttei sekään auta. Ei tämä vauva helpolla vanhempiaan päästä. Ekalla oli pahoinvointia 18 viikolle asti, tällä ehkä 16 viikolle, mutta paljon pahempana. Siinä vaiheessa menin töihin ja työtahti on aika kova. Vaihdoin työpaikkaakin välillä.

No, se valittamisesta. Painoa edelliseen neuvolaan oli tullut 1 kg/viikko, mutta luulen vaa'an valehdelleen (oli eri vaaka, sellainen hyvin vanhanaikainen), sillä nyt ei oman puntarin mukaan olisi tullut yhtään painoa. Lääkärineuvola olisi ensi viikolla. Onneksi. Hirvittää, että jos joudun sairaslomalle supisteluiden takia. Työkaveri oli joutunut ja supistukset olivat samanlaisia kuin mulla nyt. Haluaisin olla töissä loppuun asti, sillä työsuhde on määräaikainen, niin saisi näyttää työnantajalle, että kyllä mut kannattaa palkata jatkossakin. Hölmöä toki ajatella noin.

Sylkitesti ja keskustelu kuulostaa aivan oudolta. Meillä mies joutuu pakosti osallistumaan aika paljon kotitöihin. Toki pari vuotta sitten "valmistuneessa" omakotitalossa riittää aika paljon hommia ennen lopputarkastusta, niin eniten se touhaa pihalla ja autotallin kimpussa. Mulla on vähän epäsäännölliset työajat, niin tyttöä se hoitaa paljon myös.

Me ollaan sovittu, ettei isän- ja äitienpäivänä muisteta lahjoin, sillä molempien synttärit on lähellä ja vielä joulu välissä. Hyvät aamupalat laitan ja herkkuruokaa. Eiköhän hoidossa neiti tee kortin isille.

Voikaahan hyvin kaikki! :)

Mulla on jaanyt lukeminen ja kirjoittelu talla viikolla kun mies on ollut koko viikon kotona lomalla ja itse siis olen sairaslomalla. Oltiinkin jo ehditty tottua viikonloppu-isiin, voi sunnuntaina olla tytolla taas suru :-( kun mies taas lahtee. Onneksi tyot siirtyy takaisin samalle paikkakunnalle just ennen joulua!

Huomenna paasen nyt sitten fysioterapeutille. Toivottavasti sielta saan jotain apua tahan kipuun / liikkumiseeni. Sairasloma loppuu maanantaina mutta mun katilo totesi tiistaina etta eipa taida enaa kannattaa toihin palata kun kuitenkin oli tarkoitus jaada pois toista jo marraskuun lopussa - maanantaina sitten takaisin laakarille kun tiedetaan mita se fysioterapeutti sanoo. Ja mun katilo passitti mut taas lisaultraan, onneksi sai ajan huomisaamulle niin samalla sairaalareissulla hoituu se ja fysio aika. Katilo haluaa kunnolla tarkistaa vauvan koon koska sen mielesta siella on aika iso poika kasvamassa - ja sen kylla olen itsekin huomannut kun masu vaan kasvaa! Mulla on painoa nyt tullut yhteensa 12kg!!! (esikoisesta tuli reilut 20kg mutta onneksi ne pian myos katosivat silloin - samaa toivon nyt)

Kotitoista ja muusta ollut puhetta. Meilla mies osallistuu silloin kun on kotona, se tekee meilla kaikki ruuat ja usein viikonloppuna tekee meille pakkaseen ruokia viikoksi niin me syodaan sitten valmiita pitkin viikkoa tyton kanssa. Siivousta mies tekee vain pakon edessa, mutta meilla on onneksi siivooja joka kay kerran viikossa tekemassa kunnon siivouksen. Mina sitten imuroin siihen paalle kerran / kahdesti viikosta riippuen miten tarvii. Ja kotona ollessaan leikkii tyton kanssa ja ottaa hanet mukaan jos johonkin pitaa menna ja kay hanen kanssaan ulkona. Isot ruokaostokset hoituu netissa pikaisesti ja ne saa kotiovelle kannettuna niin onneksi ei kenenkaan tarvii marketeissa kayda - meista ei kumpikaan tykkaa siita hommasta. Ja jos jotain puuttuu niin sitten taydennetaan lahikaupasta pitkin viikkoa.

Isanpaivaan mulla ei oo vinkkeja - meilla vietetaan isanpaivaa kesakuussa niin siihen on viela aikaa :-)

Charlie rv 28

Täällä on satanut koko aamun vettä kuin saavista kaataen. No eipä tässä ulos asiaa olisikaan kun kolmonen edelleen toipilaana. Rauha maassa kun isot lapset on siellä mummolassa. Saatiin aamullakin nukkua pienten kanssa ihan rauhassa yli kahdeksaan kun ei tarvinnut herätä kukonlaulun aikaan laittamaa ketään koulutielle.

Miehen osallistumisesta on ollut puhetta. Meillä mies hoitaa varmaan 60% kaikista koti- lastenhoitohommista johtuen minun epäsäännöllisistä työajoistani. Aina ollaan menty sillä periaatteella, että se tekee kuka ehtii ja tämä koskee siis kaikkia kotiöitä ruoanlaitosta leipomiseen asti. Siis kultakimpale mieheksi löytyy myös täältä:).

Isänpäivälahjaa en osta lapset saavat hoitaa sen puolen. Sponsorina toimin sitten tarvittaessa ja yhdessä lasten kanssa leivotaan ja laitetaan herkkuaamupala koko perhelle. Muuten olen kyllä aika ahkera ostamaan miehelle vaatteita ja muutakin tarpeelista yleispätevää tavaraa ihan ilman mitään erityissyytäkin. Tykkään myös hemmotella häntä leipomalla ja laittamalla esim. jotain spesiaalia iltapalaksi. Joululahjan olen kyllä aina ostanut miehelle jo ihan sen takia, että rakastan itse vastavuoroisesti saada lahjoja. Tänä vuonna (kiitos verpnpalautusten) meinaan toteuttaa miehen monivuotisen joululahatoiveen ja ostaa hänelle uuden akustisen kitaran.

Charlielle jaksamista kipujen kanssa samoin Lootuskukkaselle.

Nyt syömään ja pienten päiväunien aikaan meinaan kaivatua peiton alle sohvalle lukemaan hyvää kirjaa kuunnellen ropisevaa vesisadetta peltikatossa kun ei kerrankin sen on mahdollista.

Jaksamisia!

KainoElvi ja kamu 25+6

Täällä Tampesterissa satelee, koko päivän on tullut vettä.. Onneks oltiin pojan kaa kerhoilemassa ja kaupassa kävästiin hakeen siihen isyyspakkaukseen kaikkee kivaa pientä.. No juu, meni sitten kivasti rahaa, huoh! Ostettiin pari levyäkin ja kalsarit, sukat ja sitten niitä vauvan juttuja + hirveesti karkkia * 2, niin saa itekin viikonloppu namia ;D Sitten hain Alkosta pikkupullon ja energiajuoman, katto vähän pitkään se myyjä :) Meinasin sanoo, että ei tuu mulle vaan isille..

Mullakin oli tänään se neuvolalääkäri ja yhteenvetona kaikki ok!

*Pissa* puhdas. *Verenpaine* hieman koholla 144/88, mut olin just vasta tullut sinne..

*Painoa* oli tullut nyt neljässä viikossa 3 kiloo, hui kauheeta!!! Mut kokonaispainon nousu lähtöpainosta on siis vaan toi 3 kiloa.. Kerkee sitä tässä tulee, jos tota vauhtia tulee.. nytkin fazerinaa tässä napostelen, kääksis!

*Sykkeet* Pikkaraisella 155 kieppeillä, kunhan saatiin ne ensin kuuluun.. on NIIN vilkas! Me ollaan vie lirissä tän kaa ;)

*Sisätutkimuksessa* kaikki muuten ok, mutta ulkosuu sormenpään verran jo auennut, mutta kuulemma normaalia toisodottajalle..

Toivottavasti tosta ei tullut kovin tönkön näkönen, et saa selvää!

Marlenen kyssäriin..

Eli joo meillä pojalla myös yövaippa käytössä, on tosi pissanen vaippa aamusin! Mummulla kerran ollessaan, oli pissaamatta yön, mutta kotona kokeiltaessa sänky lainehti ja nukku loppuyön välissä, joten äiti ja isi nukku sit huonosti :/

En osaa sitä vie jättää pois, kun tuntuu ettei oo vielä valmis, kun se vaippa on niin pissanen. Ja en halua opettaa siihen, et yöllä kävis pissalla tai herätettäis pissalle.. Mut saa kattoo miten se suttaantuu! Aiotteko nyt kokeilla seuraavankin yön ilman??

Jotain oli vielä kielenpäällä, mut unohin.. Ai niin, onkos kaikki neuvolat sillä hyvinvointipalvelujen nimellä kuin meillä täällä Tampereella on???

Meillä meinaan seuraava neuvola n. rv 30 on semmonen keskustelujuttu, et täytetään miehen kaa kauhee kasa kaikkia kysymyksiä ja sitten pitäis siellä käydä niitä läpi. Näilläkös sitten vissiin yritetään välttää eroja ja että lapsilla on hyvät kotiolot.. Musta ihan kiva idea, mut mä en tykkää mun terkasta, joten mua ahdistaa se tällä hetkellä! Se on niin tarkka ja nipo, että varmaan ei tulla sie oikeen toimeen sen kaa ja uskaltaakohan sitä ees sanoo, mitä aattelee, kun tarttuu liikkaa asiaan.. en tiiä! SOri pitkä sepustus ja toiv saitte mun pointin kii eli siis hyvä idea, kun ois joku muu ihminen kelle niitä purkaa :(

KeinoElviltä piti kysyä, että missäs asustelette, kun teillä nyt syysloma? Jossain ylempänä vissiin kuin me, kun täällä viime viikolla lomat. Ja kuullosti ihanalta se kirjan lukeminen sateen ropinaa kuunnellen, rupesin ite kuvitteleen, kun kirjoitit ja tuli ihanan levollinen olo :)

Nyt hetkeks pötköttään. Pitäis vie kyläileen mennä kaverille ja hakeen mies opinahjosta :)

Emmuli rv 26+2

Hei,

Tällä viikolla raskaus on todella alkanut tuntua. Töissä tein alkuviikon hirveän pitkiä päiviä, mutta loppuviikosta se joko kostautui tai sitten muista syistä en pystynyt nukkumaan kunnolla kahtena yönä peräkkäin ja sitten se normaalienkin työpäivien tekeminen tuntui lähes ylivoimaiselta.

Kävely on välillä hankalaa, olen tuntenut itseni todella isoksi 'kömpelöksi', siis olotila johon en oikein ole vielä tottunut. Jopa kenkien laittaminen on vaivalloista. Samoin jotenkin myös nyt yht'äkkiä iskivät ummetus oireet, vaikka en ole kärsinyt siitä vielä aikaisemmin ollenkaan koko raskauden aikana. Ja eilen illalla tuli vielä närästysoireitakin. Onneksi tänään on taas helpompi olotila, joten tulevat kuukaudet näyttävät taas pikkaisen valoisemmilta ja mieli on paljon pirteämpi ja reippaampi. Ja nyt sain taas jälleen nukuttuakin, joten paljon helpompaa.

Äitiyslomani alkaa 2.12, mutta sitä ennen minulla on pitämättömiä lomia vielä nelisen viikkoa. Onneksi, koska loppuviikko alkoi tuntua jo tosi tukalalta. Työni ei ole fyysisesti kovinkaan kuormittavaa, mutta nukkumattomat yöt kuormittavat henkistä jaksamista todella pahasti. Erinäisiä työasioita joudun hoitamaan varmaan vielä äitiysloman alettuakin ja etenkin tässä ennen joulukuuta, mutta pääasiallisesti oman aikataulun mukaisesti. Pahin tosin on edessä eli marraskuun puolivälissä koko viikon työmatka Saksaan.

Äitiyspakkaus saapui nyt viikolla. Täällä on aika paljon äitejä, joilla on jo paljon kokemuksia äitiydestä kun teillä toisilla on pikkusisaruksia äidin kanssa odottamassa kuopusta. Itse odotan ensimmäistä ja tosiaan tunnen olevani aika pihalla aivan kaikesta... Tunnen siitä ihan huonoa omaa tuntoa. Minulla ei siis ole juurikaan aivan pienen vauvan hoitokokemusta. Enkä esimerkiksi oikein tiedä kuinka paljon vauvan vaatteita pitäisi ylipäätänsä hankkia... Mutta ehkä tässä ei pitäisi turhaan huolehtia ja murehtia, vaan olla iloinen siitä että kaikki on tosiaan mennyt näinkin hyvin ja masussa kasvaa ihan oikeasti oma pikku prinsessa.

Kivaa viikonloppua kaikille Anni 28+6

Sylkitestistä niinkuin Äippä jo kirjoittikin eli on toi bakteerilöydös, mikä aiheuttaa reikiä. Mä kävin siinä ekassa raskaudessa ja todettiin sen olevan vähäinen. Nyt sitten ei tarvinnut mennä (paitsi jos oisin halunnut)! Sitten pojalta se otettiin, kun täytti 2 vuotta ja sillä ei ollut vie sitä.. Eli pari vuotta ois hyvä välttää sylkikosketusta pienen kaa, mut kyllä se vaan on helpompi ite kokeilla huulella sitä ruoan lämpöä yms :/

Joo eli meidän seuraava neuvola on sitten miehen kaa meidän hyvinvointineuvolassa :) ja siis se keskustelu. Niissä lapuissa kysellään hirveesti kaikkea perhe-elämästä esim. riitelystä, alkoholin käytöstä, mielialoista, sitten tulevasta vauvasta yms. On se ihan kiva kyllä, kun saa miehen kaa niitä asioita mietittyä, mutta me varmaan enemmän katotaan jo kotona niitä, kun mä en kauheemmin tykkää siitä terkasta.. voihan mieli vie muuttua, mut nyt se on ollu vähän plääh :/

Niin ja se keskustelu on sitten uudestaan, kun vauva on 2 vai 3 kk, ihan äidin mielentilan takia ja sitten taas vauvan tullessa vuoden ikään. Eli sitten ravataan sie niitten takia.. On niillä varmaan ihan hyvä tarkotus ja kiva saada mies avautuun, jos saa.... ;)

Mua muuten väsyttää ihan hirveesti kans, kuten joku mainitsi. On jotenkin semmonen olo, että ei jaksais mitään ja tekis vaan mieli nukkua. Sitten mulla on tullut jo tästä uupumuksesta itkukin, että kun vaan väsyttäis.. Ja hei, mä oon kotona, hah.. miten voin olla näin väsy....

Jaksamisia kaikille meille ja etenkin teille raskaan työn raatajille!!

Eli onko siis syyslomat nyt siis siellä Etelä-Suomessa..? Tai siis oli nyt viikolla, nekin meni jo.. viikot menee vauhdilla, hyvä niin ;)

Miehen kans mennään juhliin sen kaverin kolmekymppisiä ja poitsu menee mummulaan.. vielä en tie jääkö yöks vai hakisinko sen kotiin, kun en mäkään kuitenkaan jaksa yötä myöden olla sie..

IHANAA VIIKONLOPUN JATKOA! Ja sori taas romaanini..

Emmuli rv 26+3

Pakko hehkuttaa kun äitiyspakkaus tuli...aivan ihana :D Kyllä nyt ovat osuneet nappiin, onneksi se haalari on niin pieni niin menee nyt sitten heti, onneksi en ostanut mitään uutta haalaria kaupasta vaan kerrankin maltoin mieleni.. Ja vaikka taas oli niitä potkuhousuja niin meillä ne menee yökäytössä. Aivan ihastunut olin flanellisiin kestovaippoihin. Voi voi tässähän ihan tulee vauvakuume ;) Neljä pakkausta olen ottanut ja täytyy sanoa että tämä on niistä parhain.

Leikitään isompien kanssa kahvilaa, täällä istun koneella asiakkaana ja tuovat minulle kahvia ja juuri leivottuja luumutorttuja...ihanaa kun palvelu pelaa.

Jaahas alkaa kahvitauko olemaan lopuillaan. Täytyy varmaan käydä maksamassa, onneksi täällä kahviossa käy leikkiraha.

JB72 &KeKe rv 26

Juu, Etelä-Suomessa oli lomat tällä viikolla. Meidän olis tarkoitus lomailla ens viikko, jos nyt maltetaan. Ainakin ma-ke. Pitäs kehitellä jotain pientä kivaa, kun ei äkkilähtöä Espanjaan löytynyt. Meillä on kaikki pikkutavara ostamatta, tutit, tuttipullot, hoitoalusta yms, joten siihen menee ainakin aikaa ensi viikolla.

Meillä ei oo neuvolassa puhuttu mitään hampaista, eikä sylkitestistä. Valmennukset terkkari oli kans unohtanut ilmoittaa, mutta kun ite kysyttiin niin saatiin ajat. Joulukuun alkupuolella olisi sitten niiden aika.

Meillä tehdään ruoat aikaslailla puoliks, tosin nyt kun mies opiskelee ja vaihto työtehtäviä, niin mulla on ollut enempi aikaa, joten oon tehnyt enempi. Koko yhdessäolo aikana oon vienyt roskiksen ehkä 5 kertaa ja imuroinu saman verran. Mutta mies inhoaa WC:n ja kylppärin pesua, niin ne on sitten mun hommia. Kumpikin on aika tyytyväisiä tähän jakoon.

Alkuviikosta oli lääkäri, sillon 26+0.

Painoa tullut 9 kiloa, nyt 65kg.

verenpaine 117/72 (Normaalisti 85/50)

Hb 131.

Kohdunsuu kii, pituus 3cm.

Sf 23

Pissa puhdas

Marie rv 26+5

Tulin päikkärien jälkeen lukemaan kuulumisia, mut hiljasta on! Kaikki kirjoittamaan kuulumiset, taustailijatkin!! Nyt luulis olevan edes juurikin näitä lääkärineuvolakuulumisia.. Ois mukava kuulla teistä!!

Mä unohin vie mun kuulumisista sf-mitan, joka oli 24,5 ja rv:t siis 26+2. Noita on mun mielestä kiva vertailla, vaikka eihän sais ees vertailla, me ollaan kaikki niin erilaisia.. Mulla sie yläkäyrän tuntumassa mennään ja nyt varsinkin, kun sitä painookin tulee....

Nyt kahvia napaan, jos vatsa rupeis toimiin, on meinaan nyt tullut siitä hiukan ongelmaa :( Jos kiinnostaa.. ;)

E again

ANNI09, sun tuntemukset on aivan luonnollisia, kelläpä sitä nyt valmiiksi on kokemusta vauvanhoidosta kun ensimmäistä odottaa =) Muistan tunteen, sen pelon ja paniikin, että kuinka mä osaan hoitaa tuota vauvaa, hyvä, että uskalsin koskea siihen =). Näin jälkeenpäin tuo tuntuu ihan hullulta mutta siltä se vaan tuntui, varsinkin siellä sairaalassa. No kotona sitten oli helpompaa, mieskin oli isyyslomalla 3 viikkoa. nukuin silloin kun vauvakin nukkui ja opettelin tuntemaan pikkuista. Kyllä se siitä sitten lähti.

Vauvanvaatteista sen verran, että valmiiksi kannattaa ostaa ainakin bodeja ja potkuhousuja ja niistäkin"turvallisin" koko on 56cm ja jopa 62cm. Vauvat voivat olla kovia pulauttelemaan, että vaatteita voi joutua tiuhaan vaihtamaan. Itselläni oli jonkin verran tuota unisex vaatetta ekaa vauvaa varten + äippäpakkauksen vaatteet. Vauvan synnyttyä kävin sitten ostamassa enemmän ja vaaleanpunaisia vaatteita=). Ja sitä vaatetta tuli mummoilta, siskoilta,kavereilta.. Mutta siis ei hirveesti kannata etukäteen varata, niitä kerkeää hyvin sitten vauvan synnyttyäkin ostella. Saa oikean värisiä ja kokoisia =)

Itse nyt tälle kolmoselle ei tule ostettua juuri mitään, ehkä joku kiva body ja potkarit. Vaatetta nimittäin on jo valmiiksi paljon, tuli sitten kumpi vaan ( meillä esikoinen tyttö ja kuopus poika).

Monilla on jo lääkärineuvola ollut, itselläni on ensi viikolla ihan norm. neuvola ja 12.11 lääkärineuvola. Niin se aika vaan rientää, viikon päästä on jo marraskuu ja kohta joulukuu, joka tunnetusti menee nopeaan =)

Mitähän muuta sitä piti kommentoida, sylkitesti on mullekin ihan uus juttu. En ole kuullutkaan. Sokerirasitukseen olen myös menossa ensi viikolla. Kerran olen jo käynyt ( alkuraskaudessa), mulla on ollut molemmissa edellisissä raskauksissa raskausajandiabetes. Paasto ollut yli sallitun ja ruokavaliohoidolla ollaan menty ja kaikki sillä ok. Mutta onko se nyt kamalaa katsoa vähän mitä suuhunsa pistää.. Hyvä, että niin pienillä asioilla saa senkin kuntoon, ainakin minun kohdalla =) Karkistakaan ei tarvinnut luopua, piti vaan pitäytyä vain siinä yhdessä karkkipäivässä. Käytännössä jätin vaaleanleivän, turhan sokerin, tuoremehun ja jugurtit pois. Lautasmallin mukaan syönti, ruisleipää ja paljon vettä, säännölliset ruokailuajat. Siinäpä se.. Jos tämä nyt jotakin kiinnostaa =)

Nyt taidan lähteä katsomaan BB:tä

mehiz ja lapset 05&07 ja rv 27+6

Vaikka melkee ens töiks unohtu se rentous ku esikko pisti heti parastaan :( Isovanhemmilla on... pikkasen löysempää aina ja siält ei sit oiskaa nii mukava lähtee kotii, eikä muutenkaa oo kiva alkaa taas tottelee äitii tai isii. Mut nyt hän ottaa pienet torkut isin sylissä ni ehkä se tästä.

Ihana oli siis kahestaa lomailla vuorokausi. Syötii iha sairaan kalliit sapuskat ja kylvys oltii nii et ihot meni ruttuu. Nukuttii pitkää ja tomutettii senki paikan petivaatteet ;) Iha siksiki nukuttii pitkää, et katottii kelloo ja mietittii sitä sitte tunti taaksepäi ja eihä sitä nii aikasi sitte voi ylös nousta... Eikä sitä kelloo ois ees tarvinu miettii tuntii taaksepäi ku se oli siirtyny jo yöl ite :D

Meil ei oo raskausaikan sitä sylkijuttuu, mut lapsil se ain otetaa automaattisesti. Meil on isännän kans molemmil aika huonot kalustot joten sanomattaki selvää et ne periytyy :(

Kela päätöksii on tullu jo vaikka kuinka monelle, mä viä odottelen omiani... Mut yhtä kaikki ni väsymys on tullu tänneki riesaks. Mainitsinki siit neuvolas sil lääkäril, mut se vaa käski nukkumaa. On kyl hurja nukkuu ens kellon ympäri yöunii ja viä ottaa päikkärit siihe pääl... mä oo ain ollu normisti nii vähä unine.

Nyt paluu arkee ja pyykkiä rumpuu!

Hauskaa sunnuntai-iltaa!

Marlene ja massu 26+2

Ei mitään uutta tänne, tulin vähä kohentamaa pinoo ku taas näyttää kovin hiljaselle.

Tule Charlie kertomaan miten reissu fyssarille ym meni? Saitko kipuihisi helpotusta?

Me nukuttii esikon kaa aamul pual kymmenee! :) Sitte ku herättii ni hän meni tavallisee tapaansa pissalle ja tuli aamupalalle ja mä kysyin et jätitkö vaipan vessaan (käyttää pelkkää yövaippaa)... Sitte meille tuli yhessä nauru ku tajuttii ettei hänel oo vaippaa ollu koko yönä :D Oli siis reipas poika kuorsannu kolmetoista tuntia pissaamatta!

Mites Emmuli teillä on menny vaipat/vaipattomuus?? Samanikäsii kun ovat...

Mä koitin eilen etsii jotai kaunista runoa tms siihen vauvan kukkalaitteeseen. Tiistaina olis siunaus. Löysin muutaman enkä osaa päättää... ja kaikist tulee aina vaa itku ;(

Mut nyt mä lakkaan lörpöttämäst ja hilpasen, palaillaan!

Marlene ja massu 26 tasuri :D

Mulla oma tila aikalailla samanlainen, ihan ok. Jatkuva istuminen koneen ääressä on vaan alkanut jumittaan paikkoja, No, kohta helpottaa, kun opinnäytetyön palautukseen on viikko.

Mä en ole tosta sylkitestistä mitään kuullutkaan, että eikö sitten ole täällä tapana. Mulle myös tullut noi äitiys- ja vanhenpainraha päätökset, nyt sitten odotteleen että sais pakkauksen:) Me&i kutsuilta oli pakko tilata paita, body ja housut. Olivat aikas retrot! No, voi sitten pukea vauvaa niihin, kun on ihmisten ilmoilla jne.

Täytyy varmaan palata ton haastattelun analysoinnin pariin ennen kuin se mies palaa kotia ja rupee kasaan meidän eteiseen sellasta isoa peilikaappia. Titaa siinä samassa kadota mun työrauhani!

Hyviä vointeja kaikille!

rv26+6

No nyt sitten aamulla ensin kaytiin ultrassa katsomassa pojan mittoja - katilon huoli osottautui vaaraksi ja ei se ole kuin noin viikon edella mittojensa mukaan niin ei kuulemma ole mitaan huolta. Sielta sitten suoraan toiselle puolen sairaalaa fysion luo - en ole ikina ennen joutunut fysiolla kaymaan niin en tiennyt mita odottaa. Mutta hyvin taydellisesti se kaikki liikkeet ja muut tutki ja sitten antoi mulle sen tukivyon mista taallakin oli jo puhetta - sen kun laittoi paalle niin heti helpotti mutta ei se kokonaan kipua vie. Kun se fysio sitten tutki minun kavelya niin sen mielesta kyynarsauvat auttaisivat mua - siina sitten kaytavalla harjoittelin kun en ikina ennen oo moisia joutunut kayttamaan! Mutta kylla niista tukea on, se sanoi etta kayta niita niinkuin hyvalle tuntuu. Mutta sitten se varoitti etta jos tama tasta pahenee ja kun masu kasvaa niin voi olla etta pyoratuolia pitaa kayttaa - siina taisi olla mulla aika surullinen ilme kun se fysio sitten sanoi etta no toivottavasti ei siihen paadyta.

Monet olette puhuneet aitiyspakkauksesta - mulle sellainen jaa kokonaan kokematta koska en ole ollut kirjoilla Suomessa yli kymmeneen vuoteen ja se taitaa olla aika ainutlaatuinen juttu - en ole kuullut etta muualla maailmassa olisi. Esikoista odottaessa aitini tarjoutui sen ostamaan, mutta kun kaytiin lapi niita tarvikkeita niin todettiin etta se on kylla Suomen oloihin tehty ja paljon varmasti jaisi kayttamatta niin ei sitten sita hommattu.

Marlene, Emmuli ja Jaffa - meillakin pian neiti tayttaa 3 vuotta (joulukuussa) mutta en usko etta yovaipasta kovin akkia paastaan eroon, neiti jostain syysta aina illalla juo isot maarat maitoa ja vetta ja aamulla se kylla aina nakyy tapotaydessa vaipassa. Paivat on kuitenkin ollut kuiva jo viime tammikuulta lahtien niin osaa kylla vessassa kayda - en tieda heraisiko sitten aina tarpeeseen yolla?!??

Mukavaa viikonloppua kaikille - me lahdetaan kavereille kylailemaan huomisaamuna ja tullaan takas sunnuntaina tyton kanssa ja isi jatkaa niilta suoraan toihin sitten viikoksi. Olikin mukava kun se oli koko viikon kotona meidan kanssa.

Charlie rv 28+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat