Seuraa 

Hei!

Tietäisikö kukaan, kuinka kauan oikein menee kun naisen hormonitoiminta palautuu normaaliksi synnytyksen jälkeen..? Itse olen kokenut välillä hurjia mielialamuutoksia ja nyt on sitten alkanut vaivaamaan kaamea hikoilu. Varsinkin öisin herään siihen, että lakanat ovat aivan märät. Onko olemassa jotain " hormonipiikkejä" tietyn ajan kuluttua synnytyksestä? Oma lapseni on nyt 4½kk.. Oma neuvolatätimme on aika onneton, eikä häneltä oikein saa koskaan selviä vastauksia..

Mutta olisi mukava kuulla, jos jollain olisi asiasta tietoa/kokemusta..

Kommentit (1)

tulee aina kun vauva kasvaa ja kiihdyttää maidon tuloa tiheemmällä imemisellä. Sillon joku hormooni kyllä selvästi jyllää :)

Mulla vauvat alotelleet kiinteiden maistelun n. 4kk ikäsenä, mutta maito pääasiallisena ruokana, joten hormoonitoiminnan tasottuminen on venyny sinne puolivuotiaaksi asti ainakin. Semmonen " vauvahuuru" alkaa selvenemään selvästi tuon puolen vuoden jälkeen, niin mieli kun kehokin alkaa kirkastumaan :)

Siis mulla näin, ollaanhan me yksilöitä, mutta mitä olen toisten äitien kans puhunu, kyllä se yleensä on tuon puolen vuoden jälkeen´, kun pieni syö jo selvästi kiinteitä, " maidon tuotanto" hormoonit pysyy sillon tasasempana ja kasvuun otetaan lisä sitten niistä kiinteistä :) aika sekava sepustus :) tsemppiä vauvahuuruihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat