Seuraa 

Suositteletko omaasi? Käytännöllisyys, ulkonäkö? Ajattelin, että rikkaimuri voisi olla kätevä, jos sellaisen laittaisi portaiden alle. Saisi portaat imuroitua kätevämmin kuin isoa imuria raahaamalla. Kuinka pian rikkaimuri täyttyy, onko millainen homma sen tyhjentäminen?

Kommentit (15)

Siwassa oli/on juuri tarjouksessa bonuskortilla jotain 12 ¿, verkkovirralla toimiva joten ei teho lopu kesken. Huomattavasti helpompi kuitenkin ottaa käyttöön kuin tavallinen imuri, joten on tullut noita keittiönlattian murusia siivoiltua useammin kuin ennen..

Siis varrellinen on, voi käyttää myös ilman vartta. Kyllä hintansa väärti tuntuu olevan!!

Ennen oli ladattava malli,mutta siitä meni akku tosi nopeasti huonoksi eikä se sitten imenyt kuin hetken latauksen jälkeen.

Minä ostin skeptisenkriittisenä tuon ergorapidon. Mutta tyytväisiä ollaan oltu. Puuvillapaperinarumatoilta lähtee roskat, kuten myös hiekka tuulikaapista sekä leivänmurut pöydänalta. Mikä positiivisinta isäntäkin on innostunut imuroinnista ja ottaa ihan tottuneesti imurin käteen kun alkaa keittiössä näyttämään roskaiselta. Omastamme maksoimme muistaakseni 115 euroa. Halvimmillani olen nähnyt myytävän 79 eurolla ja jossain ihan viime aikoina oli tarjous 99 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eräs tuttava epäili, että kokolattiamattoa po. imurilla ei saa millään puhtaaksi, tehot ei riitä. Meillä on rappusissa semmoinen kokolattiamainen huopa .. Joten kävisköhän kuten amalaalle, etten sitten rikkaimuria pääsisikään juuri niissä rapuissa käyttämään. Mitä luulette, teillä kun on käyttökokemusta? Itse katselin juuri tuota Ergorapidoa, kun on niin vetävän näköinen pelikin vielä. Sitä voisi pitää siinä rappusten alla käyttövalmiina, ei tarvitsisi siivouskaappiin piilottaa.

Expert rikkaimurit:

Electrolux ZB272 Ergo Rapido punainen 79 ¿.

Electrolux ZB271 Ergo Rapido 129 ¿.

Electrolux ZB2815 Ergo Rapido ruskea 149 ¿.

rikkaimuri, joka oli tosi hyvä ja tehokas. tällä imuroi koko yksiön =)

No. ostimme tietty sitten tuon Ergo rapidon, kun oli hyviä kokemuksia enkä tykkää yhtään! Vaihtoivat takuuseen uuden, kun harjakset eivät pyörineet ei ime " mitään" . Mieluiten olisin ottanut rahat pois, mutta sain tilalle uuden. harjat kyllä nyt pyyhkii, mutta mitään muruja (pöydän alla, lasten leivistä esim) ei jaksa imeä keittiössä varraen kanssa. myyjän mukaan sen ei tarvitsekaan imeä esim. hiekkaa tms. lattiolta. sanoi itse huomanneensa saman ongelman kotonaan... *huh huh* Toiste en ostaisi enkä suosittelisi. Pikkuimurina ottaa kyllä roskat, mutta sehän ei varsinaisesti ole se idea ;)

Nuo uudet taitavat kyllä olla paljon tehokkaampia kuin meidän, mutta aika turhakkeena pidin. Koko aikaa ei viitsi latauksessa pitää (Nimh-akut eivät sitä kestä) ja sitten se akku loppuu jossain vaiheessa. Seinätelinekin pitää saada jonnekin pistorasian lähelle. Ja imurin pölysäiliön puhdistaminen oli työlästä ja sottaista (ehkä ne pölysäiliöt ovat helpompia nykyään?).

Meillä on ihan harja ja rikkalapio -setti, jolla onnistuu murujen ja portaiden lakaisu, hiekkojen siivoaminen eteisestä sekä roskien harjaus paperinarumatolta. Ja roskat on niin helppo kipata roskikseen. Nyt tosin ostin sen uuden Sinin kannellisen rikkasetin, josta ei ole pakko joka kerta roskia edes tyhjentää. Minun mielestäni vanha konsti on parempi kuin uusi.

onkohan sitten joku uudempi malli, kun oli noin paljon kalliimpi. Katselin Ergorapidoja Prismassakin joku aika sitten ja muistaakseni olivat Expertin hintaa halvempia siellä.

Meillä tuo malli oli ZB271T. Tämä on sitä vanhempaa mallistoa, en tiedä sitten onko nuo uudemmat muuten erilaisia kuin väriltään. En kyllä menis allekirjottamaan sitä markkinointiväitettä, että pienessä kodissa pärjäis pelkästään ergo rapidolla imurina.

Meillä on käytössä Electrolux ergo rapido ja olen pääosin tyytyväinen. Tuota portaiden siivouksen helpotusta minäkin ajattelin, mutta meillä se ei onnistu koska portaat ovat betoni ja epätasaiset (kellarin portaat). Tasaisilta pinnoilta ottaa kyllä hyvin roskat pois, tosin lisäimutehokaan ei olisi pahasta.

Antti

Ei kyllä kestä nuo 18V litium akutkaan. Ei kannata ostaa! Ollaan alle vuosi käytetty 30 neliön huoneistossa, ehkä noin kaksi kertaa viikossa ollaan käytetty ja nyt akku osoittaa kuolemisen merkkejä. Luvattiin 35min, mutta kestää alle 5min. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.

Vierailija

Meillä bosch athlet (jos muistan oikein), hinta taisi olla 249e tms. Todella hyvä ja tehokas imuri, ei olla tavallista imuria käytetty kuin tämän uuden ollessa huollossa. Imuri on menossa huoltoon kolmannen kerran alle 6kk aikana. Aina hajonnut joku osa. Tämä on toki huono puoli.

Hele

Käytetty loppuun 2 Elecktroluxin varsi-imuria litium akulla, eli himppu alle 200 euroa kipale. Rakastuin tähän vehkeeseen niin etten juuri tavallista imuria esiin kaiva. Markkinoilla on nyt uusi malli  mihinkä saa litium akun vaihdettua, imutehokin on niin mahtava että imee vaikka hiekotus sepelit joita aina tuppaa tulemaan kenkien mukana, ainut murhe on ettei  tässä mallissa ole irroitettavaa rikkaimuria.   Imurointiaikakin on pitkä. Säiliö pitää kyllä tyhjentää joka käytön jälkeen kun on lemmikki josta lähtee karvaa.

Hessu

Moi,

Sai lahjaksi tuon Ergon. En tajua tota laturin kiinnitystä  ollenkaan Mulla kun ei ole siihen  manuaalia. Sain sen laturii kun laitoin lattialle makaamaan, mutta se ei liene tarkoitus. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat