Vierailija

On kyllä jo ollut mm. postinhakureissun n. 5min yksin,mutta nyt olis kyse ehkä puolesta tunnista. Itse sanoi,että voisi jäädäkin. Mites teillä muilla? Enkä nyt halua lukea kuin asiallisia kommentteja.

Kommentit (15)

yleensä lapset tekevät kaikenlaista just silloin kun vanhemmat ovat poissa. Mutta mitä jos sinä ajat kolarin tai jäät auton alle. Lapselle pitäisi olla selvää minne soittaa tai mitä tekee jos äitiä ei kuulu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voi jättää, varsinkin jos on rauhallinen.

Meillä vaari oli jättänyt yksin 2-vuotiaan 30 minuutiksi, sen kyllä annoin hieman kuulla asiasta, kun paikka oli vielä mummola, jossa veitset ja muut vapaasti saatavilla....

esim koiria ulkoiluttamaan tai kauppaan.

On rauhallista sorttia ja haluaa useinkin jäädä katsomaan lastenkànavaa .

Tulitikkuja ei ole,sytkärikin keittiön lukitun kaapin ylähyllyll.

Laita sulakkeista aina hellan pois päältä (koirien takia) joten sekin huolenaihe on poissa.

Ja kännykällä soitan lenkiltä (jos pidempi) kotipuhelimeen ja kyselen kuulumiset.

Puhelinta hän ei osaa vielä käyttää(paitsi viimeisen numeron toisto jonka laitan aina omaan kännykkääni jos tulee asiaa).

Hyvin toimii .

Mutta jos ajatellaan, että ensi vuonna pitäisi olla pidempiäkin aikoja yksin, kun koulu alkaa niin voisi sitä yksinoloa jo harjoitella pienissä määrin. On sitten jo tuttua, kun koulu alkaa, eikä tilanne tule yllättäen.

Mutta asiaan - mun mielestä vanhempien VELVOLLISUUS on alkaa pikkuhiljaa opettaa 6v. yksiolemista ja siihen liittyviä asioita. Esim. puhelimen käyttö, avun pyytämistä tarvittaessa naapurista jne.

Olen tosiaan sitä mieltä, että kouluun mennessä tulee muutenkin niin paljon uutta opittavaa (tavaroista huolehtimista, kellon seuraamista, läksyt, välipalat, koulumatkat jne.) että yksinolemista kannattaa opetella jo vähän etukäteen. Samoin kuin esim. mikroaaltouunin käyttämistä ja kellonaikojakin (jos lapsi on kiinnostunut).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat