Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vaikka sitten kävisikin kaksi kertaa viikossa kunnon pesulla, niin voiko joku olla pesemättä alapäätä, kainaloita yms joka päivä? Hyi, jos joku voi olla pesemättä. Meillä lapset käy3-4 krt viikossa talvella suihkussa, ja muina päivinä alapää, kasvo, käsi pesut. Kesällä suihkussa joka päivä.

Sivut

Kommentit (30)

En pese pesunesteellä päivittäin, suihkuttelen kyllä käsisuihkulla. Kainalot puhdistuu suihkussa joka toinen päivä. Tämä nykymaailman ylihygieenisyys on naurettavaa. Ihmiset saavat syyttää allergioista vain itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Ja minä kuvittelin olevani epähygieeninen, kun käyn vain kerran päivässä suihkussa/kylvyssä...

Onko teillä kotona oltu jotain hygieniafriikkejä ja olet tuollaisen neuroosin kehittänyt.

varsinkaan talvella. Ihoni on niin kuiva myös alapäästä joten jokapäiväinen pesu tekis siitä kipeän. ihoni meinaan ihan halkeilee mikäli pesisin itseni jokapäivä, välillä en edes jokatoinenpäivä. vaan ehkä joka kolmas. Ja silloinkin harvemmin saippualla vaan perusrasvalla tai öljyllä.

Noi allergiapelotteet on vaan likaisten ja laiskojen ite keksimää. Itelläni on atopia jo pikkulapsesta (silloin käytiin pesulla vain 2 krt/vk) ja todellakin pesen itseni nykyäänjoka päivä. Kädet on tietty välillä auki, mutta työn puolesta on pakko pestä käsiä useasti (muut saa käyttää käsidesin puolestani töissä).

Ja tietysti vessareissun jälkeen pestään kädet!!!

tätä nykyajan hygieniahysteriaa. Siis sanokaa, mitä tapahtuu, jos ei käy joka päivä suihkussa? Eri asia jos tekee joka päivä jotain jossa tosiaan hikoaa, mutta mulla ainakin toimii hajuaisti ja tiedän millon on tarve peseytyä. Alapään pesen melkein joka päivä (esim. eilen jäi pesemättä ku mentiin niin myöhään nukkumaan että tiesin ettemme ehdi rakastella), suihkussa käyn joka kolmas päivä, kainalot pesen joskus useammin, jos tarve. Dödöä laitan joka aamu ja se riittää pitämään kainalot raikkaana (tietenki dödön pitää olla hyvä). Ja mä en ihan oikeasti koskaan haise pahalle.

Mut oon huomannut et toisilla iho erittää hikeä paljon enemmän, esim. mun mies käy joka päivä suihkussa ja silti lakana menee sen kohdalta likaiseksi paljon nopeammin.

Siis mitä?!? Onko ihmisiä, jotka ei käy joka päivä SUIHKUSSA/KYLVYSSÄ/SAUNASSA? Siis peseydy kokonaan? Ihan oikeasti? Ja minä kuvittelin olevani epähygieeninen, kun käyn vain kerran päivässä suihkussa/kylvyssä...

olin silloin nuori ja lisääntymisikäinen ja hormonit hyrräsivät ylikierroksilla. Nyt vanhemmiten olen huomannut, että tukka ei enää rasvoitu, hiki ei enää haise jne joten alan vissiin olla mummuiässä. Ei tarvitse enää joka päivä suihkutella. Alapään pesen sentään päivittäin minäkin, jotta olisi raikas olo.

Mie pesen alapääni päivittäin mutta kainalot vain jos ne haisee. Muuten 2-3 kertaa viikossa käyn saunassa tai suihkussa. Hiukset pesen välillä useammin altaassa.

Lainaus:

Siis mitä?!? Onko ihmisiä, jotka ei käy joka päivä SUIHKUSSA/KYLVYSSÄ/SAUNASSA? Siis peseydy kokonaan? Ihan oikeasti? Ja minä kuvittelin olevani epähygieeninen, kun käyn vain kerran päivässä suihkussa/kylvyssä...

Minä en käy JOKA PÄIVÄ suihkussa/kylvyssä/saunassa, vaan joka toinen päivä ja sekin on välillä mielestäni liikaa. Alapääni sen sijaan pesen aina kun käyn kakalla (eli noin kerran päivässä), bideesuihkulla huuhtaisen tai sitten käytän niitä vauvalle tarkoitettuja kosteuspyyhkeitä. Ja pesen käteni aina vessareissujen jälkeen, ulkoa tullessa ja ennen ruokailuja. Naaman pesen aamulla ja illalla. En ole muuten huomannut, että kukaan nuuhkisi ilmaa ympärilläni järkyttyneen näköisenä, enkä todellakaan kulje nokka pitkällä nuuhkimassa toisten pyllyjä, että miten ne on pesty...

ei meillä ole mitään käsisuihkua... suhkuun tarttee joka tapauksessa mennä jos haluaa pestä alapäänsä ja samalla koko muunkin kroppansa.

Mäkään en pysyt käymään joka päivä suhkussa kun iho menee rikki jo pelkästään tavallisesta päivän aikana tapahtuvista käsien pesuista. En siis myöskään pese käsiäni joka vessa reissun jälkeen!

repikää siitä

että täit tarttuu mieluummin puhtaaseen ihmiseen. Kait se järki jo sanoo, että 2-3krt/vko suihkussa käydään. Ja sitten kohta täällä keskuteluissa valitetaan ihmisten vedentuhlauksesta ja ilmastonmuutoksesta.

En uskois että mietin tällasia mutta onko atopia myös alapäässä? Siis limakalvoilla? Kun nyt puhuttiin vaan alapään pesusta. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät käy koko suihkussa joka päivä jos iho on tosi kuiva.

siis ole että täit, kihomadot jne.. Jatkavat juhlimistaan, kun ihmiset eivät peseydy JOKA PÄIVÄ!! Meillä käydään joka päivä suihkussa ja kaksi tai kolme kertaa viikossa saunassa.. Inhottaa ajatus nukkumaan menosta jos ei ole käynyt suihkussa ja vaihtanut puhtaita vaatteita.. Meillä lapsilla hyvä iho vaikka peseydytään joka päivä..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat