Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Monet ovat kertoneet raskauskilojen häviävän imettäessä, mutta minun tilanteessani kävi toisin. Kiloja tuli reilusti raskauden aikana (26 kg). Täsimetin 5 kk ja nyt vauvan ollessa 6,5 kk jatkan edelleel imettämistä, mutta kilon kiloa ei ole tippunut. Mikä neuvoksi? Haluaisin pikku hiljaa takaisin entisiin mittoihin.

Kommentit (6)

mutta minulla paino nousi imetyksen aikana. Esikoisesta + 5 kiloa synnytyksen jälkeen ja kuopuksesta mahtavat 10 kiloa.

Onneksi raskausaikana saadut kilot olivat minun tapauksessani lähteneet käytännössä sairaaltasta kotiuduttua. Kummassakin jälkitarkastuksessa paino on ollut alhaisempi kuin ennen raskautta. Vaan siitä se nousu sitten on alkanut.

>Minlee

on tippunut, mutta viimeiset viisikiloa ovat tiukassa. Mä tosin olen tehnyt kahden vauvan perusteella sen johtopäätöksen, että mun kroppa pitää viimeisistä kiloista juuri imetyksen perusteella kovasti kiinni. Kun imetys sitten loppuu lähtevät kilot paljon helpommin. Näin ainakin ekassa kävi, toivottavasti toisessakin. Imetystä tässä toisessa on jäljellä vielä varmaan puolisen vuotta ja vielä tuo 5 ylimääräistä kiloa löytyy. Tiedän ettei ole paljon, mutta kun on kasaantunut juuri reisiin, peppuun ja vatsaan niin mitkään vanhat vaatteet ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

paino vain nousi imettäessä, vaikka mitä teki (3 kertaa) ja lopetettua alkoi itsestään tippua n.½ kg / viikko. Viimeisen kanssa imetyksen ja uuden raskauden (joka meni kyllä kesken) välissä oli 5 kk, jonka aikana lähti n. 10 kg, seuraavissa 5 kk aikana lähti noin seuraavat 10 kg, mutta siinä olin jo tehnyt itsekin töitä.

Ei siis kannata stressata liikaa imetyksen aikana, mutta tietty pitää huoli, ettei syö huonosti ja ole ihan liikkumatta ettei tule ihan puhtaasti " läskikilojakaan"

Minä kuulun niihin, joilta paino putoaa imettäessä. Tai siis kokemusta vasta yhdestä imetettävästä. Painoa minulle tuli 10 kg raskauden aikana (olen normaalipainoinen) ja laitokselle niistä jäi vain muutama hassu. Kuitenkin 5-6 päivää synnytyksen jälkeen olin jo muutaman kilon miinuksella. Imetin 1v1kk+ ja " laihimmillaan" olin jossain vaiheessa -6 kiloa lähtöpainosta ennen raskautta. Se taisi olla vielä maidon luovutuksen aikana (eli ekat 4kk). Imetyksen loputtua olin vielä kolmisen kiloa miinuksella ja nyt alkaa tuntua kun lopettamisesta on parisen kuukautta että paino alkaa olemaan sama kuin ennen raskautta. Ja minä tosiaan vedin suurinpiiretin suklaalevyn päivässä ja muutenkin ihan kunnolla sapuskaa imetyksen aikana. Oi niitä aikoja ;) Nyt joutuu vähän jo miettimään mitä syö :)

Mulle tuli 16kg joista sairaalaan jäi 4kg, eli just meidän nelikiloisen vauvan verran..pari kiloa lähti vielä samalla viikolla kun turvonneet jalat palautuivat normaalimittoihin mutta loput kymmenen kiloa istuivat kyllä tiukasti imetyksestä huolimatta, ei auttanut lenkkeily eikä namilakkokaan. Nyt tyttö on yli vuoden, imetän edelleen ja kuusi kiloa olen pisteitä laskemalla pikkuhiljaa pudottanut, imetyksellä ei ole ollut osaa eikä arpaa, tuntuu että laihduttaminen on imettäessä vieläkin vaikeampaa ja saa tosiaan tehdä töitä että paino putoaa. Niin ja painonvartijoissahan saa 10 lisäpojoa täysimetyksestä ja 5 osittaisesta ja mulla ei ole ainakaan vaikuttanut maidonmäärään tuo laihdutus.

imetys onnistui vasta nyt kolmannella kerralla. Olin ylipainoinen ennen raskautta ja olen edelleen, mutta imetyksen myötä olen palannut raskautta edeltäneeseen painooni. Painoni nousi raskausaikana 17kg, josta laitokselle jäi semmoiset 10kg. Viimeiset kilot ovat tippuneet tässä vähitellen, vasta nyt loppusyksystä aloitin laihduttamisen ja silloin painoni oli jo raskautta edeltävissä lukemissa. Pojumme on nyt reippaat 9kk. Täysimetin yli 5kk. Ja syönyt kyllä olen *punastuu*. Mutta painonlasku tosiaan loppui siihen, kun olin taas siinä entisessä painossani. Eikä tästä edelleen jatkuvasta osittaisimetyksestä tunnu olevan mitään apuja nyt, kun oikeasti yritän keventyä. Aiempien raskauksien jälkeen kiloja en ainakaan siis imetyksen avulla ole saanut vähenemään. Tulipa pitkä sepustus.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat