Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (50)

Toivoisko opettajat tosiaan, että jos joku oppilas sairastuu, niin hänelle soitettaisiin aamukiireiden aikana? Paljon järkevämpää tässä tilanteessa lähettää tekstari ja soittaa sitten vaikka iltasella ja selittää enemmän. Tai ylipäätään on aika hankalaa soitella opettajille päivän aikana, heillä on kiire välituntisin ja tunnilla eivät tietenkään vastaa puhelimeen, eikä itsekään pääse puhelimeen kuin vain tiettyinä aikoina.

Ja välipalaevääksi kuulemma käy vaikkapa murot. Juu, nehän ne onkin mahdottoman terveellisiä, samoin kuin pillimehut.

Että jos oliskin jotain oikeaa asiaa mistä puhua, mutta...

Hauskin muisto vanhempainilloista on kun eräänä syksynä koulussa toivottiin, että oppilaat käyttäisivät vain koulusta jaettuja kyniä ja kumeja (!!!) ettei tule niille oppilaille paha mieli joilla ei ole hienoja kyniä ja kumeja...

eräs äiti valitti kuinka hänen tyttärensä oli ollut jonkun muun tytön luona (" en nyt tässä viitsi nimeä mainita" joten mysteeriksi jäi) ja tämä tyttö oli esitellyt ulkomailta tuotuja korkokenkiään: " Joten emmekö voisi sopia ettei kellekään luokan lapselle ostella tälläisiä koska nyt meidän XX vaatii itselleen korkokenkiä ja minusta ne ovat tuon ikäiselle sopimattomia" . " Kohtuutonta" puuskahti joku isistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä täytyy sanoa, että on meitä moneen junaan. Välillä miltei itkettää, aika usein naurattaa kuitenkin lopuksi. On niin monet huolenaiheet joillakin. T. Ope

Meilläkin vanhemmat jaksavat aina valittaa kouluruoasta, ja se kitinä alkoi itse asiassa jo päiväkotiaikana... Meidän lapset on aina syöneet ruokansa kitisemättä, ja vaikka eivät olisikaan, eipä tulisi mieleen OPETTAJALLE tai hoitajalle siitä valittaa, eiväthän he niitä ruokia tee tai edes tilaa.

Toinen, mistä vanhemmat ovat valittaneet kuulteni, on laiskanläksyt. Oikeasti löytyy vanhempia, joiden mielestä " unohtuneet" läksyt pitäisi saada tehdä välitunnilla(?!) :O Ja sehän on ihan kauhean kamalaa, jos ne pitääkin tehdä koulun jälkeen. Haloo, kotitehtävät on tarkoitettu tehtäväksi itsenäisesti kotona, eikö sen jo nimikin kerro...

Kolmas vakivaahtoamisen syy on ollut liikuntavarusteet, ja sekin möykkä alkoi jo päiväkodissa. Joidenkin on ilmeisesti mahdotonta käsittää, että liikuntatunnin HIKIliikunnassa kannattaa pitää eri vaatteita kuin muuten päivällä. Vai meneekö joku aikuinen ensin aamulla jumppaan ja samoilla kuteilla suihkussa käymättä suoraan töihin? :P

Onneksi valtaosa vanhemmista on kuitenkin fiksuja ja osaa kysyä asiansa asiallisesti. Kaikista noista voi mun mielestä kysyä opettajalta kyllä, mutta ei

Lainaus:

valittaa

. Muutenkin tuntuu, että joillakin äideillä ja isillä on vanhempainillassa sanottavaa vain silloin, kun joku asia EI heidän mielestään toimi niin kuin he haluaisivat. Harva uskaltaa avata suunsa ja kehua sellaista juttua, mikä toimii. Itsekin olen tullut vuosien varrella varovaiseksi, ettei lastani vain leimata " lellikiksi" siksi, että kehtaan antaa opettajille avoimesti työrauhan :-/ Sitäkin nimittäin olen nähnyt, onneksi ei ole osunut omalle kohdalle.

Vaan mitäpä niistä koulukiusaajia aikuisenakaan tulisi muuta kuin joko työpaikkakiusaajia tai muuten vain idiootteja. Ja sen näkee ja kuulee myös vanhempainilloissa.

Vierailija:

Lainaus:

eräs äiti valitti kuinka hänen tyttärensä oli ollut jonkun muun tytön luona (" en nyt tässä viitsi nimeä mainita" joten mysteeriksi jäi) ja tämä tyttö oli esitellyt ulkomailta tuotuja korkokenkiään: " Joten emmekö voisi sopia ettei kellekään luokan lapselle ostella tälläisiä koska nyt meidän XX vaatii itselleen korkokenkiä ja minusta ne ovat tuon ikäiselle sopimattomia" . " Kohtuutonta" puuskahti joku isistä.

päivän paras

Tosi kiva tulla nyt sitten tunnetuksi kaikkien kesken " sen mykän lapsen" äitinä... Lapsi on käynyt puheterapiassa - koska minä halusin, neuvola ei olisi edes vielä kiirehtinyt - ja puhuu todellakin kotona ja tuttujen lasten kanssa ummet ja lammet ja ihan selkeästi. Neuvola on tyytyväinen, puheterapeutti oli tyytyväinen jne. Lapsi ei ole edes ujo, arka, takertuva tai millään tavoin vaikea/vaikeasti lähestyttävä tms. Hän vain reagoi noin uusiin tilanteisiin. Hymyilee, katsoo silmiin, tekee mitä käsketään jne. mutta vaikenee. Minä vielä sanoin siellä ekalla tutustumiskäynnillä, että kannattaa sitten varautua siihen, että lapsi pysyttelee enempi vaiti varmaan parisen viikkoa ennen kuin rupeaa rupattelemaan.

Onko tää meidän lapsi siis tosiaan jotenkin ihan kamalan outo???

koulun jälkeiseen iltapäivätoimintaan (alueemme puisto, johon koululta on matkaa valehtelematta parisataa metriä). Siis mitä vidua? Pitäiskö koulun/luokanopettajan isoissa kaupungeissa huolehtia sitten siitäkin, että kaikki lapset, joiden vanhemmat eivät ole esim. aamulla kotona, saatetaan kouluun? Paljon pidemmistä matkoista nimittäin on siinäkin kyse.

Koulun tehtävä ei tosiaan ole kuskailla lapsia kouluajan ulkopuolella sinne sun tänne mihin he sattuvat olemaan menossa, ja ihan tosi, miten 7-vuotias voi olla vanhempiensa mielestä niin avuton, ettei pääse KAVEREIDEN kanssa paria sataa metriä koulusta vasemmalle (jumalauta se puisto NÄKYY koulun pihasta)...Ihan uskomatonta.

Ja sitten se rouva vielä räpätti sellaiseen tyyliin, kuin se olisi ollut opettajan vika tai vastuulla muuttaa tämä huutava vääryys, ettei koululla ole " saattopalvelua" . Tivasi vaikka kuinka moneen kertaan, että " eikö tälle asialle nyt tosiaan voida tehdä mitään" .

Vierailija:

Lainaus:

hoitaja kitisi. Moneen kertaan ja miljoonasti ihmetteli ja päivitteli, kun meidän lapsi ei puhu. Mikä sillä on, miksei se puhu jne. jne.

Lapsi on vajaat kolme vee ja oli siinä vaiheessa ollut kolme kertaa päiväkodissa, reippaasti ryhmässä, totellut kaikessa, ottanut kontaktia muihin lapsiin jne. jne. Mutta kun ei puhu, jos on ekoja kertoja vieraassa paikassa vieraiden aikuisten ja lasten kanssa, mistä jo ennakkoon sanoin, että näin tulee olemaan.

Siellä vanhempainillassa sitten aina vaan palasi kaikkien kuullen tähän teemaan ja vitsaili vielä lopuksi mykästä lapsesta ja sanoi, että jännityksellä odottaa, mitä lapsi mahtaa sanoa, kun sanaisen arkkunsa avaa.

ARGH!

Laittaisin jo varmaan palautetta päiväkodin johtajalle.

Vierailija:

Lainaus:

" Meidän lapsen pitää ehdottomasti päästä A-ryhmään (koulu alkaa kahdeksalta siinä ryhmässä) kun meillä molemmilla alkaa työt tasan kahdeksalta" . Ei siis voi lapsi ollenkaan opetella lähtemään itse kouluun. Perkele kun en saanut suutani auki, olis pitänyt sanoa että niin, monella vanhemmalla alkaa työt jo kuudelta tai seitsämältä, esimerkiksi meillä. No tää lapsi sitten pääsi siihen A-ryhmään kun vanhemmat niin kitisi.

aloittipa hän koulunsa kahdeksalta tai myöhemmin. Kateus taas jyllää...

ja jotku älykääpiöt alkoivat miettimään kaikenmaailman rahankeräys systeemejä. Tyyliin: jokainen perhe laittaa jotain rahaa kerran kuussa tilille, jota joku sitten kyttää että kaikki ovat maksaneet. Katsoin kauan suu auki näitä ääliöitä ja ehdotin että jokainen maksaa sen 100 euroa kerralla sitten kun luokkaretki on. Jos ei ole varaa maksaa kerralla niin kerätköön itse keskenään vaikka 5 euroa joka kuukausi kirjekuoreen. Minun ehdotus voitti

kyllä se on aivan asiaa puhua vanhempainilloissa eväistä, yhteydenottotavoista ja yhteisitä pelisäännöistä. tottakai opettajaan ollaa yhteydessä sillä tavalla kuin se opelle parhaiten käy! mitä ihmettä teidän mielestä muka sitten vanhempainillassa pitäisi käsitellä?

Itse sun tilanteessa juttelisin kyllä päiväkodin johtajan kanssa, sekin on mun mielestä jo tarpeeksi paha, että hoitaja päivittelee asiaa moneen otteeseen lapsen vanhemmalle, saati sitten että voivottelee julkisesti kaikkien muiden lasten vanhempien kuullen. Ihan käsittämätöntä toimintaa!!

Vierailija:

Lainaus:

Tosi kiva tulla nyt sitten tunnetuksi kaikkien kesken " sen mykän lapsen" äitinä... Lapsi on käynyt puheterapiassa - koska minä halusin, neuvola ei olisi edes vielä kiirehtinyt - ja puhuu todellakin kotona ja tuttujen lasten kanssa ummet ja lammet ja ihan selkeästi. Neuvola on tyytyväinen, puheterapeutti oli tyytyväinen jne. Lapsi ei ole edes ujo, arka, takertuva tai millään tavoin vaikea/vaikeasti lähestyttävä tms. Hän vain reagoi noin uusiin tilanteisiin. Hymyilee, katsoo silmiin, tekee mitä käsketään jne. mutta vaikenee. Minä vielä sanoin siellä ekalla tutustumiskäynnillä, että kannattaa sitten varautua siihen, että lapsi pysyttelee enempi vaiti varmaan parisen viikkoa ennen kuin rupeaa rupattelemaan.

Onko tää meidän lapsi siis tosiaan jotenkin ihan kamalan outo???

Eniten vanhemmat joka vuosi kitisevät siitä, kun jossakin ympäristökunnassa lapset saavat tunnin enemmän opetusta viikossa.

Ja mä en itse ymmärrä miksi siellä koulussa pitäisi istua, jos oppi tulee lyhyemmässäkin ajassa.

Ja koulu on huono kun syödään pulpeteissa.....eikä ole erillistä ruokalaa.

Ja se ruokalista! Opettajat varmaan tahaallaan esittävät siihen pahoja ruokia.

Vierailija:

Lainaus:

eräs äiti valitti kuinka hänen tyttärensä oli ollut jonkun muun tytön luona (" en nyt tässä viitsi nimeä mainita" joten mysteeriksi jäi) ja tämä tyttö oli esitellyt ulkomailta tuotuja korkokenkiään: " Joten emmekö voisi sopia ettei kellekään luokan lapselle ostella tälläisiä koska nyt meidän XX vaatii itselleen korkokenkiä ja minusta ne ovat tuon ikäiselle sopimattomia" .

Ja siitä vaan sitten sopimaan muutkin normit tiukoiksi ;-)...

Opettajat sen sijaan kitisivät, oikein isoon ääneen, siitä, kuinka idioottimaisesti (heidän mielestään) oppilaat olivat viime keväänä tehneet valinnaisainevalintoja. Eivät olleet valinneet sitä mitä opettajat halusivat. Ja nyt opet halusivat varmistaa, ettei ensi keväänä käy samoin.

maksat sen 1,25 euroa enemmän siitä hyvästä, että ruokailuympäristösi on rauhallinen eikä sinun tarvitse jatkuvasti keskeyttää ruokailuasi ja kipaista sanomassa, että lihapullia ei heitellä tms.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat