Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oon ihan puhki yön jäljiltä, onneksi on vapaapäivä töistä :)

meillä 1v1kk-neiti parahtelee ja itkeskelee unissaan TODELLA PALJON. Välillä puuhaa/peuhaa ja narisee niin että muut kanssaeläjät eivät saa nukuttua. viime yönä tätä itkua ja parahtelua tapahtui välillä 1-5 minuutin välein lähes tunnin ajan. sitten nukuttiin rauhassa pari tuntia ja taas sama mekkala alkoi. ei neiti varsinaisesti itse herää mutta takuulla herättää muut! :(

tyttö on ollut hoidossa pph:lla (toooodella ihana) kohta kuukauden. siellä mennyt hyvin, tyttö jää mielellään hoitoon. halii tätiä ja nauttii päivästä siellä. itse aloitin työt myös.

Päivällä neiti on kuin enkeli!!! eikä mikään tunnu vaivaavan.

Korva-asiat poissuljettu.

Kysymys kuuluu, koska saadaan rauhalliset yöt??????? Muilla vastaavaa???

Ei jaksais!!

Kommentit (4)

sattaa lapsi oireilla öisin päivähoidon aloitusta - elää unissaan läpi päivän tunteita ja tuntemuksia, kun ei niitä sanoin osaa selittää ja elää uusiksi vanhemilleen.. Ei siis tarkoita sitä, että päivähoidossa menisi huonosti, lapsi vain prosessoi tapahtumia ja elää läpi myös ikävänsä tunteita. Hoidossa lapset ei välttämättä osaa alkuunsa - ja varsinkaan noin pienet ilmaista ikäväänsä tai mielipahaansa ollenkaan vaan ovat ' kilttejä ja aurinkoisia' hoidossa mutta sitten kotona itkevät ja kiukuttelevat ja yöt on levottomia.

Meillä kesti viime syksynä (tyttö oli silloin vajaa 2v) pari kuukautta nuo levottomat yöt. Paljon yhdessäoloa ja läsnäoloa iltaisin ja viikonloppuisin on minun reseptini olon helpottamiseen. Kun lapsi kokee olonsa täysin turvalliseksi ja tutuksi, alkaa ne yöt taas mennä paremmin. ellei sit tule korvat, hampaat, muut sairastamiset, painajaiset jne. kuvioihin ;-)) eli aikamoista rytminmuutosta on pari ekaa vuotta lasten kanssa. Juuri kun johonkin tapaan oppii, niin se heti muuttuu.. Tsemppiä ja voimia!

Et maininnut että hänellä olisi mitään allergioita. Tuli mieleleeni että meillä suurinpiirtein saman ikäinen lapsi ja ollaan koetettu ruveta juomaan tavallista maitoa ja päivällä en ole osannut asiaa niin paljon aatella mut välillä on yöt ollu ihan hulluja ja sitte tietty oon huomannu ulosteen olevan tosi tummaa ja vihreää ja jopa limaista joskus. Toisinaan ihan normaalia. Mieleeni putkahti että miten teillä on maidon kanssa tai muiden ruoka-aineiden kanssa sujunut? Voisiko olla esim just maha kipeä,tai hampaita tulossa,tai kuten tossa ylempänä on kommentoitu että käy läpi päivän tapahtumia? Toivottavasti asia selviää ja yöt rupeaa sujumaan,

SurinaS

Sisältö jatkuu mainoksen alla

levottomat yöt olleet kun tyttö 1v2kk-1v5kk:tta, eli kolmisen kuukautta on herännyt melkeimpä joka yö itkeskelemään.Nyt näyttäisi että joko alkaa helpottamaan,toivottavasti, kun muutaman yön jo nukkunut rauhallisesti!Kotihoidossa on, mutta päivisin aika paljon tapahtumia/reissaillaan.Neuvolasta sanoivat,että " kuuluu ikään" .Ja nla-lääkäri sanoi, ettei huolta kun päivisin on ok.Rasittavaa aikaa kyllä!Jakselemisia!

Meidän neiti on 11,5kk, ja yöt on nyt TOSI levottomia. En muista esikoistani olleen tällaista.

Tätä superväsyttävää vaihetta on nyt kestänyt reilun viikon; sitä ennen oli jo pari kuukautta nukkunut inahtamatta noin klo20-05, jolloin haluaa tissille. 9,5 kuiseksi asti oli kaiket yöt tissillä, jolloin neiti vierotettiin pehmeästi ja onnistuneesti yösyönnistä tolkuttoman väsymykseni takia.

Nyt neiti nukahtaa hienosti noin klo20, mutta jo puolen yön maissa alkaa parahtelut ja itkut. Tyttö myös seisoo sängyssään. Helposti kyllä kellahtaa makuulleen, kun vähän selästä auttaa. Tassuttelen, mutta lähes heti, kun irrotan käteni puutuessa, neiti ponnahtaa itkien pystyyn. Tätä sitten jatkuu läpi yön 5min-30min välein....En ota viereen ennen aamu viittä, jolloin annan rintaa. Tissille sitten nukahtaa ja siinä nukkuu kyllä heräämättä noin klo 07:n.

Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse on jonkin sortin eroahdistuksesta, vaikka tyttö onkin muhun todella takertunut (on kotihoidossa), ja että hän myös elää päivän tapahtumia yöaikaan. Neiti on hyvin touhukas ja tomera, jo kaksi kuukautta kävellytkin, joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää:)

Toivotaan, että meidän lapsoset alkaisivat kohtapuoliin nukkua paremmin! Uuvuttavaa tämä on kyllä, kun univaje on niin valtava...

Tsemppiä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat