Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (8)

Kyllä minunkin mielestä voi kummiksi pyytää jo ennen vauvan syntymää. Ystäväni tekivät mun mielestä ihanasti, kun olivat lähettäneet tuleville kummeille vauvan ultrakuvan, kauniissa kirjekuoressa, kauniisti koristeltuna. Siinä oli sitten jotenkin kysytty tota kummeiksi tulemista..

Meidän lapsia ei ketään ole kastettu, eikä kasteta tätä kolmattakaan, mutta kummit on silti kaikilla. Tämän vauvelin kummit on vielä vähän hakusessa, mutta löytyvät kyllä takuulla kunhan asia vaan otetaan " tapetille" =)

Painuiskohan jo nukkumaan!!!

Öitä, Yazmin ja vauveli 29+5

Istahdin hetkeks koneelle lukemaan päivän jutut kun ei oikein töissä kehtaa surffailla vauva-palstalla...

Kaks päivää olen nyt ollu töissä ja ihan kivaahan tuo on ja työkamut on laatineet mulle helpot duunit niin en voi senkään puolesta valittaa...

Ainoa asia on mikä kiusaa on pirunmoinen selkä-lonkkakipu joka alkoi eilen ja tänään tuntuu pahenenvan. Liikkeelle lähtö on vaikeaa kun on hetkenkin istunut mutta täytyy yrittää olla liikkeellä mahdollisimman paljon .. yöksi taidan ottaa särkylääkkeen niin saan nukuttua..

Perjantaina olisi neuvola ja esikoisen synttärit, tosin täyttää 14-v joten mitään lastenkutsuja ei tarvii järjestää mutta kummit ajaattelin pyytä äkaffelle..

Vauvalle on kummit onneksi jo päätetty suht yksmielisesti isukin kanssa mutta yhdeltä vasta olen kysynyt mutta en usko muidenkaan 3.n kieltäytyvän :-)

Jaahas nyt peskuone lopetti linkoamisen, menen laittamaan pyykit kuivumaan...

Mukavaa illanjatkoa !!

Isotikru+tikrunpentu rv 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainakin täällä Pirkanmaalla aurinko porottelee pilvettömältä taivaalta ja muuten aikas korkealta paistaakin koska minä laitoin aloituksen ekaa kertaa =) Eli eilisiä en sit osaa tähän laittaa mukaan, ni joku on varmaan niin kiltti et sen tekee.

Mun äö ei siihen riitä =)

Olin heti aamusta hierojalla ja kyllä tekee ihanaa ku ammattilainen hieroo selän ja niskan.

Tuntuu ku olis ihan uusi ihminen.

Eilinen vuoto juttu oli ihan outo, tänään ei ole tullut mitään ja ne kivutkin katosi hyvin nukutun yön jälkeen.

Illalla olin vielä niin kipeä että nauraminenkin sattui oikean puoleiseen nivuseen eli olivat ilmeisesti kovemmanpuoleisia liitoskipuja.

En muista et edellisistä olisi noin mahtavia ollut.

Kaalilaatikko: Ehkä sun pitäis tosiaan lotota =)

Ihanaa ettei sun huumori ole kadonnut vaikka loppuraskautesi ei varmaankaan tule helppo olemaan.

Nyt mua kyl ramasee ton hierojan käsittelyn jäljiltä et taidan ottaa pienet nokkaunet et jaksan loppupäivän.

Oikku ja potkiskeleva pähkinä 31+3

Miten sitä välillä tuntuuki et on ollu rankka päivä vaikka lähes koko päivä ollaan tyttöjen kaa kotona? Tänään sentään oli kerho ja sen aikana kävin kaverin kaa Sellossa pyörimässä ja herkuttelemassa. Nälkä tuntuu olevan nykyään jatkuva seuralainen, toisaalta ihan yhtä isot annokset ei enää mee masuun kerralla ku viel muutama viikko sit. Tänään on ollu sellanen päivä et välillä tuntuu tosissaan liitoskipuja ja kävely sekä kantelu saa supistamaan. Onneks sentään usein ei tarvi mitään kannella ja kävelläki voi ihan rauhassa ku lähtee tarpeeks ajoissa eikä tuu kiire.

Oikku69: Mä oon käyny 2 kertaa elämäni aikana hierojalla ja voi että se oli ihanaa. Sen jälkeen käveli maanpinnan päällä ku olo oli niin kevyt.

Omppu-75 ja vmv69 ja tosca: Paranemisia flunssaan! Sitä tuntuu olevan koko ajan liikkeellä :(

-Yazmin-: Mulla on ollu tässä monta yötä sama juttu et isommat lapset nukkuu yöt heräämättä (vähän aikaa sit meillä nähtiin painajaisia ja oli nuhaa) ja sais ite nukkuu kunnol jos ei heräis vessaan tai täytyis kääntää kylkee. Pakko aina nousta istumaan ku kääntään kylkee ku masu on sen verran iso. Tuntemattomat on tosiaan mummojen mietteet...osaa ne sen verran suoraan välillä sanoa et ei ihme jos oma mieli pahottuu.

Kummiasiasta: Me ei edelleenkään tiedetä ketä pyydetään vauvan kummeiks. Mun veli vaimonsa kaa on jo esikoisen kummeja, samoin miehen veli. Kuopuksen kummeja on miehen sisko ja mun hyvä kaveri. Ketähän nyt keksis...ehkä täytyy miettiä oisko mun tai miehen lapsuuden ystävissä kummiehdokkaita...Kyllä mun mielestä kummeja voi pyytää jo ennen vauvan syntymää. Kamala ku on laho pää enkä muista pyydettiinkö esikoisen ja kuopuksen kummeja jo ku tytöt oli masussa vai vasta ku oli syntyny. Tuntuu tää muisti muutenki olevan hataraa nykyään. Tätä se raskaus ja kotiäitiys teetää ;)

Tarald ja tiitiäinen 30+3

Onneksi oikku69 sun vuoto loppui! Mulla tuli viime raskaudessa niin hirveesti valkovuotoa rv 36, et kävin näytillä Taysissa, mutta eihän se ollut onneksi lapsivettä.

Yazmin: olipas sulla ikävä " mummokokemus" . Ihmetyttää, mistä noita ihmisiä sikiää, jotka puhuvat tollasia. Tosin mun oma mummokin on aika suorasanainen. Viimeksi kun oltiin siellä kesällä käymässä, ihmetteli ääneen sitä, mitä pojallemme syötimme. Mummon mielestä laitoin esim. liian vähän rasvaa pojan leivän päälle... Nyt mummo on ikävä kyllä aika huonona, toivottavasti ei vielä mene lopullisesti kunto heikoksi. Nyt kun muut isovanhemmat ovat jo kuolleet ja on omia lapsia niin alkaa muuten ihan eri tavalla ymmärtää itsensä osaksi sukupolvien ketjua. Seuraavaksi vanhuusiässä ovat sitten omat vanhemmat...

Tänään oli tosi rankka päivä. Mulla ja pojalla on flunssa, eikä voimia hirveesti ole mihinkään. Poitsu ei suostunut nukkumaan päikkäreitäkään, kun oli niin innoissaan meillä käyvästä siivoojasta (pesi tänään meidän ikkunat, ihanaa!!). Kivuttomia suppareita on aika paljon, enkä enää viitsi lähteä esim. ihan huvikseni kävelylle. Tällä hetkellä vähän jännittää, että tajuaakohan tuo masuasukki kääntyä pää alaspäin vai joudunko taas ultraan rv 35 niin kuin viimeksi. Ihan hullua alkaa nyt jo miettiä uskaltaisko sitä synnyttää perätilassa, kun ei siihen valintatilanteeseen välttämättä edes joudu.

Kummeista on ollut kans puhetta: aattelin pyytää toiseksi kummiksi yhtä pitkäaikaista ystävääni. Oiskohan " tyhmää" pyytää jo ennen syntymää, vai mitä mieltä olette/miten ootte tehneet?

tosca ja masukki 31+1

Kiva, kun Oikku aloitit tämänpäivän ketjun.

Eilen olin tytön vuoksi pois töistä, ja nyt olen saanut tämän kirotun flunssan itselleni. Viime yö meni yskiessä, ja nukuinkin sitten sohvalla. Onneksi tyttö jo tervehtynyt, ja pystyin viemään hänet hoitoon. Sain aamupäivän nukuttua univelkaa pois. Ja nyt on tosi tukkoinen olo.

Minulla tulee ottamaan koville tuo tytön päiväkodin lopetus. Puhuu niin kovasti aina siellä olevista kavereistaan. Ja nuo hoitotäditkin ovat käyneet jo niin tutuiksi. Tekevät ihania retkiä lähes viikottain ja käyvät teatterissa yms. Ja meidän tyttö aina ihan täpinöissään niistä. Siis minusta tuntuu tosi haikeelta lopettaa tuo hoito. Mutta ollaan saatu tytölle kerhopaikka tammikuusta, ja tarkoitus olisi olla ainkakin 2 vuotta kotona, joten ei mitään järkeä pitää tyttöä hoidossa, kun minä kotona. Tämä vuosi tyttö vielä on hoidossa, mutta sitten olisi tarkoitus lopettaa kokonaan. Onneksi siellä on lapsia, joita voidaan nähdä vapaa-ajallakin. Ja tuleehan tuosta hoidon lopettamisesta rahallista säästöäkin, kun ne tulot kuitenkin tipahtaa ihan surkeiksi.

Voipi ensi viikolla töissä pitää kiirettä, kun nyt tulee oltua pois. Ensi viikko on mun kokonainen työviikko, seuraavalla viikolla enää kolme päivää (sijaisen perehdytystä ja kakkukahvien tarjoilua). Alkaa tuo liikkuminen olemaan jo sellaista, että voisihan tuon työnteon pikkuhiljaa lopettaakin.

Vaikka muuten olo ihan hyvä, flunssaa lukuunottamatta. Masussa aika ajoin liikutaan kunnollakin, vaikka välillä on melkoisen rauhallista (onneksi ei niin rauhallinen, kuin esikoinen, sai vähän väliä huolestua). Masussa alkaa aina myllertämään, kun otan kutimet käteen ja alan neuloa esikoisen villatakkia. Jotenkin huvittavaa. Eihän tuo neulominen pidä edes meteliä.

Meillä muuten yksi kummi on päätetty, mutta kun tarvittaisiin toinenkin, ja siitähän ei päästä yksimielisyyteen. Plääh. Kunpa yksi riittäisi, niin olisi helpompaa.

Vauvalle on lähes kaikki tarpeellinen hankittuna, vaippoja tms. lukuunottamatta. Nyt rahat tuntuvat menevän enemmänkin esikoisen tarvitsemiin hankintoihin. Tarvitsee syyskengät ja talvikengät, ja muutenkin venahtanut sen verran, että sisävaatteitakin pitäisi ostella. Aloittaa ensi viikolla jumpan, ja sekin tietty pitää maksaa. Onneksi talvipuku ja takki yms. tuli hankittua alennusmyynneistä.

No nyt taidan käydä apteekissa hakemassa Panadol Hotia, posket kun särkevät. Ei taida hunajateestä olla siihen apua.

Rv 32 ja rapiat

Viime yönä vauveli potkiskeli niin hurjasti, että heräsin kesken unien! Ja olinkin pitkään hereillä. On se aika hassua, kun jos kerrankin isommat lapset antais nukkua kokonaisen yön, niin sitten tämä vatsansisäinen asukki herättää =DDD Niin kai sitä jo valmistellaan tuleviin yöheräämisiin. Nuo vessareissutkin kun tuntuu vaan lisääntyvän, vaikka kuinka yritän välttää juomista enää myöhään illalla.

Kauhea myllerrys on masussa nytkin käynnissä. Kyljet saa aikamoista kyytiä välillä! Meidän vauvelilla on jo ainakin havaittavissa jonkinlaista päivärytmiä. Ja huomattavasti enemmän nyt liikuskeleekin. Jokohan siellä alkaa pikkuhiljaa olemaan ahdasta?

Liitoskipujen kanssa moni tuntuu täällä kipuilevan. Minäkin =/ Yöllä ne ovat ehkä kaikista pahimmillaan, kun kylkeä kääntää. Onneksi on ohimenevää. Niinkun kaikki muutkin raskausajan vaivat ja kolotukset.

Voi että- pakko purkaa teillekin kun eilen näin yhtä vanhaa mummoa taas pitkästä aikaa. Ja tämä mulle ensimmäisenä, että " Sinä se vaan lihot ja lihot." Siihen minä sitten tietenkin vähän vaikeena.. ja tämä mummeli jatkaa, että " Niin, haluaisit tietysti mieluummin olla nuori ja nätti." Siis apua =DDD En mä nyt kauheen vanha vielä ole, 26 vuotias, eikä mulle niitä kilojakaan ole hirveesti tullut. Nätiksikin on joku joskus haukkunut =) Mutta että ruma ja lihava- selvä sitten. Erikoista kansaa tuo mummokansa.. Minä nyt vielä kestän tommosen, mutta olis tehnyt mieli sanoa, että ei kyllä kannata kamalasti varsinkaan raskaana oleville naisille tommosia " kohteliaisuuksia" ladata. Joku voi oikeesti tosi pahasti pahottaa mielensä.

Ei ihmeempiä tällä kertaa. Taidan tästä hiipiä ..tai lyllertää =DD esikoisen viereen päikkäreille..

Yazmin 29+5 (Kohta poksahtaa täälläkin 30 täyteen, jee!)

Heippis täältäkin!

Tasaseen täälläkin paisutaan vaan. =o) Kiloja ei kanssa ole vielä tullut paljoa vaikka maha on mielstäni aika pallo.

Minä aion pitää tytön hoidossa vaikka itse jäänkin kotiin. Tytöllä on sen verran ikää etten kyllä ehdi/jaksa riittävästi häntä aktivoida. Tarhaan jäisi kanssa paljon kavereita, nytkin kun on päivän poissa niin heti valittaa ettei ole kavereita (tyttöni siis 3,5v). Tyttäreni on siis super aktiivinen lapsi ja tuntuu että täytyy olla kokoajan jotain tekemistä. Hatunnosto äideille jotka pitävät lapsensa kotona.

Meilläkin kaveri melskaa tosi paljon. Aamulla neljältä meikäläiselle tulee aina herätys ja sitten ihmetellään etteikö uni enää tule. Sitten kun pitäisi nousta niin kyllähän uni silloin maistuisi. Nyt on muuten alkanut jalat turpoomaan ja kuumenemaan. Kiva varmaan marraskuussa saan kävellä varvastossuissa.

Flunssa on täälläkin päällä.

Mut nyt hunja teen laittoon ja sitten höyryhengittelemään, jospas saisi paremmin nukuttua.

vmv69 + kaveri 32+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat