Seuraa 

Näin siinä sitten kävi, että ristiäislauantaina, tasan 7 vkoa synnytyksestä alkoivat kuukautiset (?). Mietin vain, että onkohan tuo nyt ihan sata pros varmuudella kuukautiset vai sittenkin joku vuotohäiriö.. Minipilleireitä oon syönyt nyt kohta kaksi viikkoa, ja niiden aloituksen jälkeen iho meni hirvittävään kuntoon ja hiukset rasvoittui. Voisikohan vuotelukin liittyä niihin?

Onkos kellään vastaavia kokemuksia? Milloin kuukautiset alkaneet ja onko olleet heti ihan " tavalliset" ?

Ajattelin lopettaa ne pillerit, en saa gyneänikään kiinni, että vois kysyä tarkemmin noista sivuvaikutuksista. Ei ole kyllä maailmassa reiluutta, jos jälkivuodon ja kuukautisten välissä on kaksi viikkoa!!!

Kommentit (12)

Mulla oli 6 viikkoa jälkivuotoa, viikko tai pari taukoa ja sitten tuli taas joko kuukautiset tai lisää jälkivuotoa. Vauva oli täysimetyksellä. Sitten meni kyllä pari kuukautta ilman mitään vuotoja, mutta kun imetys väheni, niin ensin tuli kuukauden verran epäsäännöllistä vuotoa ja kun imetys oli enää tosi vähäistä, alkoivat säännölliset kuukautiset. Ihmeellisiä nuo hormonit.

Minipillereistä ei kokemusta, mutta kyllä mulla on ihan tavallisten e-pillereiden sekä aloitus että lopetus aiheuttanut tiputteluvuotoa.

Kuten moni onkin jo kertonut. Itellä ekat kuukautiset tuli n. 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, jälkivuoto loppui kuukaudessa. Täysimetin, mutta silti pyörähti hormonit käyntiin. Tulivat kyllä hyvin epäsäännöllisesti imetyksen ollessa runsasta, ekoista kuukautisista meni useampi kuukausi seuraaviin. Kyllä tuntui itestäkin tylsältä, että nytkö ne jo taas alkaa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aloitin 4 viikkoa sitten, vuoto alkoi 4-5 päivää pillereiden aloituksesta ja on edelleen. lääkäri käski lopettaan jos hb on liian alhainen, eilen kävin verikokeessa, tänään kuulee tuloksen. katsotaan miten käy.

poika oli siis noin 2,5kk kun pillerit aloitin,menkkoja ei luonnostaan ollut tullut vielä siihen mennessä ja täys imetän.

tosin jälkivuotokin kesti ihanat 7-8 viikkoa!

eräs kaverini kertoi että kyseisillä pillereillä hänellä ei menkkoja ollut puoleen vuoteen. joten eiköhän kyseessä ole ihan jokaisen omat hormoonit mikä asiaa säätelee.

Mulla kokemusta niistä ja vuotohäiriöt alkoi lähes samantien kun aloin niitä syömään =/ Samantien sitten loppuivatkin kun lopetin pillerit.

Jälkivuoto kesti vain 10 päivää. Menkat jäivät kyllä sitten neljäksi kuukaudeksi tauolle ja jatkuivat siitä sitten ihan normaalisti. En syönyt mitään pillereitä ja täysimetin.

Mulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että ainakaan mun tapauksessa ei kannata yhtään luottaa imetyksen ehkäisevään vaikutukseen.

kun jälkivuoto kesti sen 3 viikkoa. Mutta sitten kuukautiset jäivätkin pois ja palasivat joskus 8 kuukauden kuluttua. Eli älä heitä vielä kirvestä kaivoon...

Aluksi hormoonit voivat heitellä mä luulen, että mulla kuukautiset jäivät pois, kun maitoa meni enemmän ja enemmän.

Ystäväni poika syntyi neljä viikkoa sitten, jälkivuoto loppui viikossa ja kaksi viikkoa siitä alkoivat kuukautiset! Sanon vaan että melkoinen kani ;o) hän ei imetä, eikä ole pillereitä.

täysimetyksestä huolimatta 28 pvää synnytyksestä ekat menkat :D jatkuivat säännöllisinä sitten siitä normaalisti. Toisen synnytyksen jälkeen alkoi 30 pvää synnytyksestä

Itselläni ainakin kävi niin, että jälkivuoto loppui n. 3 vkoa synnytyksestä ja 8 vkoa synnytyksestä luulin kuukautisten alkaneen. Oli ihan kauheat krampit ja muutenkin menkkamainen olo. Mutta ilokseni huomasin, että ei ne sitten toistuneetkaan säännöllisesti joka kuukausi vaan seuraavan kerran ne tulivat vasta, kun lopetin imetyksen 7 kk:n päästä. Gyne sanoi, että kyse oli vaan toisesta " jälkivuotoerästä" .

Kolmesti olen synnyttänyt ja joka kerta jälkivuoto kestänyt max.n.2 viikkoa ja kuukautiset ovat tulleet n.4-6 viikkoa synnytyksestä ja ovat sen koommin ilmestyneet 21-24 päivän välein.

mutta mulla alkoi kuukautset 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, jälkivuoto oli loppunut 3 viikkoa aiemmin. Ei kyllä " reilua" ollut :)

kateeksi käy niitä, joilla kuukautisten alkamiseen menee kuukausia! Itse myös täysimetin, joten sinäkään ei ollu syy kuukautisten alkamiseen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat