Vierailija

Me ollaan muuttamassa. Olen opiskeluaikoina vaihtanut kotia useasti ja kaikki ystävät ja sukulaiset ovat olleet monesti muuttamassa tavaroitani. Nyt ollaan asuttu samassa kohdassa jo (!) viisi vuotta, mutta vauvan myötä on muutto taas edessä. Jotenkin nolottaa taas pyytää apua - mutta toisaalta kun olen raskaana, niin nyt ei muutosta selvitä ellei apuja saada.

Menetkö sinä siis mielelläsi muuttoavuksi? Onko nolosteluni aiheellista?

Kommentit (22)

Koskee ihmisiä, joissa en ole huomannut talkoovastaisuutta. Eli en ikinä mene vapaaehtoisesti auttamaan sellaisia, jotka itse eivät ole valmiita panemaan tikkua ristiin toisen auttamiseksi. Kaikkia uusia tuttavuuksiakin autan ihan mielelläni.

Eräälle kaverilleni oli liikaa, kun pyysin häntä jakamaan hääriisejä häissäni. Kun itse aina tarjoan apuani joka paikkaan... enkä halunnut, että kaasolle kasaantuu yhtään ylimääräistä hommaa, ajattelin ehdottaa jokaiselle kaverille pikkuista hommaa häissä. En saanut sanaa suustani ensin, kun tämä kaveri kieltäytyi. En voinut oikein ymmärtää sitä. Minullakin oli sitten muuta menoa kun pyysi apuani eräässä jokseenkin isommassa hommassa kuin muutama minuutti riisikipon kanssa seisoskelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mennään mielellään avuksi. Meillä on tietty kaveriporukka joka muuttaa toinen toisiaan ja palkkiona muuttopäivän ruoat+mahd kyydityksiä. Tuparit sitten muuttajillekin. Minä en kaipaa palkaksi kun ruokaa, juotavaa ja mahd vasta-apua. Muutenkin apua löytyy puolin ja toisin jos tarvii.

Ite olin joskus yksin auttaas kaveria ja vaikka oli paikalla pari maksettua muuttomiestäkin, niin mä se juoksin kerrostalon portaita ees taas yksin... Olin ihan puhki! Tunsin iloa, että sain auttaa. Kaveri lupas kuitata apuni jotenkin. Ei ole vielä kuitattu...

Minimikorvaus muuton jälkeen hyvää ruokaa ja juotavaa ja luonnollisesti kutsu tupareihin.

Ottaa niin päähän kun olen ollut monta kertaa muuttamassa auttamassa ja mitään palkkiota en vaivastani ole kertaakaan saanut. Yksi näistä pyysi toisenkin kerran muuttoavuksi, kieltäydyin. Että ihmisillä on pokkaa. Ei siitä mitään suuria summia tarvitse maksaa, mutta jotenkin osoittaa, että on kiitollinen.

Kunhan siitä ei nyt mitään jokaviikkoista harrastusta kehkeydy.

Itse olemme myös muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen ensi kuun vaihteessa, jää nähtäväksi kuinka hoidamme muuton. Mies varmaan saa ainakin auton lainaan kaveriltaan, ja toivon mukaan myös kaverin mukaan painavempia tavaroita kantamaan. Itse olen raskaana, mutta vielä niin aikaisessa vaiheessa, että kannan kyllä laatikoita niin paljon ja painavia kuin vain jaksan. :) Ja tosiaan, kun lapsi ei ole syntymässä minä hetkenä tahansa voidaan kiitokseksi järjestää tuparit/saunailta ruokineen ja juomineen.

En kyllä tajua tollasta kavereiden hyväksikäyttöä... KUKAAN ei tule mielellään muuttoavuksi, kaikki vain eivät kehtaa kieltäytyä. Ja vaikka olet raskaana pystyt varmasti itsekin tekemään paljon, jätät vain ne painavimmat tavarat kantamatta.

Muuttoavun kinuajat ovay ällöttäviä.

T: 15 krt muuttanut, kavereita en ole pyytänyt apuun kertaakaan (enkä pyydä)

Mietä on käytetty niin pajon hyväksi eikä koskaan olla saatu itse apua mihinkään. Vuosien mittaan siihen kyllästyy kun tajuaa, että toiset vain haluavat hyötyä.

mutten missään nimessä hirveen mielelläni :)

Yleensä pyydetään muuttoapua ihan talkoomielessä eli ruuat ja kahvit ja mahdolliset saunakaljat tarjotaan. Enää ei jakseta ees pitää tupareita, joten tuon kummempaa palkkaa ei anneta ;)

Meidän kaveriporukan kesken homma toimii hyvin. Ollaan taas muuttamassa ens kuun lopussa ja kavereita on tulossa muuttoavuksi.

Enkä kaipaa kiitokseksi kuin kupin kahvia. Itsekin olen joutunut toisten apuun turvautumaan, viime muuton aikaan olin sairaalassa ja mies hoiti koko homman sillä aikaa kaveriporukan kanssa.

Vierailija:

Lainaus:

Ja vaikka olet raskaana pystyt varmasti itsekin tekemään paljon, jätät vain ne painavimmat tavarat kantamatta.

T: 15 krt muuttanut, kavereita en ole pyytänyt apuun kertaakaan (enkä pyydä)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat