Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tänään on päiväkodin vanhempainilta ja mies ei ole kotona, enkä saanut lapselle muutakaan hoitajaa. Harmittaa koska en viime vuonnakaan päässyt paikalle, olin silloin työmatkalla. Voikohan sinne mitenkään ottaa lasta (4 v. tyttö) mukaan? Yritän kysyä tätä hakiessa, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä...

Kommentit (16)

ei voi mitään...

Yhden kerran järjestimme muiden vanhempien kanssa näin, että isompi (siis teini-ikäinen) sisko valvoi päiväkodin pihalla muutama lasta. Olivat lähellä, mutta kuitenkin tarpeeksi kauka että olisivat häirineet.

Koulun vanhempainiltaan olen tänä vuonna vielä ottanut meidän 3,5 vuotias poika mukaan - mutta tunnenkin häntä, tiedän, että jaksaa rauhallisesti leikkiä autoillaan, eikä olen koko ajan vaatimassa kotiin lähtöä.

niinkuin varmaan meillä tänään... todella huono idea jos joku ottaa lapsen mukaan. Silloin X leimaantuu sosiaalisesti, eikä asioista voi muutenkaan puhua avoimesti.

Meillä on yksi häirikkö tyttö 4 vee, joka puree, raapii ja repii hiuksista. Olen NIIIIN kyllästynyt siihen, ettei tarha voi taata lapselleni väkivallatonta lapsuutta. Aion todellakin ottaa asian esille myös muiden vanhempien kanssa, koska ilmeisesti tarha eikä vanhemmat saa tyttöä kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meidän 3 vuotias eskarin vanhempainiltaan - oli kyse tästä tasapuolisuudesta. Jos minä saan, niin muutkin haluavat ja saavat - ja sitten siinä on iso lauma pikkusisaruksia jotka varmasti " häiritsevät" .

Ymmärsin tämän - pyysin anteeksi kun jään pois, ja sain jälkeenpäin yhteenveto illasta kirjallisena.

Toki olen itsekin muutunut - meillä 5 lasta, ja olen nyt oppinut, ettei maailma kaadu, jos joskus joudun jäämään jostain vanhempainillasta pois - en ole sen takia huonompi vanhempi. Aina ei kaikki voi järjestä.

Et käy vanhempainilloissa, koska sulla ei ole tukiverkkoa? Mun mielestä molemmat pitäisi olla " pakollisia" ! Tuskin kukaan lapsi kuolee siihe n että äiti käy vanhempainillassa tai että ei ole tukiverkkoa, mutta elämästä tulee surkeaa kituuttamista. Vanhempainillasta saa ystäviä ja tietää mistä puhutaan, voi myös vaikuttaa siihen mitä tarhassa tapahtuu. Tukiverkko on aina tarpeellinen, jos vaikka sairastut tai haluat ulos?!

nimim. yh, jolla lapsia sinkoilee yhtenään ja omat lapset 3 ja 5 sinkoilee yhtenään hoidossa, leikkimässä ja yökyässä

ja päiväkodissa on kotileikkihuone, jossa voisi ehkä leikkiä sillä välin... mutta kieltääkö joku sääntö tämän? Olisipa hyvä, jos vanhempainillan ajaksi järjestettäisiin yksi henkilö katsomaan lapsia päiväkodin puolesta, olisi varmaan monelle apua...

ap

Meilllä myös vanhemainilta tänään. Esikoinen menee toiseen paikkaan ja vauva toiseen paikkaan hoitopon, että pääsemme molemmat vanhempainiltaan. Siellä aikuiset keskittyvät aikuisten asioihin toivottavasti tehokkaasti ilman lasten aiheuttamaa häiriötä. Muuten kutsussa sanottaisiin, että lapset tervetulleita mukaan. Sylivauvan olisin ottanut mukaan, jos ajankohta ei olisi sellainen että huutelee kovasti.

meidän neljä ja kaksivuotiaat. En saa millään lastenhoitajaa eikä ole rahaa palkata ketään. Kaksi isompaa siskoa jätän kotiin ( kahdeksan ja kuusivuotiaat). Kysyin kylläkin hoitsuilta saanko ottaa mukaan ja he olivat sitä mieltä ettei haittaa...

Tietysti voi ottaa mukaan, varsinkin jos lapsi osaa käyttäytyä.

Omanikin on ollut joskus mukana eikä taatusti häirinnyt ketään.

Sai leikkiäkin, sillä siellä ainakin löytyy leikkikaluja.

Mutta olen silti samaa mieltä että lapset eivät kuulu vanhempainiltaan. Vanhempain illassa keskustellaan sellaisistakin kysymyksistä jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja (en nyt tarkoita mitään sopimattomuuksia vaan yleensä lasten ei esim tarvitse olla kuuntelemassa jos vanhemmat esittävät jotain tiukempiakin kysymyksiä, luovat vaan turhaan omia mielikuviaan).

Etkö voinut hyvissä ajoin kysyä joltain ryhmän muun lapsen perheeltä josko lapsi pääsisi heille leikkimään siksi aikaa (luultavasti perheistä tulee yleensä vain toinen vanhemmista). Näin minäkin aina olen tehnyt, mies vuorotöissä ja jos sattuu iltavuoroon vanhempain illan aikaan kysyn ajoissa molemmille lapsille jonkun leikkipaikan pk-kavereiden luota. Kertaakaan en ole joutunut jättämään menemättä tai ottanut lapsia mukaan, tukiverkko koostuu nimenomaan lasten kavereiden perheistä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat