Seuraa 

Meillä on pieni ongelma päiväunien liian myöhäisen ajan takia. Poika 1v4kk nukahtaa yleensä päiväunille n. klo 13 aikoihin, mikä muuten on ihan ok, mutta pojan joutuu aina herättämään kesken unien, että joudutaan hakemaan isoveli ajoissa eskarista. Millä ihmeellä päiväunet saisi edes puoli tuntia aikaisemmaksi? Vai saako millään?

Poika nukkuu yöunia n. klo 21-7.30. Pitäisikö vaan kylmästi herättää aamulla aikaisemmin, että väsyisi päivällä aikaisemmin? Tosin tänäänkin näytti jo ihan väsyneeltä klo 12 jälkeen. Vein sänkyyn n. klo 12.15, mutta vielä kuuluu tuolla juttelevan. On siis ollut sängyssä jo tunnin!! Näyttää siis väsyneeltä, mutta ei nukahda. Tosi kurja taas herättää vajaan tunnin päiväunien jälkeen, mutta pakkohan se on. Esikoisen eskari kun loppuu klo 15 ja siihen mennessä on siellä oltava.

Kaikki vinkit päiväunien aikaistamiseen otetaan kiitollisena vastaan :)

Kommentit (3)

laita 12 nukkumaan ja nukuta lapsi. Ootko huomannut, että nukuttamalla nukahtavat yleensä nopeammin? Toki vaatii sinulta paikalla oloa, muttta nukahtaa siis takuuvarmasti aikaisemmin. Yksin unta meillä ainakin haetaan kauemmin. Muutenkin 12 kaiketi olisi paras aika päikkäreiden kannalta.

Tosiaan tuohon nukutteluun en halua lähteä. Oli niin helpottavaa, kun poika oppi nukahtamaan yksikseen. Meillä nimittäin minun läsnäolo ei todellakaan auta poikaa nukahtamaan, ennemminkin päinvastoin. Pojasta vaan on niin kiva, kun äiti on siinä lähellä. Nukahtaminen menee ihan leikiksi, ja sitä ei mulla hermot kestä! Ja kuitenkin sit jossain vaiheessa pitäisi uudestaan opettaa nukahtamaan yksikseen.

Esikoinen haetaan eskarista kävellen, joten tuota rattaisiin nukuttamista voisi kokeilla. Poika nukkui pienempänä päiväunet rattaissa parvekkeella, mutta kesällä lämpimien säiden myötä siirtyi nukkumaan sisälle. Lähinnä tässä siis mietityttää se, että rattaat pitäisi siirtää sisäkautta parvekkeelta ulos, mutta hyvinkin on kokeilemisen arvoinen asia :)

Luulen kyllä, että ihan ekana kokeillaan tuota aamuherätyksen aikaistamista. Miehellä soi aamuisin kello klo 7, joten ihan hyvin poika voisi nousta samaan aikaan. Ei olisi mitenkään turhan aikainen herätys. Tätä jos kokeiltaisiin jonkun aikaa ja jos päiväunet ei sillä aikaistu tai poika ei tunnu siihen sopeutuvan, niin sit kokeillaan jotain muuta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä en lähtis nukuttamaan. On tosi hienoa, jos lapsi osaa nukahtaa itsekseen ja viihtyy hyvin sängyssä sen unen tulon ajan. Näin siis hyvä pidemmällä tähtäimellä...

Haetteko esikoisen kävellen vai autolla? Jos voisitte mennä kävellen, niin voisko pienempi mennä rattaisiin päikyille. Sitten vaan lähtisitte liikkeelle ja hän saisi nukkua tarpeeksi.

Ei se aikaisemmin herääminenkään huono ratkaisu ole. Eihän sitä tarvitse montaa kertaa herätellä, jos homma onnistuu ja saatte rytmin vaihdettua. Kaikkea kannattaa kokeilla. Lapset on niin sopeutuvaisia. Itse olen huomannut, että kaikki muutokset ovat itselleni paljon vaikeampia kuin lapselle =) Ja todennäköisesti käy niin, että kun lapsi saa otettua pidemmät päikyt, niin ne yöunet lyhenee sitten vastaavasti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat