Seuraa 

Siinäpä se kysymys otsikossa jo aika pitkälti onkin. Tiedän, että tuskin mitään poppakonsteja on, mutta aina kai voi toivoa, että joku osaisi jonkun ihmeen neuvoa.... :)

Meidän vähän vajaa 3kk typykkä nukkui ennen jo ihan kivoja pätkiä yöllä, vähintään 4h kerrallaan, usein 5-6h:kin. Mutta nyt sitten yhtäkkiä haluaisi lupsuttaa melkein koko ajan. Ja tuskin on mistään tiheän imun kaudesta kyse, kun viime yönäkin söi ja 25min sen jälkeen jyystäminen alkoi taas. :O Ei toki aina ihan näin usein ala lupsuttaa. :) Syö hulluna sormiaan ja kiukkuaa niiden kanssa ja ollaan laitettu yöksi jo tumputkin käteen. Tutin kanssa on se ongelma, että kun se ei pysy suussa ei sitten millään! Makaankin käsi pinnojen välistä ja pidän tutista hellästi kiinni. Silti se välillä tipahtaa ja mekkala alkaa. Ja vaikka tutti pysyisi suussakin, on meteli hirveä, kun sitä jyystetään, tavallaan tappelee tutin kanssa eikä rauhoitu - mikä kai sen tutin tarkoitus lienee... :). En oikein tiedä, mitä halvattua sitä keksisi.

Aamuisin olen kuin pyllyyn ammuttu karhu, kun en saa nukuttua lainkaan ja räjähdys on valmis, kun meillä on vielä 3v uhmaikäinenkin. :)

Kommentit (2)

Meillä vähän vastaavaa käytöstä ollut pari kertaa, iltasyönnin jälkeen kun on menty nukkumaan alkanut hirveä kiukuttelu ja sormia tungetaan suuhun. Normaalisti tyttö (3 kk) ottaa tutin ja nukahtaa parissa minuutissa, mut näitä raivareita kun on ollu, tutti lentäny nopeesti suusta ulos. Ihmeissäni kokeilin huvikseni antaa lisää ruokaa vaikka olikin syönyt just huikeat määrät -ja sinne uppos vielä muutama kymmenen milliä korviketta, jonka jälkeen rauhoittui heti ja tuttikin kelpas sänkyyn laitettaessa. En muuten tuttia edes käyttäisi, mutta tyttö itse "vaatii" sen nukkumaan mennessä.

Vauvoilla toi ruokahalu tuntuu joskus olevan käsittämätön, ja se voi olla tosi pienestä määrästä kiinni, milloin on saanut tarpeeks.

Toinen mikä tuli mieleen et jos alkaa tekemään jo hampaita?

jos vauvalla ei olekaan vielä masu täynnä? Rauhoittuuko, jos annat hänelle lisää maitoa? Minä syötän monesti vauvan (ikä 7 viikkoa) kahteen kertaan, kun röyhtäisyn jälkeen vauva alkaa kitistä ja lutkuttaa tuttia kuin viimeistä päivää. Kuulostaa tosi tutulta tuo tutin kanssa tappeleminen ja nyrkkien syöminen! Usein olen huomannut, että vauvalla onkin vain nälkä, kun sillain tekee.

Toinen vaihtoehto on, että vauva ei malta rauhoittua. Meillä on kahdella ensimmäisellä lapsella tullut noin 3 kuukauden iässä sellainen kausi, että päivällä ei meinaa syöminen onnistua millään, pitäisi olla tosi rauhallinen paikka missä imettää ja minun pitää olla juuri oikeassa asennossa.. muuten imettäminen on pelkkää huutoa. Ja öisin on sitten syöty päivänkin edestä. Esikoiselle annettiin iltaisin velliä, se toi pitkät yöunet mutta tissi ei kelvannut sen jälkeen enää millään, kun tottui pulloon (jos kokeilet velliä, kannattaa antaa se lusikalla tai hörpyttämällä!). Tokalla lapsella yörauhattomuuteen auttoi se, että kiedottiin hänet TOSI tiukkaan pakettiin, niin ettei hetkeen saanut liikuteltua käsiä mihinkään. Myös harson laittaminen kevyesti silmien ylle auttaa yleensä. Nyt kolmas lapsi on vajaa 2-kuinen, ja jännityksellä seuraan, tuleeko hänen kanssaan näitä temppuiluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat