Vierailija

Tuli vaan mieleen, kun sanon lähes viikottain. Jos oon väsyksissä sanon lapsille, että keksikää jotakin tekemistä omissa huoneissanne tai sitten menette ulos, että MINÄ saan olla rauhassa. Ihan hyvin on toiminut, lapset aistivat koska mulla pinna kireellä ja antavat mulle tilaa nykyisin kun pyydän. Lapset on jo ala-asteikäisiä. Olenko mielestänne turhan itsekäs, jos pyydän omaa rauhaa tunnin-kaks silloin tällöin?

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2,5-vuotiaalle. Useasti sanon, että " Anna äiti syö/lukee nyt rauhassa" . Hyvä opettaa lapselle myös se, että äiti ei ole aina palvelemassa/ viihdyttämässä.

Vierailija:

Lainaus:

Miksi teettä lapsi jos ette jaksa heitä? Ihme porukkaa!

Eli että vanhempi ei ponkaise pystyyn palvelemaan aina, kun lapsi sormiaan napsauttaa. Tuskin sinä VIIDEN (joopajoo) lapsen äitinä ehdit sitä muutenkaan, joten miten se tilanne nyt lapsen kannalta eroaa? Joka tapauksessa joudut vähän väliä sanomaan, että " nyt ei äiti ehdi, odota!"

Joskus jos oikein tiuskaisen tyyliin " eikö täällä saa edes rauhassa lehteä lukea" , niin se on oikeastaan enemmän merkki miehelle, että viihdyttäisi vuorostaan kersaa...

Lapset vasta vajaa 3 ja 1 eikä ainakaan nuorempi kovin vielä äidin pyyntöä ymmärrä, mutta tuleepahan silti sanottua ;) Yleensä aamuisin vaadin, että saan juoda ja syödä aamupalani rauhassa jolloin komennan lapset muualle leikkimään " että äiti saa syödä rauhassa" .

Mutta silti lapsi ymmärtää, kun sanon että " äiti syö nyt rauhassa, mene lukamaan kirjaa" . Samoin tajuaa jo, että vessaan ei tulla häiritsemään vaikka ovi ei olisikaan lukossa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat